Uretaanipuslat ja rengasmelu
Uretaanipuslat ja rengasmelu
Onko muut havainnu melko huomattavaa kasvua kun on noihin urtsukikkareisiin vaihtanut? Itsellä ainakin lisääntyi melko paljon etupäästä kantautuva mekkala, ei tosin mitenkään kovin häiritsevästi, mutta kuitenkin. Eikä niistä nyt niin paljon edes hyötyä ole kunnossa oleviin kumisiin vrt. 

M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Uretaanipuslat ja rengasmelu
Ehkä taakse vaihdettaessa vaikutti ajovakauteen enemmän kuin eteen. Melu karkealla asvaltilla lisääntyi hieman.
Auto 9-3 -98
Auto 9-3 -98
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Riippuu vähän millä kumeilla ajelee. Laitappa 18" 225:sten kanssa alle vakiot, niin eipä ensinnäkään taida mennä ihan sinne minne käännät. Toiseksi hajoavat entistä nopeammin. Ja puhutaan nyt etutuennan takapuslista, jotka vaikuttaa ajoon varmaan eniten.ysikoo kirjoitti:Eikä niistä nyt niin paljon edes hyötyä ole kunnossa oleviin kumisiin vrt.
Minä en ole havainnut lisääntynyttä melua.
mulla on taka-akselin puslat uretaaniset, enkä huomannut ajomelussa mitään eroa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
uretaanit kauttaaltaan ; ei vaikutusta meluun , muuhun kylläkin.
Jaksatko tähän kirjoittaa noista muista vaikutuksista? Tai sano vain, oliko hintansa väärti?AnttiR kirjoitti:uretaanit kauttaaltaan ; ei vaikutusta meluun , muuhun kylläkin.

Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Sama linja täälläkin.AnttiR kirjoitti:uretaanit kauttaaltaan ; ei vaikutusta meluun , muuhun kylläkin.
Rengasmelu on aivan vakio laitoit sinne alustaan mitä vaan.
Toi rengasmelu ei kuitenkaan välity puslista.
Nojoo, tokihan ne poisti sellasen epämääräisen pehmeyden ja tukevoitti muutenkin menoa. Etupään melu kyllä lisääntyi, mutta ei se enää paljoa haittaa.
M97CSB234EFM57001 RE85
Mun mielestä renkailla ja tienpinnalla on eniten merkitystä sisämeluun. Tai no, minulla ei ole kuin 1, 2 ja 3 uretaanipuslat ja vakiokorkuinen alusta. Tai sitten vanhat puslat oli jo niin huonossa kunnossa, että ne melus yhtä paljon (en paljon muilla kolkeilla ajanut).
Sen olen huomannut, että apukuskin puolella tietyt äänet ei kuulu niin selvästi kuin kuskin puolella.
Sen olen huomannut, että apukuskin puolella tietyt äänet ei kuulu niin selvästi kuin kuskin puolella.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Minusta pu-puslien muutos melua ainakin karkealla asfaltilla lisäsi.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
Mistähän rengasmelusta tässä puhutaan?Itse tarkoitin kommentillani sitä tasaisaista "jolinaa" joka renkaista lähtee.Jos taasen kuoppaan ajaa niin tottakai rengasmelu nousee,ts."kolahdus"kyllä kuuluu kovempana.
Tuokaan ei välttämättä tietenkään renkaasta kuulu vaan juuri niistä puslista.
Mutta pointti oli siinä että jos ajat vaikka 100km/h tasaista tietä niin se rengasmelu on kyllä ihan vakio oli sitten uretaania tahi ei.
Tai sitten mulla on kuulossa vikaa mikä ei poislaskettu sekään..
Tuokaan ei välttämättä tietenkään renkaasta kuulu vaan juuri niistä puslista.
Mutta pointti oli siinä että jos ajat vaikka 100km/h tasaista tietä niin se rengasmelu on kyllä ihan vakio oli sitten uretaania tahi ei.
Tai sitten mulla on kuulossa vikaa mikä ei poislaskettu sekään..