Ajonestosta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Fechter
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 12:07

Ajonestosta

Viesti Kirjoittaja Fechter »

On koitettu haku toiminnolla kahlata läpi mutta selkeää vastausta en ole löytänyt.

Joten siis, kysymykseni on seuraavanlainen, autossani on kaukosäätöinen keskuslukitus, (avain ja kaukosäädin erikseen, jossa yksi nappi oville ja toinen takaluukulle) varashälytin ja ajonesto. Ovet kun on laitettu kaukosäätimestä lukkoon ja kun ne avataan kaukosäätimellä, jos ei parin minuutin aikana autoa käynnistä, menee ajonesto päälle.
Onko mahdollista ajonestoa ohjelmoida niin ettei se mene viiveellä päälle ollenkaa? Tiedän kyllä että ajoneston saa kuitattua pois kaukosäätimestä kun koittaa varovasti painaa, mutta usein meneekin ovet lukkoon jos painaa vähänkin liikaa.

Ja toisekseen mieleen on tullut tälläinen skenaario, mikäli kaukosäädin tai kaukosäätimen vastaanottoyksikkö jostain syystä hajoaisi, autohan ei käyntiin lähtisi, kun ei saisi kuitattua ajonestoa pois päältä? Eikä sekään auttaisi jos ovet lukitsee avaimella, koska silloinkin menee ajonesto päälle, mutta sepä ei poistukaan kun ovet avaa avaimella, vaan tarvii kaukosäätimestä kuitata. Pystyykö sitä koodaamaan, että ajonesto postuisi avaimella ovet avattessa?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Ajonestosta

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Ainakin omassa -96 oli ajonesto mutta ei hälytintä (kaukosäädin oli) eli eikös se ajonesto oli "siinä avaimessa" eli tunnistaa sen avaimen ja lähtee pois vasta kun laittaa avaimen virtalukkoon? Voi toki olla että olen ihan hakusessa kun on orkkishälyllä varustettu auto.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ajonestosta

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Ilmeisesti kyseessä on "alkuperäinen" hälytin. Ajoneston pystyy ohjelmoimaan maksimissaan 5 minuuttiin, mutta pois sitä ei saa muuta kuin vaihtamalla osia ajonestottomasta (Moottorin ohjaus boxi, varashälyttimen yksikkö ja jotakin muuta pientä lisäksi).

"Samaa" hälytintä on käytetty tonnarissa ja haulla löytyy lisätietoja.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin