Ja kolarin jälkeenkin tulee ongelmia vasta jos on selvä syy-yhteys siihen, että viriboksi vaikutti suoraan kolarin syntymiseen. Käytännössä siis ongelmia ei tule silloinkaan, jos ei ole ajanut 250km/h pöpelikköön tms...jouniaslak kirjoitti:Jos autoa ei muutoskatsasta, mitään ongelmia ei tule, paitsi jos ajat kolarin ja siinä yhteydessä selviää että auto ei vastaa rekisteriotetta.
Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 18:01
Re: Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
Vakuutusyhtiö on eri mieltä ja poliisikin on sitä mieltä että autoa ei ole laillisesti katsastettu.V.J.S kirjoitti:Ja kolarin jälkeenkin tulee ongelmia vasta jos on selvä syy-yhteys siihen, että viriboksi vaikutti suoraan kolarin syntymiseen. Käytännössä siis ongelmia ei tule silloinkaan, jos ei ole ajanut 250km/h pöpelikköön tms...jouniaslak kirjoitti:Jos autoa ei muutoskatsasta, mitään ongelmia ei tule, paitsi jos ajat kolarin ja siinä yhteydessä selviää että auto ei vastaa rekisteriotetta.
Vakuutusehtojen mukaan korvaus voidaan hylätä mikäli auto ei tapahtuma hetkellä ole ollut katsastuskunnossa.
Turboahdetun moottorin lastutus rinnastetaan moottorin vaihtoon. Lain mukaan auto pitää siis muutoskatsastaa. Muutoskatsastuksessa auton voimansiirron, jarrujen yms. täytyy vastata tyyppihyväksyttyjä saman mallisarjan vastaavan tehoisen auton voimansiirtoa, jarruja yms.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
Mimmi kirjoitti:Ei pidä paikkaansa. Minä sain ihan normaalin korvauksen, vaikka auto oli lastutettu, muttei muutoskatsastettu ja ajoin kolarin, jonka jäljet näet tuossa vasemmalla.
Olikos vak yhtiöllä lastutus tiedossa?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
Hyss, ei ne mulle ole prätkässäkää mitään alkanut vaikka on ihan suorat putket...jouniaslak kirjoitti:Vakuutusyhtiö on eri mieltä ja poliisikin on sitä mieltä että autoa ei ole laillisesti katsastettu.V.J.S kirjoitti:Ja kolarin jälkeenkin tulee ongelmia vasta jos on selvä syy-yhteys siihen, että viriboksi vaikutti suoraan kolarin syntymiseen. Käytännössä siis ongelmia ei tule silloinkaan, jos ei ole ajanut 250km/h pöpelikköön tms...jouniaslak kirjoitti:Jos autoa ei muutoskatsasta, mitään ongelmia ei tule, paitsi jos ajat kolarin ja siinä yhteydessä selviää että auto ei vastaa rekisteriotetta.
Vakuutusehtojen mukaan korvaus voidaan hylätä mikäli auto ei tapahtuma hetkellä ole ollut katsastuskunnossa.
Turboahdetun moottorin lastutus rinnastetaan moottorin vaihtoon. Lain mukaan auto pitää siis muutoskatsastaa. Muutoskatsastuksessa auton voimansiirron, jarrujen yms. täytyy vastata tyyppihyväksyttyjä saman mallisarjan vastaavan tehoisen auton voimansiirtoa, jarruja yms.
Mistä ne autossa sit huomaisi jos on lastu?
Aikanaan ei huomanneet vaikka kaverilla oli 80cc crossin kone mopossa...
Kunnon coolerista ilo irtoaa... ZPF-*** Aero
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 18:01
Re: Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
Muutoskatsastuksen tarpeellisuus on tietysti jokaisen itse arvioitava. Laki kuitenkin antaa vakuutusyhtiölle mahdollisuuden halutessaan evätä korvauksen.
Se on vaan ikävä, ainakin omasta mielestäni, jos joutuu olemaan vakuutusyhtiön hyväntahtoisuuden varassa.
Se on vaan ikävä, ainakin omasta mielestäni, jos joutuu olemaan vakuutusyhtiön hyväntahtoisuuden varassa.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Re: Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
Sen verran on tekemistä, että muutoskatsastuksen yhteydessä tarkistetaan myös päästöt ja orkkis sarjaan todistuksen oikeista vertailuarvoista saa maahantuojalta pienehköllä vaivalla.9-5T kirjoitti:Minusta tuolla ei ole mitään tekemistä virityksen muutoskatsastuksen kanssa.Juusokas kirjoitti:Tässä kirjeenvaihto kyseisestä casesta:
Kysymys Test Worldille:
Tarkoituksena olisi tutkia mahdollisuutta vaihtaa vähäpäästöiseen autoon
pakokaasuahdin. Siksi tiedustelen teettekö muutoskatsastuksen vaatimia
pakokaasutestauksia?
.
Nimim. kokemusta on
Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
Re: Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
Runkonumero oli ainoa asia joka minun 9-5:sta tarkastettiin muutoskatsastuksessa.
Eski
Eski
Re: Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
Hmm... pieni täsmennys kokemaani perustuen... en tosiaan tiedä kuuluuko päästöjen vertailu nimenomaan muutoskatsastukseen, mutta kun muutoskatsastin VUOSIKATSASTUKSEN yhteydessä, niin uuteen rekisteriotteeseen ei saatu vertailuarvoja päästöille ilman maahantuojan kirjallista (alkuperäistä!) todistusta. Lienee myös totta, että pelkästään jompikumpi todistus ei riitä... tai sitten olen ollut väärällä katsastuskonttorilla...9-5T kirjoitti:Kokemusta on myös eikä päästöjä ole kertaakaan tarkistettu muutoskatsastuksessa. Epäilen että pelkillä hyvillä päästöillä todistuksella/mittauksella ei saa hyväksymätöntä viriä muutoskatsastettua.kuikka10 kirjoitti:Sen verran on tekemistä, että muutoskatsastuksen yhteydessä tarkistetaan myös päästöt ja orkkis sarjaan todistuksen oikeista vertailuarvoista saa maahantuojalta pienehköllä vaivalla.
Nimim. kokemusta on

Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
Re: Maptun Steg 1 Muutoskatsastus
jouniaslak kirjoitti:Muutoskatsastuksen tarpeellisuus on tietysti jokaisen itse arvioitava. Laki kuitenkin antaa vakuutusyhtiölle mahdollisuuden halutessaan evätä korvauksen.
Se on vaan ikävä, ainakin omasta mielestäni, jos joutuu olemaan vakuutusyhtiön hyväntahtoisuuden varassa.
Kyllä vakuutusyhtiön pitää osoittaa, että vahinko on edes osin aiheutunut muutoksesta. Tällöinkin korvausvelvollisuus voi alkaa vähetä vain osittain.
Miten muutoin esimerkiksi tapauksissa, joissa edellinen omistaja on lastuttanut auton ja myynyt sen vakiona, toimittaisiin? Tälläkin foorumilla oli eräs nimimerkki joka luuli ostaneensa 9-5:nsa pirteänä vakiona mutta se olikin lastutettu.
Normaalin liukkaalla hanskasta lähdön seurauksena tapahtuneesta kolarista (kuten esim. mimmin) ei voitane korvauksia hylätä moottorin muutosten perusteella, mikäli esim akselipaino tai muu käsiteltävyyteen suoraan vaikuttava tekijä ei ole muuttunut.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021