lucaf kirjoitti:lupasin itselleni automaattivaihteista vapaastihengittävää autoa, ja kumpikaan ehto ei toteutunut
eli Lux on ihan manuaali 5-vaihteinen (ja 5-ovinen), mutta oikeassa olet, aivan mahtava peli matka-ajossa, ajomukavuus on sanoinkuvaamaton verrattuna 77 vuoden ysiysiin (valitettavasti). en olisi uskonut että 83 vuoden satku vetää vertoja 90-luvun 16v satkulle matka-ajossa.
laitetaan nyt tähän samantien näitä kysymyksiäkin, kun virallisella osastolla saisin tod.näk. vastauksen "käytä haku-toimintoa"
lämmityslaitteen säädin, se jolla ohjataan puhallus eri suuttimiin. satkussa säätimen pitäisi naksahdella eri asentojen välillä, minun autossa sen sijaan säädin liikkuu portaattomasti eri asentoihin. miksi?
lämminilmasuuttimet tuulilasille: tuulilasille ei tule puhallusta käytännössä ollenkaan. 3-nopeudella vain tuulilasille ohjattuna onnistun tuntemaan ihan pienen viiman kädessä kun laitan sen suuttimen yläpuolelle. onko sieltä putki irti ja miten korjataan?
toinen sähköpeili ei toimi. mistä kannattaa vikaa etsiä?
bensamittari tulee matkalla 30-15 pykälittäin alas. miksi? bensavalo kun syttyy, sillä ajaa vain 20-30 kilsaa (bensa loppui eilen motarilla )
cruise toimii erityisesti ylämäissä hyvin huonosti, pumppaa kaasua ja meno on kuin soutuveneessä. ei voi olla taloudellista. johtuuko siitä että magneettiventtiiliä ja hukkaporttia on modifioitu?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Make5 kirjoitti:tonnarissani tuo pumppaaminen kertoi mankkuvenan (lähestyvästä) rikkoontumisesta joten voi hyvinkin olla modifioinneilla näppinsä pelissä.
auts! mitäs muuten tarkoittaa kun kaasua nostaa niin tuolta konehuoneen matkustajan puoleisesta laidasta kuuluu ihme korinaa? sen huomaa parhaiten kun käynnistää auton ja polkaisee kerran kaasua.
minä en tiedä magneettiventtiilistä muuta kuin että sellainen on turbosaabeissa. onko se pakollinen? saako uusia/varaosia mistä? mitä teen kun se hajoaa ja miten sen hajoaminen ilmenee?
ai niin, sen tiedän että mankkuvenan se "reikä" on tukittu ja tilalle on porattu pienempi (kahden millin??) reikä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:
lämmityslaitteen säädin, se jolla ohjataan puhallus eri suuttimiin. satkussa säätimen pitäisi naksahdella eri asentojen välillä, minun autossa sen sijaan säädin liikkuu portaattomasti eri asentoihin. miksi?
Säädin on todennäköisesti käytetty auki ja sieltä on jäänyt pois pieni kuula & jousi joka tekee tuon porrastuksen.
lucaf kirjoitti:
lämminilmasuuttimet tuulilasille: tuulilasille ei tule puhallusta käytännössä ollenkaan. 3-nopeudella vain tuulilasille ohjattuna onnistun tuntemaan ihan pienen viiman kädessä kun laitan sen suuttimen yläpuolelle. onko sieltä putki irti ja miten korjataan?
Sieltä puuttuu mahdollisesti se pieni pitkä muoviputkea joka johtaa ilman kanavalta kaiutinritilään asti. Helppo tarkistaa, pari ruuvia vain irti.
Make5 kirjoitti:tonnarissani tuo pumppaaminen kertoi mankkuvenan (lähestyvästä) rikkoontumisesta joten voi hyvinkin olla modifioinneilla näppinsä pelissä.
auts! mitäs muuten tarkoittaa kun kaasua nostaa niin tuolta konehuoneen matkustajan puoleisesta laidasta kuuluu ihme korinaa? sen huomaa parhaiten kun käynnistää auton ja polkaisee kerran kaasua.
minä en tiedä magneettiventtiilistä muuta kuin että sellainen on turbosaabeissa. onko se pakollinen? saako uusia/varaosia mistä? mitä teen kun se hajoaa ja miten sen hajoaminen ilmenee?
ai niin, sen tiedän että mankkuvenan se "reikä" on tukittu ja tilalle on porattu pienempi (kahden millin??) reikä.
Eli toi viimenen tahtoo sanoa että sun ei tarvii enää murehtia mankkuvenasta , toi reikä huolehtii sen "tehtävistä", toisaalta nakutuksen tunnistusta ei ole käytössä.
98:a tankkiin niin maltillisella käytöllä varmaan toimii pitkään, jos apc-vermeet on paikoilla niin kato hakusanalla nakuvalo tai nakuledi niin saa mielenrauhan takaamiseksi asennettua moisen.
Korina ja toi lämmityslaitteensäädin saattaa liittyy myös toisiinsa, meinaan jos toi säätimen tausta on irti niin silloin ei tuulilasille säädy ilmaa ja samoin se oikeassa loksussa oleva alipainesäiliö pääsee tyhjäksi mikä startin jälkeen täyttyessään saattaa korista.
Itsellä myös cruise käyttäytyi noin kovissa vauhdeissa että ahdot seilaa koko ajan, tosin tuosta ässästä puuttui se peruspaineille tiputtava kytkin. Kauheaa kulutuspiikkiä en huomannu mutta sillä tuli niin vähän motariajoa että ei pysty sanoo. Menossa sitä ei huomannu.
apc...? hitsi mun pitäisi johonkin turbosaab-tekniikan alkeiskurssille. en ymmärtänyt sanaakaan ensimmäisestä kappaleestasi . löytyykö netistä jotain sivua jossa olisi nuo kaikki abc:t, mankut ja sinkut väännetty rautalangasta?
kiitos vinkeistä lämmityslaitteeseen liittyen.
tämä on muuten ensimmäinen autoni joka jatkaa kiihtymistä vielä silloin kun kaasupoljinta varovasti nostaa
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)