Meikäläisen NG900 on nyt kuukauden päivät kärsinyt vaivasta, joka aiheuttaa APC -sulakkeen kärvähtämisen. Syynä on mitä todennäköisimmin oikosulku APC -järjestelmässä, mutta kun vain tietäisi, mistä tuota oikosulkua lähtisi etsimään. Mankkuvenan olen vaihtanut yhden kerran takuupurkaamolta ostettuun venaan, mutta eipä ole auttanut. Onkohan mulla ollut vain tosi huono tsägä, eli molemmat mankkuvenat ovat olleet viallisia, vai mistäköhän tuota vikaa voisi etsiä.
Täytyy ilmeisesti seuraavaksi mitata mankkuvenalle tulevien johtojen välinen resistanssi. Olisiko porukalla muita vinkkejä, mistä tuota oikosulkua voisi etsiä?
Auto siis toimii ihan OK peruspaineilla, mutta polttelee APC -sulakkeita, joten korkeimpia paineita on turha odotella, ennen kuin saa vian fiksattua.
APC -sulake kärähtää
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
APC -sulake kärähtää
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: APC -sulake kärähtää
Mitäs jos vika olikin Trionicin APC feteissä ? Miten se edellinen mankkuvena antoi periksi ? Oikkariin mennyt mankkuvena saattoi vioittaa fettejä.
Fetit voi vaihtaa testaamatta tai sitten tekee duplikaatin tuosta sun boksista varaboksiin ja testaa jatkuuko sulakkeiden palaminen. Jos jatkuu niin kannattaa miettiä T7 mankkuvenamodausta koska silloin vika on todennäköisimmin kuitenkin siinä T5 mankkuvenassa...
Kaapeliteoriaan en oikein jaksa uskoa koska siinä 3-johtimisessa johdossahan kulkee +12V keskellä jota syötetään mankkuvenan päässä molemmille mv:n keloille, joiden loppupäätä Trionic sitten maadoittaa tietyllä taajuudella & pulssinleveydellä.
Eli jos oikosulku olisi niin se olisi reaktiivinen ainoastaan tuolla +12V johdolla ja siksi sulake palaisi vaikka ilman mankkuvenaakin koko ajan ...
Fetit voi vaihtaa testaamatta tai sitten tekee duplikaatin tuosta sun boksista varaboksiin ja testaa jatkuuko sulakkeiden palaminen. Jos jatkuu niin kannattaa miettiä T7 mankkuvenamodausta koska silloin vika on todennäköisimmin kuitenkin siinä T5 mankkuvenassa...
Kaapeliteoriaan en oikein jaksa uskoa koska siinä 3-johtimisessa johdossahan kulkee +12V keskellä jota syötetään mankkuvenan päässä molemmille mv:n keloille, joiden loppupäätä Trionic sitten maadoittaa tietyllä taajuudella & pulssinleveydellä.
Eli jos oikosulku olisi niin se olisi reaktiivinen ainoastaan tuolla +12V johdolla ja siksi sulake palaisi vaikka ilman mankkuvenaakin koko ajan ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: APC -sulake kärähtää
OK, täytynee ilmeisesti tehdä duplikaatio tuosta nyt kiinni olevan boksin softasta nyt takakontissa olevaan orkkisboksiin ja testata uudestaan. Toisaalta voisin vielä kokeilla järjestelmää kolmannella mankkuvenalla, joka toimii aivan varmasti. Tulevaisuudessa on sitten vissiin pakko tehdä tuo T5->T7 -mankkuvenamodi, koska noita T5:n mankkuvenoja tuntuu menevän kuin leipäävesa67 kirjoitti:Mitäs jos vika olikin Trionicin APC feteissä ? Miten se edellinen mankkuvena antoi periksi ? Oikkariin mennyt mankkuvena saattoi vioittaa fettejä.
Fetit voi vaihtaa testaamatta tai sitten tekee duplikaatin tuosta sun boksista varaboksiin ja testaa jatkuuko sulakkeiden palaminen. Jos jatkuu niin kannattaa miettiä T7 mankkuvenamodausta koska silloin vika on todennäköisimmin kuitenkin siinä T5 mankkuvenassa...
Kaapeliteoriaan en oikein jaksa uskoa koska siinä 3-johtimisessa johdossahan kulkee +12V keskellä jota syötetään mankkuvenan päässä molemmille mv:n keloille, joiden loppupäätä Trionic sitten maadoittaa tietyllä taajuudella & pulssinleveydellä.
Eli jos oikosulku olisi niin se olisi reaktiivinen ainoastaan tuolla +12V johdolla ja siksi sulake palaisi vaikka ilman mankkuvenaakin koko ajan ...

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: APC -sulake kärähtää
No niin, nyt selvisi sitten se vian aiheuttaja. Kaksi kolmesta mankkuvenasta oli p
sk
n
.
Täytyisi vissiin alkaa funtsimaan sitä T5 :arrow:T7 -mankkuvenamodausta



Täytyisi vissiin alkaa funtsimaan sitä T5 :arrow:T7 -mankkuvenamodausta

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: APC -sulake kärähtää
Don't think, just do it
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: APC -sulake kärähtää
No modi on nyt sitten tehty Hookin ansiollisella avustuksella.vesa67 kirjoitti:Don't think, just do it
Fiksasin eilen adapterijohdon jäljellejääneestä NG900:n äänitorven liittimestä, 3 -napaisesta junior amp timer -liittimestä ja 1,5 mm sähköjohdosta. Pitäisi kohta mennä asentamaan, joten toivottavasti toimii. Niin, ja toivottavasti ei sada asennuksen aikana, kun taivasalla tuon joutuu tekemään. Muuten täytyy vaihtaa autojen paikkaa, että saa NG900:n katokseen asennuksen ajaksi...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007