Saab 9000 CSE 2.0 turbo
Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo
Itellä on cd vuodelta -97 ja koneena palvelee 2.0t jonka saa kyllä menemään aika pienellä kulutuksella(kulutuksen olen saanut pienimmillään 7.3 litraan)ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen autoon. Onhan tässä toki jo kilometrejä melkein se 300tkm mutta eipä tuo minua haittaa koska kyllä nämä kestävät koneensa puolesta hyvin kun vaan huoltaa.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo
Valitettavasti lyhytlohkoisessa 2.0l ja 2.3l koneissa on tasapainoakselit. Jos moottorisi tunnistaa merkkiä B204 tai B234, tälläiset kepukat pyörivät myös sinun koneessa. Jos puhe on tuosta -97 tonnarista, niin olet tasapainoakseleiden omistaja.
Sen verran pitää lieventää ahdistustasi, että -95/-96 taitteessa tp-hilut paranivat ja eivät siten enää tuota kai samanlaisia kauhunväristyksiä. Itse päätin pelata omassani varmanpäälle ja vaihtaa uudet romut sisään.
Mielestäni joissain ensimmäisissä CS korisissa tonnareissa on ollut myös B202S(?) konetta, joissa tasapainoakseleita ei ole. Nämä ovat kyllä aika harvinaisuuksia.
-tuomas-
Sen verran pitää lieventää ahdistustasi, että -95/-96 taitteessa tp-hilut paranivat ja eivät siten enää tuota kai samanlaisia kauhunväristyksiä. Itse päätin pelata omassani varmanpäälle ja vaihtaa uudet romut sisään.
Mielestäni joissain ensimmäisissä CS korisissa tonnareissa on ollut myös B202S(?) konetta, joissa tasapainoakseleita ei ole. Nämä ovat kyllä aika harvinaisuuksia.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo
Jos on tasapainoakseli, niin poistoon heti.
Ovien alareunat tuppaavat ruostumaan helposti ja normaalit kuluvat osat ei oo
paha uusia, ovat mun mielestä halpoja
Hyvä ostos vaikka kakkos autoks
Täältä foorumilta saa kyllä apua jos jotain ongelmaa ilmenee. Ja tosiaan haku on
sitten sitä varten ja omat osiot tonnarin yleisimpiin vinkkeihin.
Ovien alareunat tuppaavat ruostumaan helposti ja normaalit kuluvat osat ei oo
paha uusia, ovat mun mielestä halpoja

Hyvä ostos vaikka kakkos autoks

Täältä foorumilta saa kyllä apua jos jotain ongelmaa ilmenee. Ja tosiaan haku on
sitten sitä varten ja omat osiot tonnarin yleisimpiin vinkkeihin.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo
kovasuo kirjoitti:Jos on tasapainoakseli, niin poistoon heti.
Minkä takia?
Yhdessäkään tonnarissa niitä ei ole otettu pois ja jos otetaan, niin uudet menevät tilalle. Itsellä on ollut neljä tasapainoakseleilla varustettua tonnaria ja kaikissa ne ovat pyörineet mukana. Yksi oli jopa pahimpia ongelma koneita 2.3T-90, joissa piti olla pahimmat ongelmat. Kuulin autosta vielä 350tkm ajettunakin ilman koneen avausta. Kaikki tosin ovat olleet suola autoja.
Nykyinen tonnari on ollut omistuksessani 170tkm ja mittarissa on nyt 256tkm ja aipä siinä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu ja öljyn seasta ei ole löytynyt hammasrattaan kappaleita.
Tallissa on purettuna tällä hetkellä neljä konetta, joista yhdestäkään ei ollut tasapainoakselien rattaat loppu. 9-5 Aeron koneesta oli ketju eniten venynyt (130tkm ajettu).
Yhteen Saabiin tehtiin kansi remontti ja samalla otettiin ketju pois. Sekin oli ennen -94 vuosimallia, joissa on pehmeämmät rattaat. Kyseinen auto oli tuotuna naapurimaasta, joten ei ollut virallinen suola-auto.
Huollettuna ketjut kestävät tonnareissa riittävän pitkään ja en näe niistä ongelmia. Jos pitää poistaa, niin samalla vaivalla menee uudet tilalle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo
Henkilökohtaisesti olen ollut erinomaisen tyytyväinen tonnarihankintaani (9000 CSE 2.0t Jubilee vm. '97 ja mittarissa ostohetkellä 200tkm tasan) - erityisesti auton hankintahintaan (5000e) nähden.
Tilaa on juuri niin paljon kuin halusinkin, auto on hiljainen, vakaa ja miellyttävä ajettava maantiellä (kaupunkiajossa ei sitten ihan niin miellyttävä suuren koon ja heikon kääntyvyyden takia) ja tehoa on riittävästi turvallisiin ohituksiin maantienopeuksissa - etenkin nyt, kun ahtopaineet nostettiin täyspaineturbon lukuihin (0.4bar -> 0.8bar).
Kilometrejä omassa käytössä on toistaiseksi kertynyt n. 4400 eikä tuon mainitsemani ahtopaineiden noston lisäksi varsinaisia huoltotoimenpiteitä ole tarvinnut tehdä kuin akun vaihto alkuperäisen väsähdettyä.
Tulossa on letkujen vaihtoa konehuoneen puolella (konesäätöä tehdessä huomattiin, että muutamat ohuemmat letkut ovat aivan lakupötköä - lähes murenevat sormiin koskiessa) ja 210tkm määräaikaishuolto, mutta mihinkään suurempiin remontteihin ei auto tällä hetkellä anna sen kummempaa syytä varautua (täytyy tosin vielä vilkuilla UKT:sta noita odotettavissa olevia).
.pi.
Tilaa on juuri niin paljon kuin halusinkin, auto on hiljainen, vakaa ja miellyttävä ajettava maantiellä (kaupunkiajossa ei sitten ihan niin miellyttävä suuren koon ja heikon kääntyvyyden takia) ja tehoa on riittävästi turvallisiin ohituksiin maantienopeuksissa - etenkin nyt, kun ahtopaineet nostettiin täyspaineturbon lukuihin (0.4bar -> 0.8bar).
Kilometrejä omassa käytössä on toistaiseksi kertynyt n. 4400 eikä tuon mainitsemani ahtopaineiden noston lisäksi varsinaisia huoltotoimenpiteitä ole tarvinnut tehdä kuin akun vaihto alkuperäisen väsähdettyä.
Tulossa on letkujen vaihtoa konehuoneen puolella (konesäätöä tehdessä huomattiin, että muutamat ohuemmat letkut ovat aivan lakupötköä - lähes murenevat sormiin koskiessa) ja 210tkm määräaikaishuolto, mutta mihinkään suurempiin remontteihin ei auto tällä hetkellä anna sen kummempaa syytä varautua (täytyy tosin vielä vilkuilla UKT:sta noita odotettavissa olevia).
.pi.
9000 CSE 2.0T Jubilee
Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo
0.8 bar vaikuttaa olevan orkkis 185 hp ecun maksimiahtopaine, eli arvaan villisti että paikalle on vaihdettu ihan originaali 2.0T täyspaineECU ja ajonestojärjestelmän läsnäolosta riippuen näytetty tech:iä.
Lisäksi tietysti asennettu magneettiventtiili ja letkut kun matalapaineversiossa niitä ei ole.
Lisäksi tietysti asennettu magneettiventtiili ja letkut kun matalapaineversiossa niitä ei ole.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo
Johan se tässä käytännössä arvailtiinkin oikein, mutta vahvistetaan arvailut:
Jopen avustuksella lyötiin Trioniciin B204L:n (eli täyspaineturbon jos se on jollekin epäselvää) softa alkuperäisen B204E:n (matalapaineturbo) tilalle, magneettiventtiili konepellin alle ja se olikin siinä.
Softan päivityksestä oli parikin hyötyä: ensinnäkin tehot nousivat (dramaattisesti!) ja toisekseen moottorin käynti matalilla kierroksilla on nyt aiempaa hiljaisempaa ja tasaisempaa, mikä oli mulle odottamaton mieluisa yllätys.
.pi.
Jopen avustuksella lyötiin Trioniciin B204L:n (eli täyspaineturbon jos se on jollekin epäselvää) softa alkuperäisen B204E:n (matalapaineturbo) tilalle, magneettiventtiili konepellin alle ja se olikin siinä.
Softan päivityksestä oli parikin hyötyä: ensinnäkin tehot nousivat (dramaattisesti!) ja toisekseen moottorin käynti matalilla kierroksilla on nyt aiempaa hiljaisempaa ja tasaisempaa, mikä oli mulle odottamaton mieluisa yllätys.
.pi.
9000 CSE 2.0T Jubilee
Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo
Jopen Service Pack 3 ?
Mitä meillä oli ennen stegejä - rampautettuja korkean teknologian ahdettuja ottomoottoreita !

Mitä meillä oli ennen stegejä - rampautettuja korkean teknologian ahdettuja ottomoottoreita !
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko