
turbo paine mittari
Re: turbo paine mittari
9-5T:llä on aika pitkät välitykset autossa. Reilut 120 mittarissa ja kierrokset nollan tuntumassa - ei ihme ettei moottorikaan turhia lämpene! 

Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: turbo paine mittari
mul oli ekaksi sieltä imusarjan kautta ja luulen et se oli oikea koska mun mittari tippui sen nollan alle ja sit kun paino kaasua ni nousi heti
Re: turbo paine mittari
sieltä otan
Re: turbo paine mittari
entäs noi paineet paljonko sen pitäs näyttää
Re: turbo paine mittari
Moottorijarrutuksessa alipainetta, kiihdyttäessä esim. 5-vaihteella tietysti ahtopainetta, vaikka 0.5 bar tai jotain semmosta, riippuu "lastusta" mitkä on sitten maksimit.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: turbo paine mittari
mul on automaatti
Re: turbo paine mittari
noin 0,4-0,5 paaria.
Oikee paikkamul oli ekaksi sieltä imusarjan kautta ja luulen et se oli oikea koska mun mittari tippui sen nollan alle ja sit kun paino kaasua ni nousi heti
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: turbo paine mittari
T7:ssa magneettiventtiilin piuhan irrotus vie vikatilaan jolloin ei näy peruspaine vaan jotain aivan muuta joka riippuu softasta (rajoittaa ilmamassan esim. 400 tai 500 mg/C). T5 autossa onnistuisi.
Oikea tapa mitata peruspaine on yhdistää C- ja W-letkut.
9-5 Aerossa normaalihko ahtopaine olisi siellä ~1bar tienoilla mutta edelleen jos "turbomittari" menee punarajalle eikä tunnu laiskalta niin ilmamassaa on riittävästi.
Oikea tapa mitata peruspaine on yhdistää C- ja W-letkut.
9-5 Aerossa normaalihko ahtopaine olisi siellä ~1bar tienoilla mutta edelleen jos "turbomittari" menee punarajalle eikä tunnu laiskalta niin ilmamassaa on riittävästi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: turbo paine mittari
Hmm muistaakseni T7 9-3:ssa huomasi heti kun nyppäsi käynnissä ollessa johdon irti. Mutta en muista tarpeeksi tarkkaan että voisin mennä vannomaan.
Oletettavasti voi olla täysin softaversiosta riippuvaista reagoiko vasta uudelleenkäynnistyksen jälkeen.. Eli mikä ettei jos ei vikavalo syty ja paineet vaikuttaa järkeviltä, on ainakin helpompi ja kätevämpi tapa mitata peruspaine.
Oletettavasti voi olla täysin softaversiosta riippuvaista reagoiko vasta uudelleenkäynnistyksen jälkeen.. Eli mikä ettei jos ei vikavalo syty ja paineet vaikuttaa järkeviltä, on ainakin helpompi ja kätevämpi tapa mitata peruspaine.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: turbo paine mittari
9-5t Maptun Stage ykkösellä kärsi auton käynnistää ainakin kerran ilman piuhaa. Ja tietty ajaa testilenkin, eikä vikavalo syttynyt.jcarlson kirjoitti:Hmm muistaakseni T7 9-3:ssa huomasi heti kun nyppäsi käynnissä ollessa johdon irti. Mutta en muista tarpeeksi tarkkaan että voisin mennä vannomaan.
Oletettavasti voi olla täysin softaversiosta riippuvaista reagoiko vasta uudelleenkäynnistyksen jälkeen.. Eli mikä ettei jos ei vikavalo syty ja paineet vaikuttaa järkeviltä, on ainakin helpompi ja kätevämpi tapa mitata peruspaine.
Toista käynnistystä en viitsinyt testata piuha irti.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: turbo paine mittari
Ajattelin tarkastaa peruspaineen. Kumpi on parempi tapa, pumppaamalla painetta kellolle ja seurata hukkaportin tangon liikkumista vai ajaa kolmosella 3000 rpm ja painaa jarrua? Ajamalla sain lukemaksi n. 0.35bar mittarilla jonka tarkkuus ei ehkä ole riittävä. Säädön aion tehdä paremmalla mittarilla jos on tarvetta.
Missä ovat C- ja W-letkut ja miksi ne pitää yhdistää?jcarlson kirjoitti:
Oikea tapa mitata peruspaine on yhdistää C- ja W-letkut.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Re: turbo paine mittari
Jarrun painaminen ei palauta T7 autoa peruspaineille joten se tapa ei toimi. C ja W letkut ovat magneettiventtiililtä lähtevät kaksi letkua jotka on merkattu ko. kirjaimin.
Yhdistäminen ohittaa magneettiventtiilin jolloin peruspaine näkyy varmasti oikein.
Yhdistäminen ohittaa magneettiventtiilin jolloin peruspaine näkyy varmasti oikein.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com