Pät-ki-i---
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2004 17:37
Pät-ki-i---
900T SE /-97, 220tkm. Alkoi nykimään kun painoi vähän enemmän kaasua. Nyt nykii jo vakkarillakin. Tulpat on vaihdettu. Kolmos pytyn tulppa oli aivan märkä muut ok. Tyhjäkäynti ok ja kylmänä toimii paremmin. Onkos toi nyt DI?
Käykö 9-3 sumarit 900:een? Esim Motonetista ei löydy 900 sumaria. Pitäis katsastuttaa eli löytyykö mistään muualta sumareita kuin Saabilta, on nimittäin hinnoissaan. Ilmastointiteipillä vois peittää ja ottaa piuhat irti, riittääkö?
Käykö 9-3 sumarit 900:een? Esim Motonetista ei löydy 900 sumaria. Pitäis katsastuttaa eli löytyykö mistään muualta sumareita kuin Saabilta, on nimittäin hinnoissaan. Ilmastointiteipillä vois peittää ja ottaa piuhat irti, riittääkö?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pät-ki-i---
teippaus riittää
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Pät-ki-i---
Kannattaa ainakin kokeilla toisella kasetilla. Itsellä -01 moista nykimistä aiheutti kampiakselin asentoanturi (piuha lähes irti) mutta silloin välähteli kyllä tuo "check engine" valo.mattiteppo kirjoitti:900T SE /-97, 220tkm. Alkoi nykimään kun painoi vähän enemmän kaasua. Nyt nykii jo vakkarillakin. Tulpat on vaihdettu. Kolmos pytyn tulppa oli aivan märkä muut ok. Tyhjäkäynti ok ja kylmänä toimii paremmin. Onkos toi nyt DI?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: Pät-ki-i---
Siis pelkkä valo vai koko hela hässäkkä? Koska valohan on se perus h3... mutta harvinaisen v-mäinen vaihtaa, jos edellisten omistajien jäljiltä teippiä ja epämääräisiä ruuveja löytyy vähän sieltä ja täältä, ja aivan mielettömät määrät.mattiteppo kirjoitti: Käykö 9-3 sumarit 900:een? Esim Motonetista ei löydy 900 sumaria. Pitäis katsastuttaa eli löytyykö mistään muualta sumareita kuin Saabilta, on nimittäin hinnoissaan. Ilmastointiteipillä vois peittää ja ottaa piuhat irti, riittääkö?

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pät-ki-i---
Kampiakselin asentoanturia mäkin epäilisin.Psychocowboy kirjoitti:Kannattaa ainakin kokeilla toisella kasetilla. Itsellä -01 moista nykimistä aiheutti kampiakselin asentoanturi (piuha lähes irti) mutta silloin välähteli kyllä tuo "check engine" valo.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2004 17:37
Re: Pät-ki-i---
Jotain tarttis keksiä. Kylmänä käy edelleen hyvin ja toimii. Kuuma ei toimi enään ollenkaan. Saan tänään toisen DI:n kokeilen sillä. Olisko asema-anturi riippuvainen lämpätilasta?
Re: Pät-ki-i---
sähköisten komponenttien liitosongelmat juurikin voi tulla esiin lämpölaajenemisen/supistumisen myötä.
Mutta sanoit että yhden pytyn tulppa oli märkä muihin verrattuna ... eikös se viittaisi silloin siihen että sen osalta sytytys on lähes kaputt. No pian sen näet kun kokeilet (toivottavasti toimivaksi tiedettyä) toista DI kasettia.
Mutta sanoit että yhden pytyn tulppa oli märkä muihin verrattuna ... eikös se viittaisi silloin siihen että sen osalta sytytys on lähes kaputt. No pian sen näet kun kokeilet (toivottavasti toimivaksi tiedettyä) toista DI kasettia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2004 17:37
Re: Pät-ki-i---EI enään
Kyllä se DI oli.
Tuli kuitenkin katsottua kaikki piuhat läpi, eikä sekään turhaa hommaa ollut.
Nyt vois katsastuttaa ja sitten lehteen myynti-ilmoitus (toki myös palstalle).
Tuli kuitenkin katsottua kaikki piuhat läpi, eikä sekään turhaa hommaa ollut.
Nyt vois katsastuttaa ja sitten lehteen myynti-ilmoitus (toki myös palstalle).
Re: Pät-ki-i---
Lainataanpa topikkia, pätkimisestä kun myös kysymys.
Kylmäkäynnistyksen jälkeen käy joskus niin, että kone meinaa sammua ja pätkäisee muutaman kerran. Jos taas painaa kaasua ja lähtee normaalisti liikkeelle, kone käy ongelmitta. Käynnistymisessä ei siis ole mitään ongelmia, mutta hetki sen jälkeen on.
Pätkäisy tapahtuu siis vain silloin kun kaasupoljin on irti kengänpohjasta ja muutenkin auto toimii moitteetta. Tulpat näyttivät olevan ok, mistä hakemaan vikaa?
E: muutenkin tyhjäkäynti hieman aaltoilee hetken aikaa kylmällä koneella.
Kylmäkäynnistyksen jälkeen käy joskus niin, että kone meinaa sammua ja pätkäisee muutaman kerran. Jos taas painaa kaasua ja lähtee normaalisti liikkeelle, kone käy ongelmitta. Käynnistymisessä ei siis ole mitään ongelmia, mutta hetki sen jälkeen on.
Pätkäisy tapahtuu siis vain silloin kun kaasupoljin on irti kengänpohjasta ja muutenkin auto toimii moitteetta. Tulpat näyttivät olevan ok, mistä hakemaan vikaa?
E: muutenkin tyhjäkäynti hieman aaltoilee hetken aikaa kylmällä koneella.
Viimeksi muokannut SS, Ke Syys 03, 2008 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Pät-ki-i---
sama vika.
Ilmennyt äskettäin.
Eli kylmällä koneella ei mitään ongelmaa mutta heti kun lämpiää niin tyhjäkäynti sahaa parikertaa 500-700 väliä jonka jälkeen tasoittuu normiksi.
Tekee varsinkin näin kun vaikka moottorijarrutuksen jälkeen vaihtaa vapaalle, kerran jopa sammunut
. Uudet 7tulpat ja ihan uudella kassulla kokeiltu ilman apua.
Ainoa vikakoodi oli katista, mikä johtunee toisen lambdan sijoituksesta..(ennen kattia)
Ps: Kokeiltu myös toisella softalla ja ei muutu miksikään..
Ilmennyt äskettäin.
Eli kylmällä koneella ei mitään ongelmaa mutta heti kun lämpiää niin tyhjäkäynti sahaa parikertaa 500-700 väliä jonka jälkeen tasoittuu normiksi.
Tekee varsinkin näin kun vaikka moottorijarrutuksen jälkeen vaihtaa vapaalle, kerran jopa sammunut

Ainoa vikakoodi oli katista, mikä johtunee toisen lambdan sijoituksesta..(ennen kattia)

Ps: Kokeiltu myös toisella softalla ja ei muutu miksikään..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Pät-ki-i---
Jatkotutkiskelun jälkeen vaikuttaa siltä, että ongelmaa ilmenee vain viileämmillä ja kosteammilla keleillä. Jos lämmintä on yli 10 ja aurinko paistaa, ongelmia ei ole. Kuten ei myöskään yli 10-asteisen yön jälkeen.Kylmäkäynnistyksen jälkeen käy joskus niin, että kone meinaa sammua ja pätkäisee muutaman kerran. Jos taas painaa kaasua ja lähtee normaalisti liikkeelle, kone käy ongelmitta. Käynnistymisessä ei siis ole mitään ongelmia, mutta hetki sen jälkeen on.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2