Rakas Aeroni tarvitsee apua?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Syys 06, 2008 08:27
Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Moi. Eli mulla on 9000 Aero vm 96 ja siitä on nyt jämähtäny tuo turbon mittari ja jonkin aikaa sitten herjas tuota check enginee ja huomasin kyllä että autosta tippu tehoja vaikka kyllä se vieläkin lähtee ku kuppa töölöstä mutta jokin hämminki siinä on, lampda tai nakutus mittari vissiin.. Onkohan tolla turbon mittarilla jotain tekemistä tuon ongelman kanssa kun se ei toimi jokin alipaine letku kenties? päälisin puolin olen kattonut letkut mutta ei mitään suoranaista ongelmaa ole löytyny? Osaisko joku valaista mistä vois johtua että pääsis vähemällä ettimisellä? Kiitos.
Ja lisäys vielä tähän että enää ei anna tuota check engine vikaa mutta silti on puutuneen oloinen?
Ja lisäys vielä tähän että enää ei anna tuota check engine vikaa mutta silti on puutuneen oloinen?
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Mittarille menevä letku on poikki tai irti jostakin matkalta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Syys 06, 2008 08:27
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Mihin se letku menee suoraan mittarista?
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Mittaristolta letku menee tulipellissä olevaan muoviseen putkiläpivientiin, josta letku yhdistyy akvaariossa olevaan. Sieltä letku jatkaa mutkitellen puhallinmoottoria seuraten lämppärin kennon letkujen läpiviennin kautta ahtoputken alapuolelle, jossa muovinen jakoputki, josta haarautuu by-passille ja kohti imusarjaa. Mittariston takana olevan alipaineletkun voi vaihtaa vain mittariston irrottamalla, tämä letku tosin kestää pisimpään. Konehuoneesta kaikki letkut vaihtoon, samoin se mikä menee akvaarion kautta sisälle siihen läpivientiin saakka.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Syys 06, 2008 08:27
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Jeps nykäsen tästä hakee letkut sitten kokeilen vaihtaa... Öö myydäänkö niitä letku sarjoja valmiina vai metri tavarana? 

Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Metritavarana... pari metriä riittää koko auton tarpeisiin ja jää vielä vähän ylikin. Itselleni hommasin mustaa silikoniletkua(kestoikä huomattavasti pidempi, kuin tavallisella kumiletkulla) 3mm sisähalkaisijalla, jäljellä on vielä n 3 metriä. 3mm siksi, että sopii ohuempiinkin putkiin ja silikoni venyy hyvin paksuihin. Tavallisen kumiletkun sisähalkaisija kannattaa valita kohteen mukaan, 3-4mm.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Syys 06, 2008 08:27
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Kiitoksia 

Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Pystyy vaihtamaan kojelaudan päällisen irroittamalla.G-mies kirjoitti:Mittariston takana olevan alipaineletkun voi vaihtaa vain mittariston irrottamalla.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
No juu, onnistuuhan se tosiaan... itselläni oli mittaristo samalla irti ja työtilaa tulee mukavasti lisää.Tobbana kirjoitti:Pystyy vaihtamaan kojelaudan päällisen irroittamalla.
-Sami
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Mites tuossa minun lpt:ssa kun lisäsin alkuperäisen ahtomittarin ja vedin letkun suoraan akvaariosta imusarjaan, siihen tulpattuun putken pätkään. Vierestä lähtee letku by-passiin. Menikö ihan oikein? Ahtomittari kyllä toimii normaalisti...G-mies kirjoitti:Mittaristolta letku menee tulipellissä olevaan muoviseen putkiläpivientiin, josta letku yhdistyy akvaariossa olevaan. Sieltä letku jatkaa mutkitellen puhallinmoottoria seuraten lämppärin kennon letkujen läpiviennin kautta ahtoputken alapuolelle, jossa muovinen jakoputki, josta haarautuu by-passille ja kohti imusarjaa. Mittariston takana olevan alipaineletkun voi vaihtaa vain mittariston irrottamalla, tämä letku tosin kestää pisimpään. Konehuoneesta kaikki letkut vaihtoon, samoin se mikä menee akvaarion kautta sisälle siihen läpivientiin saakka.
Matti
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Syys 06, 2008 08:27
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Mitä tarkoitatte tuolla sanalla akvaario?
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Kun aukaset konepellin niin siinä tuulilasin allapuolella on se noin 15cm levee muovi lärpäkkä, sen kun ottaa pois niin paljastuu ns. akvaario, siellä ilmastoinnin härpäkkeet ja ECU:t yms. Sieltä se mittarin letkukin kiemurtelee ja on juurikin poikki varmasti se pätkä tuolla akvaariossa.Nordig Steg3 kirjoitti:Mitä tarkoitatte tuolla sanalla akvaario?
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Akvaario on moottoritilan ja ohjaamon välissä oleva tila, jossa on pyyhkijämekanismi, lämmityslaitteen puhallin ja ohjausyksiköitä. Rintapellin ja irrotettavan väliseinän välissä.Nordig Steg3 kirjoitti:Mitä tarkoitatte tuolla sanalla akvaario?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Syys 06, 2008 08:27
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Ok, Kiitos.
Re: Rakas Aeroni tarvitsee apua?
Juu, ihan oikein se meni. Alkuperäisessä asennuksessa tuo ahtopainemittarin letku on haaroitettu matkan varrelta, vaikka imusarjassa onkin valmiina yksi vapaa lähtö(tulpattuna). Tonnarissa ei ole juuri väliä mistä alipaineletkusta sen painetiedon ottaa.saab90087 kirjoitti:Mites tuossa minun lpt:ssa kun lisäsin alkuperäisen ahtomittarin ja vedin letkun suoraan akvaariosta imusarjaan, siihen tulpattuun putken pätkään. Vierestä lähtee letku by-passiin. Menikö ihan oikein? Ahtomittari kyllä toimii normaalisti...
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki