koni sporttien taka iskarit
koni sporttien taka iskarit
mitenkä noita taka iskareita säädetään? eilen kun purin sarjan toisen auton alta niin en yhtäkkiä keksinyt pimeässä kuinka tuo säätö tapahtuu...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: koni sporttien taka iskarit
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: koni sporttien taka iskarit
Tapahtuu juuri linkin kertomalla tavalla. Eli iskari painetaan pohjaan ja käännetään.
Tein juuri pari viikkoa sitten omaan tonnariin ja onnistuu ilman alapään irroitusta.
Tein juuri pari viikkoa sitten omaan tonnariin ja onnistuu ilman alapään irroitusta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: koni sporttien taka iskarit
kiitos tiedosta! en ehtinyt vielä sentään asentaa paikalleen niin on paljon helpompaa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: koni sporttien taka iskarit
9000LPT kirjoitti:Tapahtuu juuri linkin kertomalla tavalla. Eli iskari painetaan pohjaan ja käännetään.
Tein juuri pari viikkoa sitten omaan tonnariin ja onnistuu ilman alapään irroitusta.
Teetkös niin, että löysäät yläpään muttereita ja ruuvaat yläpään varresta, työkalulla , säätöä?
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: koni sporttien taka iskarit
Yläpää kokonaan auki, pohjaanlyöntikumit ja varrensuojat pois. Iskari pitää painaa aivan pohjaan saakka säätöä varten.Firges9000 kirjoitti:9000LPT kirjoitti:Tapahtuu juuri linkin kertomalla tavalla. Eli iskari painetaan pohjaan ja käännetään.
Tein juuri pari viikkoa sitten omaan tonnariin ja onnistuu ilman alapään irroitusta.
Teetkös niin, että löysäät yläpään muttereita ja ruuvaat yläpään varresta, työkalulla , säätöä?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: koni sporttien taka iskarit
noniin, nyt on iskarit saatettu ulko puolelta uutta vastaavaan kuntoon
minkäs moisia jäykkyyksiä olette taakse laittaneet? 2 kierrosta tuntuu pyörivän.. puoli kierrosta auki päin itse laittaisin jos ei muilta tule kokemus pohjaista tietoa..

minkäs moisia jäykkyyksiä olette taakse laittaneet? 2 kierrosta tuntuu pyörivän.. puoli kierrosta auki päin itse laittaisin jos ei muilta tule kokemus pohjaista tietoa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: koni sporttien taka iskarit
Löysimmällä molemmat päät. Etuiskaria ei saa kuin sen n. 3 kiekkaa, mutta takapää liikkui useita kierroksia. Kaikki kiekat meni löysimmälle mitä lähti.
Re: koni sporttien taka iskarit
ovatkohan nuo minun sitten niin kuluneet että ovat kyllä todella löysät jos ihan löysälle laittaa...? ihan kiinni kun vääntää niin melkein kiinteiksi kyllä tulevat..
iästä ei tietoa, pinta ruosteessa nyt hiukan olivat, ihan ok kunnossa kumminkin vielä, mutta tulipahan maalattua
..
ja ovatkohan nuo säätö kierroksetkin sitten muuttuneet ajan myötä, takana kun meni aika tarkkaan 2 kierrosta, etu tolppia en vielä koittanut ruuvata...
kertokaapas muutkin säätöjä! ja minkä moista alustaa sillä säädöllä on haettu. itsellä siis iskareiden nimenkin mukaan sporttista alustaa haetaan..
iästä ei tietoa, pinta ruosteessa nyt hiukan olivat, ihan ok kunnossa kumminkin vielä, mutta tulipahan maalattua

ja ovatkohan nuo säätö kierroksetkin sitten muuttuneet ajan myötä, takana kun meni aika tarkkaan 2 kierrosta, etu tolppia en vielä koittanut ruuvata...
kertokaapas muutkin säätöjä! ja minkä moista alustaa sillä säädöllä on haettu. itsellä siis iskareiden nimenkin mukaan sporttista alustaa haetaan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: koni sporttien taka iskarit
Aluksi kaikki iskarit olivat puolessa välissä säätöjä. Peräpää oli tullut hieman löysäksi viidessä vuodessa, niin laitoin kierroksen lisää. Etupään voi hakea ajossa, mutta puoli väli on hyvä lähtökohta. Jouset ovat yhdistelmä H&R edessä ja "Aerot" takana.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx