9000 vaihto 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

9000 vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Tonnareita on ollu ainakin puoltusinaa nyt on se 2,3T griffin.
Palstalla on ilmoitus vaihdosta femmaan.

No rahaa menee se 2500e mutta mitä saan.

Mua hirvittää ne
-MÄNNÄT
-HUOHOTIN
-MOOTTORIN KETJUT
-KONEEN KESTO
-VAIHTEISTO
-ALUSTAN KOLINAT
-VIKAKOODIT/KORJAAMO REISUT

Tonnareissa ei ole ollu mitään onkelmia,no jakoketjua olen kiristelly 500tkm jälkeen,kone tai vaihteisto ei ole hajonnu ikinä.

Mutta se tonnarikin vanhenee ja näitä femmoja saa jo 5000e niin kiinnostaa.

Nyt sitten mielipiteitä ostanko femman vai ajanko tonnarilla vielä jonkun vuuven.
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: 9000 vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Ok

Ehkä liikun tolla griffinillä vielä jonkun ajan, onhan siinä kunnon männät kestää isältä pojalle.
Ei oikein noi t-7 männät/huohottimet kiinnosta...katellaan.

Kyllä tämmönen vanha saabisti ajanut vuodesta -80 aina saabilla ja lähes miljoona km 99 /og satkulla/tonnarilla.
tykkää liikkua tonnarilla.Ei yhtään pelota vaikka antaa valillä happea tolle tonnarille.Mutta jos sillä t-7 laitoksellla pääsee liikkumaan niin kyllä se hirvittäisi millon pöllähtää.

ps olisikonhan nyt kumminkaan 1000000/km
no lähes kuitenkin.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 9000 vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

-MOOTTORIN KETJUT -> samat mitä tonnarissa ja on noissa 2.3t tonnareissa myös aika kulutus tavaraa
-KONEEN KESTO -> kyllä huollettuna kestää vakio käytössä
-VAIHTEISTO-> taitaa noita ongelmia olla tonnareissakin :lol:
-ALUSTAN KOLINAT -> eipä tonnarinkaan etupään puslat mitään ikuisia ole :wink:
-VIKAKOODIT/KORJAAMO REISUT -> onneksi ,ei tarvi arvailla vikoja.

Itse ei ole ainakaan päivääkään kaduttanut tämä femman ostaminen, ne on nykyään niin halpojakin, että ei ole enää mitään järkeä myydäkään/vaihtaa. :D

Vikoja on ollut ja niin on tuttujen/sukulaisten tonnareissakin 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: 9000 vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Vaiha femmaan mutta pidä Griffin.

Saat unohtaa Männät Koneenkestot Vaihteisto-ongelmat yms.
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000 vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

kari 2 kirjoitti:Ok

Ehkä liikun tolla griffinillä vielä jonkun ajan, onhan siinä kunnon männät kestää isältä pojalle.
Ei oikein noi t-7 männät/huohottimet kiinnosta...katellaan.
Saahan tuohon T7:kaan vaihdettua kestävämmät männät. Oletko hakemassa yli 330HP tehoja koneesta vai mitä kommentilla haet?

Itselläni on ollut vasta kolme T7 konetta ja yhdessäkään ei ole ollut mitään huohotukseen viittaavaa vikaa. Suurin osa huohotusvikaista moottoreista on pätkä ajolla ja ajallisesti pitkällä öljynvaihtovälillä ajettuja autoja. Uusi huohotuspäivitys on toimiva eikä maksa paljoakaan.

9000 on hyvä auto. Jos siihen tyytyväinen ja se kestää niin miksi vaihtaa?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000 vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

eklunto1 kirjoitti: Uusi huohotuspäivitys on toimiva eikä maksa paljoakaan.
9-5T kirjoitti: Tarkoitako karin tai Saabin systeemiä?
kari 2 kirjoitti: Viestin otsikko: Edullinen huohotin päivitysLähetetty: To Syys 11, 2008 9:33 pm

Viestit: 32 Paksuletku koneentaakse alustaan josta höyryt taivaalle ja muuten tulppaa systeemin.

Turpolle ei mee huohotin höyryjä ja öljy sumuja ja ei se kone muutenkaan niitä höyryjä kaipaile.
Toimii ja on aina uusin päivitys huohottimessa.
:) Itse kyllä luottaisin tässä asiassa Saab:n insinöörien ratkaisuun. Toki myönnetään että hieman oli alussa "arpomisen" makua noissa ensimmäisissä huohotin päivityksissä mistä johtuen osa on vieläkin epätietoisia asiasta.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin