Terve,
onko kenenkään muun 9-5:sen apukuskin puoleinen ovi alkanut ruostumaan oven takahelmasta, muovilistasta alaspäin, jossa yhtyy ulkopelti ovenrunkoon. Ruoste on lähtenyt kohdassa olevan "kitin" vierestä tai alta, lisäksi sama ilmiö oven etureunassa samassa kohdassa alasaranasta alaspäin. Kaikki muut ovet täysin priimat.
Aero 9-5 vm. 2001 ruostuu apukuskin ovi
Aero 9-5 vm. 2001 ruostuu apukuskin ovi
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
-
- "Tuplakaasari"
Re: Aero 9-5 vm. 2001 ruostuu apukuskin ovi
[quote="Pirttta"]Terve,
onko kenenkään muun 9-5:sen apukuskin puoleinen ovi alkanut ruostumaan!
Morjes
Ei oo mulla sitä vikaa, mutta ruosteessa on tai oli ovensaranan kiinnitys mutterit. Se siinä oli outoa ettei muualla ollut (ovissa) mitään vikaa. Oisko sulla käsittely virhe tehtaalla ja mulla rauta mutterit (ei sinkityt)
onko kenenkään muun 9-5:sen apukuskin puoleinen ovi alkanut ruostumaan!
Morjes
Ei oo mulla sitä vikaa, mutta ruosteessa on tai oli ovensaranan kiinnitys mutterit. Se siinä oli outoa ettei muualla ollut (ovissa) mitään vikaa. Oisko sulla käsittely virhe tehtaalla ja mulla rauta mutterit (ei sinkityt)

2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
-
- "Turbo"
Terve,
Just sama juttu meikän 9-5:ssa (vm. -99). Vuosi sitten rapsuttelin saumasta ruosteet pois ja vetäisin pohja- ja paikkamaalit päälle. Sauman sisäpuoli sai ruostesuojakäsittelyn yhteydessä päälleen suojamömmöt. Näyttävät operaatiot auttaneen asiaa, sillä uutta kukintoa ei juurikaan ole ilmaantunut.
Just sama juttu meikän 9-5:ssa (vm. -99). Vuosi sitten rapsuttelin saumasta ruosteet pois ja vetäisin pohja- ja paikkamaalit päälle. Sauman sisäpuoli sai ruostesuojakäsittelyn yhteydessä päälleen suojamömmöt. Näyttävät operaatiot auttaneen asiaa, sillä uutta kukintoa ei juurikaan ole ilmaantunut.
Omassa autossa on ovet ehjänä mutta takaluukun alasauman kitin alla muhi ruoste.
Tätä vastaavaa kittausvaivaahan oli jo tonnarissakin ja focuksessa, mondeossa ja väyrysmersussa jne.
Liekö joku mennyt itse kittauksessa pieleen vai onko kitti ollut jotain sekundaerää. Tai sitten sauma on ollut likainen ja kitti/maali ei ole tarttunut kunnolla.
Tätä vastaavaa kittausvaivaahan oli jo tonnarissakin ja focuksessa, mondeossa ja väyrysmersussa jne.
Liekö joku mennyt itse kittauksessa pieleen vai onko kitti ollut jotain sekundaerää. Tai sitten sauma on ollut likainen ja kitti/maali ei ole tarttunut kunnolla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4