V-Poweria sai tänään 95E:n hinnalla
Re: V-Poweria sai tänään 95E:n hinnalla
Nakuledillä näkee hyvin eron 95/98/V-Power. Ysikasillakin nakuilee satunnaisesti nollapaineilla/pienillä ahdoilla kun ennakkoa on reilummin, mutta veepouwerilla ei niin mitään.
M97CSB234EFM57001 RE85
Voisiko joku nimenomaan Turussa/lähialueilla tankkaava kertoa jotain todellista faktaa, havaitsemistaan (muka) eroista, kun käyttää 98 oktaanista ja V-Poweria?
(Itse kun en käytä bensiiniä, kuin pensseleiden pesuun...)
Uskaltaisin väittää, että jos eroa havaitsee noiden välillä, on vikaa perstuntumassa/mittausvehkeissä/päässä...
(Itse kun en käytä bensiiniä, kuin pensseleiden pesuun...)
Uskaltaisin väittää, että jos eroa havaitsee noiden välillä, on vikaa perstuntumassa/mittausvehkeissä/päässä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Onhan noissa eroa, kun koneeseen ahdetaan "hieman" enemmän ilmaa niin näkyyhän toi nakuissa. V-poveri antaa esim. ajaa hieman isommalla sytkällä. Toisaalta jos ajelee alitehoisella kiisselillä niin mitäpäs pensoista välittää, antaa niiden pensaturbojen vaan mennä zuhisemalla ohi.
EDIT: ja sillä Canusbilla nakut ja adaptaatiokartat kattellaan
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Sinulla siis on kokemusta Turun alueella tankatuista bensiineistä 98okt vs. V-Power?Juusokas kirjoitti:Onhan noissa eroa, kun koneeseen ahdetaan "hieman" enemmän ilmaa niin näkyyhän toi nakuissa. V-poveri antaa esim. ajaa hieman isommalla sytkällä. Toisaalta jos ajelee alitehoisella kiisselillä niin mitäpäs pensoista välittää, antaa niiden pensaturbojen vaan mennä zuhisemalla ohi.
Ihan mielenkiinnosta, voitko luetella asemat joissa täällä päin tankkasit 98:ia ja Shellit joissa olet tankannut V-Poweria...?
...Ja tässä ei ole kyse mistään v*ttuilusta, vaikka kysymyksen asettelu saattoi olla provosoiva. Enkä minä bensoista välitäkkään, minusta vaan on huvittavaa tuo V-Powerin ja 98:sin selkeä ero...
Heh, jaa että turkkusessapäin on sitten eri pensat kuin meillä muilla
V-poveria laitoin tankiin siitä tamperetien sillan viereisestä shellistä joskus keväällä, eiköhän se ole samaa tavaraa kuin kotishell kaivokselan shellilläkin? Selkeä ero näkyy kun oikeilla vehkeillä mittailee sellasessa autossa jossa oktaanien erot vaikuttaakin.

SS-K #1367 \ STCF #44
- Eki Mustakari -
- Eki Mustakari -
Kyllä toi Fifth Gearin testi vakuutti mut/vahvisti mun ajatukset ton V-Powerin toimivuudesta. Eli eipä tälläsellä matalapaineistetulla paljon iloa ole mutta jos vireistäisin niin varmaan sitä rupeisin käyttämään.
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
orkkisjarrut myytävänä!!
Niin, jollet ole ikinä kuullut, niin täällä Turun suunnalla on toinen öljyjalostamo Suomessa ja siellä pääkaupunkiseudulla toinen.Juusokas kirjoitti:Heh, jaa että turkkusessapäin on sitten eri pensat kuin meillä muillaV-poveria laitoin tankiin siitä tamperetien sillan viereisestä shellistä joskus keväällä, eiköhän se ole samaa tavaraa kuin kotishell kaivokselan shellilläkin? Selkeä ero näkyy kun oikeilla vehkeillä mittailee sellasessa autossa jossa oktaanien erot vaikuttaakin.
Ja en voi tietää miten asia on siellä pääkaupunkiseudulla, kun en tiedä mistä Shellin öljyautot siellä tuota V-Poweria lastaa. (Sköldvikistä...?) Samasta paikasta se ei ainakaan ole peräisin, kuin Shellin bensiinit täällä.
Enkä aio suoraan sanoa, mitä ajan takaa, on pian joku Shellin markkinointimies haastamassa oikeuteen.
Ihmettelen vaan missä vaiheessa se 98 oktaaninen muuttuu V-Poweriksi, kun öljyauto sen 98 oktaanisena täällä suunnalla lastaa...

(Ehkä Shellin huoltamon ukkeli käy, kun öljyauto tuo bensiinikuorman, liruttamassa huoltoasemansa säiliöön vanhasta Jaffa-pullosta jotain mystistä "V-Power" lisäainetta, joka sitten tekee tuosta 98 oktaanisesta, sitä mystistä ja niin paljon parempaa V-Poweria...)
Tuli tankattua vakio-Aerotonnariin 64 litraa V-Poweria. Tuntuu että ahdot pysyy tasaisemmin tuossa vakiomittarin punarajan tuntumassa, kun ysikasilla ollut pientä ahtojen seilaamista ja välillä piikittelyä lähes punaisen ylärajaan saakka. Pitää ajaa koko tankki ja seurailla tilannetta...
EDIT: Ja oli muuten lähi-Shellin 95:n hinta kummasti pompannut ylöspäin tiistaina.
EDIT: Ja oli muuten lähi-Shellin 95:n hinta kummasti pompannut ylöspäin tiistaina.
Viimeksi muokannut puu, La Syys 06, 2008 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
No hitto, että olis oikeen eri pensat turkkulaisille, tuskimpa. Onhan noi 98 pumput hävinnyt ainekin täältäpäin, on korvattu v-p:llä. Empä ole törmännyt nykyisin shelleihin mitä myytäs 98, onkos niitä turkkusessa?
SS-K #1367 \ STCF #44
- Eki Mustakari -
- Eki Mustakari -
Onkos tuosta viipouverista mitään iloa karvalakkivapariin?
Saab 900S 2.3 vm1998
eipä taida olla muuta kuin lompakon keventymisestä johtuva hyöty.
SS-K #1367 \ STCF #44
- Eki Mustakari -
- Eki Mustakari -
Ei, en sanonut eri bensat vain Turkulaisille. Mutta pääkaupunkiseudulle tulee bensiinit eri jalostamolta, kuin Turun seudulle/muualle Varsinais-Suomeen.Juusokas kirjoitti:No hitto, että olis oikeen eri pensat turkkulaisille, tuskimpa. Onhan noi 98 pumput hävinnyt ainekin täältäpäin, on korvattu v-p:llä. Empä ole törmännyt nykyisin shelleihin mitä myytäs 98, onkos niitä turkkusessa?
Enkä ilmeisesti sanonut tarpeeksi selkeästi, Suomessa on kaksi öljyjalostamoa, kumpikin Nesteen. Shellin jalostamoa Suomessa ei ole. Ja esim. Teboilin bensatkin tulee "parin mutkan" Nesteeltä. Kaikille muille bensiiniasemille ajetaan 98 oktaanista, mutta Shellissä se onkin V-Poweria...

Ja tuohon kysymykseesi vielä vastaus: Ei ole Shelleissä täälläkään enää mittareita, joissa lukisi, että niissä olisi 98:ia...
Mutta minä lopetan asiasta vänkäämisen nyt tähän, pointtini lienee tullut jo selväksi.
Tuli pointti selväksi, eli shellinkin pensa tulee suomalaisilta jalostamoilta. Muistaakseni takavuosina shell uitti pensansa tänne härmään eli ei tullut noista nesteen tankeista, nykytilanteesta en sitten tiedä tuon taivaalista paitti sen ettei teboililla voi tankkaa kun on ryssien omistuksessa. Tota v-poverin tilannetta vois kysyä shelliltä, vai?
SS-K #1367 \ STCF #44
- Eki Mustakari -
- Eki Mustakari -
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Raumalla oli tänään taas V-Power 95:n hinnalla (1.249). En tiedä onko valtakunnallinen tarjous?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Ei ollut ainakaan äsken Mikkelissä V-power 95:n hinnoissa.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi