Olen jo jonkin aikaa kuullut hanskalokeron takaa releen rapinaa ja tänään aktivoiduin aukomaan paikkoja ja totesin seuraavaa.
Ääni kuuluu varsin epäsäännöllisesti, ajaessa ja auton ollessa sammutettuna ilman virta-avainta. Tämän lisäksi auto ei aina sammu kun avaimen kääntää off asentoon.
Äänilähteeksi oletan, hanskalokeron takana, oikealla, kabiiniin tulevan ilmakanavan alla olevan metallisen kotelon, johon tulee moninapaliittimellä n. 20 - 30 johdinta. Muita releitä siellä ei näyttäsi olevan.
Boxissa on seuraavan merkinnät SAAB 45 50 133, Type FM 433 S
Kahdesta boxiin menevästä johdosta on rosvoliittimin otettu jotain virtaa jonnekin, en tiedä minne, kun en ole ehtinyt/viitsinyt vielä alkaa tarkemmin kaivelemaan.. mutta haiskahtaa pahasti joltain ranetukselta. Tehdas tuskin rosvoliittimiä käyttäisi omissa asennuksissaan.
Mahtaisiko joku tietää kertoa mitä tarkoitusta varten ko. boxi siellä on?
Onko kukaan muu törmännyt tällaiseen ranetukselta haisevaan rosvoliitin kytkentään ko. boxin kohdalla?
Onko hanttarin jalkatilan oikeanpuoleisen panelin takana muita releitä/boxeja, joista "rapina" voisi kuulua?
Voisiko vika olla virtalukon pohjassa? Vaihdoin tosin virtalukon pohjan muutama kuukausi sitten uuteen, Motonetista ostettuun ( joka oli tehtaan paketissa oleva originaali osa varaosanumeroineen päivineen) , koska vanha pohja hajosi.
Rapinaa hanskalokeron takaa
-
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Rapinaa hanskalokeron takaa
#3621
3 tonttua, 2 satkua ja femma
3 tonttua, 2 satkua ja femma
Re: Rapinaa hanskalokeron takaa
Kyseessä on varashälytin. Sen sisällä on pari relettä ja jumalattomasti muuta rompetta.
Jalkatilassa ei ole muita releitä, jos sinulla ei ole matkustajan airbagia. Jos on niin sitten koko sähkökeskus on siirretty hanskalokeron takaa matkustajan jalkatilaan. Näin tuskin on tapauksessasi, koska et olisi voinut olla sitä havaitsematta.
Saattaa releen napsutus kuulua hanskalokeron takaakin. Kun auto sammutetaan kuuluu joskus n. 10 sekunnin kuluttua releen naksahdus, joka on normaalia, sillä DI putsaa tulpat suurjännitteellä.
Ne ranetukset kannattaa irottaa!
Jalkatilassa ei ole muita releitä, jos sinulla ei ole matkustajan airbagia. Jos on niin sitten koko sähkökeskus on siirretty hanskalokeron takaa matkustajan jalkatilaan. Näin tuskin on tapauksessasi, koska et olisi voinut olla sitä havaitsematta.
Saattaa releen napsutus kuulua hanskalokeron takaakin. Kun auto sammutetaan kuuluu joskus n. 10 sekunnin kuluttua releen naksahdus, joka on normaalia, sillä DI putsaa tulpat suurjännitteellä.
Ne ranetukset kannattaa irottaa!
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
-
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Rapinaa hanskalokeron takaa
Kyseessä oli siis 9000 2,0t -97 ( 150 hp)
Pitää ottaa selvää mihin ne ranetusliitoksilta lähtevät karvat menee (ja repiä ne sitten hiiteen sieltä). Ei ollut muuten ensimmäinen sähköranetus, joka tästä kiesistä vastaan tuli.
Pitää ottaa selvää mihin ne ranetusliitoksilta lähtevät karvat menee (ja repiä ne sitten hiiteen sieltä). Ei ollut muuten ensimmäinen sähköranetus, joka tästä kiesistä vastaan tuli.
#3621
3 tonttua, 2 satkua ja femma
3 tonttua, 2 satkua ja femma