ääni konehuoneesta
ääni konehuoneesta
Ilmeisesti on ilmaantunut ylimääräinen ääni "sirinä" aivan kuin "sirkkeli" pyörisi nopeasti vaimeasti aika korkealla taajuudella. Kaasua kun painaa ja löysää kuulee kierrosten laskun äänessä. Ohjaamoon kuuluu vaimeasti ja kun kuskin oven avaa niin selvemmin kuuluu ikäänkuin alustan kautta konehuoneesta päin. Konepellin kun avaa ei kuulu yläpuolelle muun melun johdosta.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: ääni konehuoneesta
Oisko joku "radiotekninen"-juttu kun kuuluu vaan sisällä???
Kaiuttimista tulee ns. läpi auton kierrokset???
Viisaampia jossain???
Maadoitus olis aika kriittinen asia korjaukseen, mutta vaikee sanoo...
Onko alkuperäinen radio/soitin?
Kaiuttimista tulee ns. läpi auton kierrokset???
Viisaampia jossain???
Maadoitus olis aika kriittinen asia korjaukseen, mutta vaikee sanoo...
Onko alkuperäinen radio/soitin?
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: ääni konehuoneesta
Turbon vikinää? Downpipe löysällä tai vuotoa putken alkupään joustossa/liitoksessa?
Tai Garrett hinkkaa siipiä ahtimen runkoon laakeririkon seurauksena, jotenkin tutulta tuo ääni kuulostaa
Tai Garrett hinkkaa siipiä ahtimen runkoon laakeririkon seurauksena, jotenkin tutulta tuo ääni kuulostaa

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: ääni konehuoneesta
Voi se ääni tulla turbosta kun on niitä oireitakin ilmaantunut viime vuosina sen verran että välillä pölläyttää sinistä ja öljyäkin on kulunut viime 110tkm huollosta (n.6tkm) jo tikun puolivälin alle.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: ääni konehuoneesta
Jos se turbo tulee kuitenkin jossain vaiheessa vaihdettavaksi niin onkos joku semmoista Biltemasta hommannut 435 Eur. Aito Garrett taitaa kuitenkin olla reilun satasen kalliimpi.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: ääni konehuoneesta
Ei älkää, pyyhkijän sulkia voi ostaa bilhelvetestä, mutta ei laatuauton turboja. Mitsua pellin alle jos "vakion" halajaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: ääni konehuoneesta
Pitää ihan kysyä että onko sinulla kokemuksia tai vaikka virallisempaakin tietoa bilteman ahtimista vai onko nyt taas kyseessä tämä aina niin muodikas bilteman haukkuminen? Jostakin turpotehtaasta nekin varmaan ahtimensa ostavat.arto kirjoitti:Ei älkää, pyyhkijän sulkia voi ostaa bilhelvetestä, mutta ei laatuauton turboja. Mitsua pellin alle jos "vakion" halajaa.
9000CS 2,3
Re: ääni konehuoneesta
Lainattua bilteman sivulta ;
"Tehdastuore turboaggregaatti henkilöautoihin. Turbo kuluvat osat on valmistettu laadukkaasta NiCr K18C -materiaalista, joka kestää erinomaisesti korkeita, jopa 1100°C:n lämpötiloja. Laadukas painevoideltu CuSn-liukulaakeri kestää jopa 18000rpm. Integroitu dynaaminen tasapainotus takaa parhaan suorituskyvyn. Tiivistesarja ei kuulu toimitukseen."
Jostainhan nuokin tulevat... Mutta mistä???
"Tehdastuore turboaggregaatti henkilöautoihin. Turbo kuluvat osat on valmistettu laadukkaasta NiCr K18C -materiaalista, joka kestää erinomaisesti korkeita, jopa 1100°C:n lämpötiloja. Laadukas painevoideltu CuSn-liukulaakeri kestää jopa 18000rpm. Integroitu dynaaminen tasapainotus takaa parhaan suorituskyvyn. Tiivistesarja ei kuulu toimitukseen."
Jostainhan nuokin tulevat... Mutta mistä???
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988