Tere.
Asiasta toki löytyy keskustelua, mutta ei osunnut omaan silmään sopivaa ratkaisua.
Auto on vm. -89 turbotonnari ilman kattia ja di/apc. Ruuttana lh2.2.
Kiesi käyn muilta arvoilta ihan normaalisti, mutta co arvon takia korjaamon testeri veti aina errorin. Tyyliin auto käyntiin arvot heti 5=>9=>error sen mitä ehtii kattoo, niin muut arvot kyllä sallituissa rajoissa.
Mitattu on lämpötila-anturi, immun arvot säätyy. Bpaine ei ole mitattu, mutta sama säädin ja sama koko paska muuten paitti peruskone eri. Eli kone rempattu. Autoon vaihdettiin kyllä siniset suuttimet ja niille lastu, tai ainakin 350 luki lastusen päällä. Ja olettaisin että immu pelaa, kun ilman immua käy miten sattuu, immun kera ihan nätisti.
Pitääkö sitä ny vekslata takas noi orggis suuttimet ja testata siten, tai jos vaihtaa vakiolastusen, niin onko ero niin suuri, että vetäis noin rikkaalle...eli voiko orggis chipillä todeta, että vika ei ole softassa...?
Käy helv***n rikkaalla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Käy helv***n rikkaalla
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Käy helv***n rikkaalla
Kyllä se rikkaalle vetää jos mappaus on huono tai suuttimet liian isot.900turbo3d kirjoitti:Tere.
Asiasta toki löytyy keskustelua, mutta ei osunnut omaan silmään sopivaa ratkaisua.
Auto on vm. -89 turbotonnari ilman kattia ja di/apc. Ruuttana lh2.2.
Kiesi käyn muilta arvoilta ihan normaalisti, mutta co arvon takia korjaamon testeri veti aina errorin. Tyyliin auto käyntiin arvot heti 5=>9=>error sen mitä ehtii kattoo, niin muut arvot kyllä sallituissa rajoissa.
Mitattu on lämpötila-anturi, immun arvot säätyy. Bpaine ei ole mitattu, mutta sama säädin ja sama koko paska muuten paitti peruskone eri. Eli kone rempattu. Autoon vaihdettiin kyllä siniset suuttimet ja niille lastu, tai ainakin 350 luki lastusen päällä. Ja olettaisin että immu pelaa, kun ilman immua käy miten sattuu, immun kera ihan nätisti.
Pitääkö sitä ny vekslata takas noi orggis suuttimet ja testata siten, tai jos vaihtaa vakiolastusen, niin onko ero niin suuri, että vetäis noin rikkaalle...eli voiko orggis chipillä todeta, että vika ei ole softassa...?
Vaihda vakiosuuttimet ja vakiolastu niin eiköhän se toimi (imm ruuvista hienosäätö kohilleen).
Aika skeptinen olen noiden "350" tms. LH-lastujen kanssa, eipä ole juuri hyvin toimivia vastaan tullut..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Käy helv***n rikkaalla
täytyy kai kokeilla, mutta kun ei toi 465 käyny noin rikkaalla sai laput konttorille ja kaikkee...ihme vehe..kai toi chippi on sitten susi..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Käy helv***n rikkaalla
Jees, eli vaihdoin orggisruutat ja niille tehdyn chipin. Nyt taas pelaa. Mutta tosiaan putkestä pöllytti aika tummaa/mustaa käryä, kun noilla suuttimilla konetta ryntäytti (heh, se minkä huomas oli, että nousi ahdotkin vapaalla kaasutellessa 0,5 bar tietämille...). Mulla oli tosiaan alkuvuodesta tuossa kiinni 465 ruutat ja niille chippi, ja niiden kera sai kyllä ihan konttorille sopivan päästölapun. Notta en kyllä muuta keksi, kun että chippi oli susi. Voiko sitten olla, että joku suutin/suuttimet olis laskenu läpi, ei jaksanut enään kokeilla...
Minulle sanottiin, että toi chippi noille 465cc olis tehty ihan penkissä, en ole nii perehtynyt, että todeks tietäis, oli niillä pari heppaa vajaa 300 pukattu penkissä potun kera. Omaan senhetkiseen kokoonpanon pukkas kuitenkin ihan liikaa soppaa..
Minulle sanottiin, että toi chippi noille 465cc olis tehty ihan penkissä, en ole nii perehtynyt, että todeks tietäis, oli niillä pari heppaa vajaa 300 pukattu penkissä potun kera. Omaan senhetkiseen kokoonpanon pukkas kuitenkin ihan liikaa soppaa..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Käy helv***n rikkaalla
Todennäköisesti oli vaan susi se lastu. Kokeilemalla on kohtuullisesti toimiva "350" lastu saatu tehtyä mutta enpä viitsi moista mainostaa kun toimivuus ei ole kuitenkaan mitään alkuperäisen tasoa, ja varsinkin tyhjäkäynnillä käy ylirikkaalla läppäkytkimen liipaiseman tyhjäkäyntirikastuksen takia. Läppäkytkintä huijaamalla laihenee järkeväksi sitten mutta tk-moottorin kannalta aiheuttanee 9000:ssa ongelmia eli kikka toimii vain 900:ssa.
Kiinnostaisi kyllä nähdä tuollainen toimiva "465"-lastu, jos se penkissä on tehty niin uskon kyllä toimivan ihan hyvin siinä kokoonpanossa jolla se on ajettu. Simppeli järjestelmähän tuo on..
Kiinnostaisi kyllä nähdä tuollainen toimiva "465"-lastu, jos se penkissä on tehty niin uskon kyllä toimivan ihan hyvin siinä kokoonpanossa jolla se on ajettu. Simppeli järjestelmähän tuo on..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Käy helv***n rikkaalla
Siinä taisi kokoonpan pääasialliset osat pottu, amw iso cooleri ja toki di/apc chippi, tarkempaa osaa sanoa, mutta olettaisin muilta osin orggista. Kuulemma syttyjen säätöihin kaatus, enemmältikin olisi saanut, mutta kun ei tota di/apc setin syttyä kaiketi tuosta noin säädellä.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Käy helv***n rikkaalla
Joo eipä noita säädellä jos ei selvitä missä ne di/apc kartat on. Se mitä on ko. lastuja tullut kateltua niin voi olla hieman tympeämpi juttu kaivaa ne esiin ja ainakaan itsellä ei riitä mielenkiintoa pätkääkään siihen hommaan kun on mielestäni susi järjestelmä muutenkin. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com