Vinkkejä otetaan vastaan

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mimmi kirjoitti:Käynnistyksestä:
Moottorinohjauselektroniikka antaa sytytyspulsseja VASTA kun moottorin käyntinopeus on tietty (muistaakseni noin 250r/min). Eli ENSIN moottoria pyöritetään startilla ja vasta sitten saa moottori kipinät ja polttoainetta.

Sinulla on kyllä klassiset DI-kasetin ongelmat autossasi.
No sitten ollaankin kylmä rinki p*****n ympärillä ja toivotaan parasta,
nyt se taas kumma kyllä toimii moitteetta.
( tarttee varmaankin ostaa takakonttiin jo uusi valmiiksi )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
pevi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja pevi »

On totta mitä Mimmi sanoi moottorin kierroksista käynnistyksen yhteydessä. Se on nimittäin turvatekijä kolaritilanteessa ettei pummu lykkää polttoainetta vaikka kone ei olisikaan enää käynnissä.

Itse olen havainnut myöskin aiankin uudempien tonnarien pitkähkön sahausajan ennen käynnístystä. Olen jotenkin järkeillyt että trionic mittaa tulppien avulla mikä on kunkin pytyn tahti ( työ, pako, imu tai puristus ). Koska kampiakselilla pelkästään oleva anturi ei tähän riitä eikä nokka-akselilla ole tietääkseni mitään anturia. Tämän takia kampiakselia pitää pari kertaa pyöräyttää, jotta tahti olisi selvä.
Joku voisi asiaa vielä tarkemmin valaista/korjata :?:

Tähän joku tietysti väittää, ettei tulpilla mitään mitata, mutta varmuudella voin sanoa, että trionic 5:ssä ainakin nakutus mitataan nimenomaan tulppien avulla.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

pevi kirjoitti:On totta mitä Mimmi sanoi moottorin kierroksista käynnistyksen yhteydessä. Se on nimittäin turvatekijä kolaritilanteessa ettei pummu lykkää polttoainetta vaikka kone ei olisikaan enää käynnissä.

Itse olen havainnut myöskin aiankin uudempien tonnarien pitkähkön sahausajan ennen käynnístystä. Olen jotenkin järkeillyt että trionic mittaa tulppien avulla mikä on kunkin pytyn tahti ( työ, pako, imu tai puristus ). Koska kampiakselilla pelkästään oleva anturi ei tähän riitä eikä nokka-akselilla ole tietääkseni mitään anturia. Tämän takia kampiakselia pitää pari kertaa pyöräyttää, jotta tahti olisi selvä.
Joku voisi asiaa vielä tarkemmin valaista/korjata :?:

Tähän joku tietysti väittää, ettei tulpilla mitään mitata, mutta varmuudella voin sanoa, että trionic 5:ssä ainakin nakutus mitataan nimenomaan tulppien avulla.
Niin ja luin jostakin että tonnari puhdistaisi omat tulppansa itse, miten ja milloin se on hämärän peitossa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti: Niin ja luin jostakin että tonnari puhdistaisi omat tulppansa itse, miten ja milloin se on hämärän peitossa.
No se samainen DI sen hoitaa, lykkää tulpille sammutuksen jälkeen pienen hetken muistaakseni 6000rpm:n sytytystä vastaavaa impulssia, tjsp.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ek6149
"Turbo"

Re: Pesusta

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

9000CD23T kirjoitti:
ek6149 kirjoitti:Minkä ikäinen sun tonnari on ?
Onx se automaatti ?
Paljonko ajettu ?
Mulla on -90, automaatti, ajettu 265000 km sininen,.
Toimiix sulla ilmastointi ? Mulla ei enään ja korjaus maksaa kuulemma maltaita en oo edes kehdannut kysyä keltään tarkkaa hintaa ilmastoinnin korjauksesta. Tiäx sää hintaa ?
9000CD23T kirjoitti:Se tekeekin hyvää tuo korkeapaine pesurilla konehuoneen pesu... :cry:
En enää ikinä ryhdy moiseen.
Liuotinta vaan ja heikolla paineella ja ei sähköpistokkeisiin suoraan..yms epäilyttävän näköisiin aparaatteihin.
:D
Vuosimalli 1991 9000CD 2.3turbo
On automaatti ( väri musta )
ajettu 201t.
Ilmastointi ei toiminut, ( kylmä aineet olivat päässeet ulos )
Syy: ylipaine venttiili oli viallinen.

Uusi venttiili ja uudet kylmäaineet töineen maksoi n.50 euroa
Teetätin työn JYVÄS-JÄÄ nimisessä yrityksessä.
:D

Kiitti vinkistä. Munkin täytyy mennä täällä tampereella näyttään tota jollekin asiantuntijalle josko siinäkin on sama vika. En oo nimittäin paneutunut siihen sen koommin kun sanottiin et se ei toimi ja remontti maksaa. Mut jos tolla 50 eurolla selviää niin sit töihin. Minkälainen toi Jyväs-jää firma on ? Onks se kylmälaitteiden kans toimiva yritys vai oikein ko. tarkoitukseen autojen ilmastointiin paneutunut firma ??
Jos lööytäisin täältä Tampereelta samantapaisen firman.
Vastaa Viestiin