Bensapumpun rele 2.0CS 1992

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jussip
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 07:30

Bensapumpun rele 2.0CS 1992

Viesti Kirjoittaja jussip »

MIKÄ ON OIKEAN TYYPPINEN RELE BENSAPUMPULLE KYSEESSÄ SAAB 9000CS VM.1992 2,0L ESIM. HELLAN TYYPPIMERKINTÄ TAI MUU VASTAAVA.
Viimeksi muokannut Jope, Ke Syys 24, 2008 09:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko kuvaavaksi
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: ONGELMA.

Viesti Kirjoittaja puu »

Vikana on todennäköisesti kuvassa näkyvän releen jumittaminen:

Kuva
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ONGELMA.

Viesti Kirjoittaja jus »

SAAB-varaosanumeroita:
Bensapumpun rele 8536401, LH-ruiskujärjestelmän päärele 8536401
Samaa relettä on käytetty myös ilmastoinnissa.

http://www.thesaabsite.com/shop/search. ... art+Search

Mitkä ovat oireet, miksi olet ostamassa bensapumpun relettä?

Pienillä kirjoitettua tekstiä on helpompi lukea. Jos sinulla on huono näkö, selaimen asetuksista saat tekstin suurennettua niin että muut näkevät kirjoittamasi tekstin normaalikokoisena. CAPS LOCK -nappi ei ole rele.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jussip
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 07:30

Re: ONGELMA.

Viesti Kirjoittaja jussip »

Syy releen hankintaan on se että auto ei lähde käyntiin eka startilla kun on seisonut kauemmin väh. 4tuntia. Kun taas startaa hetken ja kääntää virran pois lähtee heti toisella startilla moiteettomasti käyntiin. Sen jälkeen pelaa normaalisti jos ei taas seiso liian kauan, että sellainen "jutska". Mitään järkevää syytä ei ole vielä löytynyt siksi kokeilisin uudella releellä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ONGELMA.

Viesti Kirjoittaja jus »

Bensapumpun releessä mahdollisesti olevan ongelman voi poissulkea tarjoamalla jatkuvaa jännitettä bensapumpun sulakkeen kohdalta, siitä menee suora johto pumpulle. Helpompi tehdä vaikka sulakkeellinen hyppyjohto, jonka päässä lattaliittimet, kuin irrottaa reletaulu. Jos ei hyppylangallakaan käynnisty ekalla yrityksellä, vika ei ole bensapumpun releessä.

Tällä järjestelyllä ei tosin välttämättä saa varmistettua esim. takaiskuventtiilin vuotamisesta johtuvaa paineen alenemista, ainakaan jos kytket sähköt pumpulle manuaalisesti olennaisesti aikaisemmin kuin normaalikäynnistyksessä kytkeytyisi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jussip
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 07:30

Re: ONGELMA.

Viesti Kirjoittaja jussip »

Mistä kohtaa löytyy takaiskuventiili eli olisiko kuvaa, jos sellaisen vaihtaisi. Mutta eikös auton pitäisi kuitenkin lähteä käyntiin jos ventiili laskisikin paineet kun vain starttaisi tosi tosi pitkään. Tässä tapauksessa kuitenkin loppuu akku ennen kuin auto lähtee käyntiin.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ONGELMA.

Viesti Kirjoittaja jus »

jussip kirjoitti:Mistä kohtaa löytyy takaiskuventiili eli olisiko kuvaa, jos sellaisen vaihtaisi.
Bensapumpun kanteen tulevassa putken kulmaliittimissä on takaiskuventtiilit. Tuskin kannattaa vaihtaa ilman että on varmuus viasta. Ovat yleensä hankalat, hajoavat irrotettaessa pumpun kannesta, uusi venttiili ei ihan suoraviivaisesti liitettävissä muoviseen bensaputkeen.

Bensanpaineita voisi mitata konehuoneesta ilman että takaiskuventtiileihin tarvitsee kajota.
Mutta eikös auton pitäisi kuitenkin lähteä käyntiin jos ventiili laskisikin paineet kun vain starttaisi tosi tosi pitkään. Tässä tapauksessa kuitenkin loppuu akku ennen kuin auto lähtee käyntiin.
Pitäisi, jos pumppu toimii.

Mitä kuuluu virtalukon pohjalle, kytkeytyykö virrat ekalla starttausyrityksellä (jolloin ei käynnisty) kaikille laitteille joille pitää kytkeytyä, esim. pysyykö hanskalokeron sulakkeella 13 jännite ekan starttausyrityksen ajan? Sitä kautta menee ohjausjännite polttoaineensuihkutukselle ja mm. mittaristolle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jussip
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 07:30

Re: ONGELMA.

Viesti Kirjoittaja jussip »

Vielä kysymys onko päävirtarele samanlainen (malli) kuin polttoainepumpunrele, ja mistä ne löytyy reletaulusta onko merkattu jollakin kirjaimilla? Itsellä kun ei ole kuvaa siitä reletaulusta/releiden sijoituksesta.
jussip
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 07:30

Re: Bensapumpun rele 2.0CS 1992

Viesti Kirjoittaja jussip »

Vielä ois kysymyksiä onko bensapumpunrele sekä virtalukonrele samanlainen? Sekä eikö olisi kuvaa releiden sijoituksesta tauluun joka sijaitsee hansikaslokeron alla. Koska minun mielestä siellä ei ole merkintää mikä mikäkin rele on. Olisi ihan hieno juttu jos sais tälläisen kuvan missä vaikka kerrotaisiin missä nämä kaksi relettä sijaitsee.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Bensapumpun rele 2.0CS 1992

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eli kun otat hanskalokeron pois, ei hanskalokeron päälle (kojelaudan sisään menevä osa) ole liimattu tarraa, jossa releiden merkitykset on selitetty?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jussip
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 07:30

Re: Bensapumpun rele 2.0CS 1992

Viesti Kirjoittaja jussip »

Ei ole tarraa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Bensapumpun rele 2.0CS 1992

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... 169&prev=1
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... 534&prev=1
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... 535&prev=1

Pumpun rele on sellainen tavallinen harmaa rele. Sen tilalle käy esim og-satkun mustat releet, kun kytkentä on sama. Tontussa on aika monta samanlaista harmaata relettä, voit kokeilla ottaa jostain toisesta paikasta tilalle. Virtalukon rele on sellainnen valkoinen, ja paksujalkainen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Bensapumpun rele 2.0CS 1992

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Bensapumpun rele on toinen relerivi takaa ja siinä toinen vasemmalta I kirjaimella varustettu (löytynee sieltä releen alta se I kirjain).
Virtalukon rele on kolmas relerivi takaa ja siinä oikeanpuoleinen G kirjaimella varustetussa paikassa!
-J-
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
jussip
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 07:30

Re: Bensapumpun rele 2.0CS 1992

Viesti Kirjoittaja jussip »

Kiitos paljon kuvista ja osanumeroista oli todella hieno juttu saada ne. :mrgreen:
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Bensapumpun rele 2.0CS 1992

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

J.V.A kirjoitti:Bensapumpun rele on toinen relerivi takaa ja siinä toinen vasemmalta I kirjaimella varustettu (löytynee sieltä releen alta se I kirjain).
Virtalukon rele on kolmas relerivi takaa ja siinä oikeanpuoleinen G kirjaimella varustetussa paikassa!
-J-
siis juuri toisinpäin nuo rele paikat..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin