BSR-virin asennusongelma?
Re: BSR-virin asennusongelma?
Ei minusta tässä sinällään mitään ongelmaa pitäisi olla, kunhan tietyt asiat ovat selvillä.
Normaalisti ppc:tä tilattaessa tarvitaan alustanumero. Tämän perusteella tiedetään ECU:n tiedot. Edellyttää, ettei autoon ole tehty siis muutoksia ECU:n osalta.
Mikäli on vaihdettu eri ECU tarvitaan tietenkin tiedot suoraan tästä, koska alustanumeron perusteella tehdään väärä johtopäätös.
Mikäli vaihdetaan alkuperäinen ECU paikalleen ja siten tilataan alustanumeron pohjalta ppc, ei ECU:n vaihto alkuperäiseen onnistu ilman TECH:ä.
Pelkkä softaversio ECU:sta ei riitä vaan tarvitaan myös ECU:n sarjanumero, näin olen antanut itseni ymmärtää. Koska ....
Samalla ppc-palikalla ei voi ohjelmoida uutta autoa (lue=uutta ecua), vaan se käy vain ja ainoastaan yhteen autoon. Ppc-palikassa on kiinteästi tiedot mihin autoon/ecuun se käy. En usko, että jokaisessa autossa on yksilöllinen softa. Samaa softaversiota on monessa autossa, mutta ecun sarjanumeroa ei. Tämä on se syy, miksi laitetta tilattaessa on oltava eksaktit tiedot.
Kahdesta edellisestä tavasta täytyy valita jompi kumpi.
Normaalisti ppc:tä tilattaessa tarvitaan alustanumero. Tämän perusteella tiedetään ECU:n tiedot. Edellyttää, ettei autoon ole tehty siis muutoksia ECU:n osalta.
Mikäli on vaihdettu eri ECU tarvitaan tietenkin tiedot suoraan tästä, koska alustanumeron perusteella tehdään väärä johtopäätös.
Mikäli vaihdetaan alkuperäinen ECU paikalleen ja siten tilataan alustanumeron pohjalta ppc, ei ECU:n vaihto alkuperäiseen onnistu ilman TECH:ä.
Pelkkä softaversio ECU:sta ei riitä vaan tarvitaan myös ECU:n sarjanumero, näin olen antanut itseni ymmärtää. Koska ....
Samalla ppc-palikalla ei voi ohjelmoida uutta autoa (lue=uutta ecua), vaan se käy vain ja ainoastaan yhteen autoon. Ppc-palikassa on kiinteästi tiedot mihin autoon/ecuun se käy. En usko, että jokaisessa autossa on yksilöllinen softa. Samaa softaversiota on monessa autossa, mutta ecun sarjanumeroa ei. Tämä on se syy, miksi laitetta tilattaessa on oltava eksaktit tiedot.
Kahdesta edellisestä tavasta täytyy valita jompi kumpi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: BSR-virin asennusongelma?
Voi Halvattu
Nyt tuli lopullinen niitti bsr asennukseen.
Bsr ei toimita viriohjelmaa kun on vaihdettu 2,0t ohjain 1.8t tilalle.
Sellaista ei kuulemma olisi muutenkaan saanut tehdä koska 2.0t on kuusivaihteinen
Lisäys:
Suomen bsr kauppias on toiminut asian selvittämisessä erittäin mallikelpoisesti
Ettei siinä ole mitään valittamista.
Lainaus s-postista minkä sain bsr kauppiaalta:
not with this ECU.
Tell him to put back his original 150hp ECU then we can tune his car
There is no good idea to put a 175hp ECU in a 150HP car reason for that is that 175hp have a 6-speed gearbox and 150hp have a 5speed gearbox.And is allso problem with SPS programing with Saab techII
Eli ei bsr:ää jos ei ole alkuperäistä ohajainta alkuperäisellä ohjelmalla
Nyt tuli lopullinen niitti bsr asennukseen.
Bsr ei toimita viriohjelmaa kun on vaihdettu 2,0t ohjain 1.8t tilalle.
Sellaista ei kuulemma olisi muutenkaan saanut tehdä koska 2.0t on kuusivaihteinen
Lisäys:
Suomen bsr kauppias on toiminut asian selvittämisessä erittäin mallikelpoisesti
Ettei siinä ole mitään valittamista.
Lainaus s-postista minkä sain bsr kauppiaalta:
not with this ECU.
Tell him to put back his original 150hp ECU then we can tune his car
There is no good idea to put a 175hp ECU in a 150HP car reason for that is that 175hp have a 6-speed gearbox and 150hp have a 5speed gearbox.And is allso problem with SPS programing with Saab techII
Eli ei bsr:ää jos ei ole alkuperäistä ohajainta alkuperäisellä ohjelmalla
petrisa kirjoitti:Ei minusta tässä sinällään mitään ongelmaa pitäisi olla, kunhan tietyt asiat ovat selvillä.
Normaalisti ppc:tä tilattaessa tarvitaan alustanumero. Tämän perusteella tiedetään ECU:n tiedot. Edellyttää, ettei autoon ole tehty siis muutoksia ECU:n osalta.
Mikäli on vaihdettu eri ECU tarvitaan tietenkin tiedot suoraan tästä, koska alustanumeron perusteella tehdään väärä johtopäätös.
Mikäli vaihdetaan alkuperäinen ECU paikalleen ja siten tilataan alustanumeron pohjalta ppc, ei ECU:n vaihto alkuperäiseen onnistu ilman TECH:ä.
Pelkkä softaversio ECU:sta ei riitä vaan tarvitaan myös ECU:n sarjanumero, näin olen antanut itseni ymmärtää. Koska ....
Samalla ppc-palikalla ei voi ohjelmoida uutta autoa (lue=uutta ecua), vaan se käy vain ja ainoastaan yhteen autoon. Ppc-palikassa on kiinteästi tiedot mihin autoon/ecuun se käy. En usko, että jokaisessa autossa on yksilöllinen softa. Samaa softaversiota on monessa autossa, mutta ecun sarjanumeroa ei. Tämä on se syy, miksi laitetta tilattaessa on oltava eksaktit tiedot.
Kahdesta edellisestä tavasta täytyy valita jompi kumpi.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Nyt ei ole enää bertta sakari risto ongelmaa
Nyt se on siellä ja kohtuu hyvin vetää
Nyt se on siellä ja kohtuu hyvin vetää
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: BSR-virin asennusongelma?
No huomaako pers-tuntumalta eroa entiseen?kalle37 kirjoitti:Nyt ei ole enää bertta sakari risto ongelmaa
Nyt se on siellä ja kohtuu hyvin vetää
Re: BSR-virin asennusongelma?
Nyt voi kyllä sanoa että kyllä huomaa
Muuttui kyllä kertaheitolla eri autoksi
Ei raketti, mutta kelpaa
Jos vielä jaksais vitosella 80kmh lähteä paremmin, mutta eihän mikään riitä se on jo aikoinaan koettu
Muuttui kyllä kertaheitolla eri autoksi
Ei raketti, mutta kelpaa
Jos vielä jaksais vitosella 80kmh lähteä paremmin, mutta eihän mikään riitä se on jo aikoinaan koettu
apu,apupoika kirjoitti:No huomaako pers-tuntumalta eroa entiseen?kalle37 kirjoitti:Nyt ei ole enää bertta sakari risto ongelmaa
Nyt se on siellä ja kohtuu hyvin vetää
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: BSR-virin asennusongelma?
Hetko, siis nelosella 80km/h vauhdista max. jos läppä lattiassa, ei enää vitosella.kalle37 kirjoitti:Nyt voi kyllä sanoa että kyllä huomaa
Muuttui kyllä kertaheitolla eri autoksi
Ei raketti, mutta kelpaa
Jos vielä jaksais vitosella 80kmh lähteä paremmin, mutta eihän mikään riitä se on jo aikoinaan koettu
apu,apupoika kirjoitti:No huomaako pers-tuntumalta eroa entiseen?kalle37 kirjoitti:Nyt ei ole enää bertta sakari risto ongelmaa
Nyt se on siellä ja kohtuu hyvin vetää
Re: BSR-virin asennusongelma?
Nut jumettaa Ei umarra
Hetko, siis nelosella 80km/h vauhdista max. jos läppä lattiassa, ei enää vitosella.[/quote]
Hetko, siis nelosella 80km/h vauhdista max. jos läppä lattiassa, ei enää vitosella.[/quote]
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Minkälaiset välitykset tuossa uudemmassa oikein on? Kasikympistähän lähdetään kolmosella, kiekat tasan 3000ssa vanhemmassa.kalle37 kirjoitti:Nyt voi kyllä sanoa että kyllä huomaa
Muuttui kyllä kertaheitolla eri autoksi
Ei raketti, mutta kelpaa
Jos vielä jaksais vitosella 80kmh lähteä paremmin, mutta eihän mikään riitä se on jo aikoinaan koettu
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: BSR-virin asennusongelma?
ehdottomasti 3 vaihde on oikea nopeaan etenemiseen 80km/h =>, tietenkin 5 vaihteellakin voi jurruuttaa, jos siitä pitää Meitä on moneksi ja kaikki ei halua kiihdytellä niin että niskat niksahtaa. Vitosellakin ehtii ihan hyvin
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: BSR-virin asennusongelma?
Niiin kyllä kolmosella ja nelosella vetää
Mutta kun ajelee jotain 80-90 kmh vitosella eikä viitis vaihtaa pienemälle
Olis visiin pitänyt hommata tomaatti
Mutta kun ajelee jotain 80-90 kmh vitosella eikä viitis vaihtaa pienemälle
Olis visiin pitänyt hommata tomaatti
Twarrior kirjoitti:ehdottomasti 3 vaihde on oikea nopeaan etenemiseen 80km/h =>, tietenkin 5 vaihteellakin voi jurruuttaa, jos siitä pitää Meitä on moneksi ja kaikki ei halua kiihdytellä niin että niskat niksahtaa. Vitosellakin ehtii ihan hyvin
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Tomaatista voidaan olla montaa mieltä, kenen jalalle sopii, kuka ei tykkää kiljuvasta skootterista..
Vitonen ja 80km/h on vaan namua jo Stage 1:llä. Vitonen on käyttökelpoinen jo 60km/h alkaen (tasamaa/tasanopeus). Ja kiihdytykset joka vaihteella kaasu pohjassa 2000-2200 rpm asti.. Jopa hieman parempaa hauskaa kuin vastaava huvi TeeTiiselillä 6 vaihteen lootalla.
Vitonen ja 80km/h on vaan namua jo Stage 1:llä. Vitonen on käyttökelpoinen jo 60km/h alkaen (tasamaa/tasanopeus). Ja kiihdytykset joka vaihteella kaasu pohjassa 2000-2200 rpm asti.. Jopa hieman parempaa hauskaa kuin vastaava huvi TeeTiiselillä 6 vaihteen lootalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: BSR-virin asennusongelma?
Sitä vaan hain tuossa aiemmin pointtina, että en jaksa uskoa että esim. nämä lootat on kovin paljon lujempia kuin noissa vanhemmissa 9-3:ssa tai 9-5:ssa jos väännätetään pienillä kierroksilla isoilla vaihteilla lappu lattiassa kun vääntöä lisätään noinkin paljon.
Voi tietysti ollakkin kestävämpiä, mutta ei haittaa tosiaan jos käyttää sitä kolmosta niinkuin Kapu tuossa jo ihmetteli.
Tasanopeudella ajellessa ja pienissä kiihdytyksissä taas eri asia.
Itsekukin saa tietysti ajella miten haluaa, niinkuin tuossa Maptun jutussakin jo väännettiin samasta asiasta.
Yksinkertainen esimerkki.
Miettikää nyt kun ajatte polkupyörälläkin ja polkea jurraatte isolla vaihteella, niin että äijän körmy vaappuu hitaasti puolelta toiselle ja vastaavasti jos poljette sopivalla vaihteella vaikka siten, että kampinopeus on noin 80rpm / min??
Kummassa tilanteessa helpommin paukahtaa vanhat ketjut poikki tai ketju luistaa helpommin kuluneen rattaan yli??
Kumpi rasittaa "voimansiirtoa" ja "moottoria" enemmän??
Voi tietysti ollakkin kestävämpiä, mutta ei haittaa tosiaan jos käyttää sitä kolmosta niinkuin Kapu tuossa jo ihmetteli.
Tasanopeudella ajellessa ja pienissä kiihdytyksissä taas eri asia.
Itsekukin saa tietysti ajella miten haluaa, niinkuin tuossa Maptun jutussakin jo väännettiin samasta asiasta.
Yksinkertainen esimerkki.
Miettikää nyt kun ajatte polkupyörälläkin ja polkea jurraatte isolla vaihteella, niin että äijän körmy vaappuu hitaasti puolelta toiselle ja vastaavasti jos poljette sopivalla vaihteella vaikka siten, että kampinopeus on noin 80rpm / min??
Kummassa tilanteessa helpommin paukahtaa vanhat ketjut poikki tai ketju luistaa helpommin kuluneen rattaan yli??
Kumpi rasittaa "voimansiirtoa" ja "moottoria" enemmän??
Re: BSR-virin asennusongelma?
Hyvin perusteltu
Ps: 2.0t boksi olis kaupan myynti osiolla
Ps: 2.0t boksi olis kaupan myynti osiolla
apu,apupoika kirjoitti:Sitä vaan hain tuossa aiemmin pointtina, että en jaksa uskoa että esim. nämä lootat on kovin paljon lujempia kuin noissa vanhemmissa 9-3:ssa tai 9-5:ssa jos väännätetään pienillä kierroksilla isoilla vaihteilla lappu lattiassa kun vääntöä lisätään noinkin paljon.
Voi tietysti ollakkin kestävämpiä, mutta ei haittaa tosiaan jos käyttää sitä kolmosta niinkuin Kapu tuossa jo ihmetteli.
Tasanopeudella ajellessa ja pienissä kiihdytyksissä taas eri asia.
Itsekukin saa tietysti ajella miten haluaa, niinkuin tuossa Maptun jutussakin jo väännettiin samasta asiasta.
Yksinkertainen esimerkki.
Miettikää nyt kun ajatte polkupyörälläkin ja polkea jurraatte isolla vaihteella, niin että äijän körmy vaappuu hitaasti puolelta toiselle ja vastaavasti jos poljette sopivalla vaihteella vaikka siten, että kampinopeus on noin 80rpm / min??
Kummassa tilanteessa helpommin paukahtaa vanhat ketjut poikki tai ketju luistaa helpommin kuluneen rattaan yli??
Kumpi rasittaa "voimansiirtoa" ja "moottoria" enemmän??
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Aivan ja vääntömomentin ulosottoa säädetään oikean puoleisella polkimella.apu,apupoika kirjoitti: Yksinkertainen esimerkki.
Miettikää nyt kun ajatte polkupyörälläkin ja polkea jurraatte isolla vaihteella, niin että äijän körmy vaappuu hitaasti puolelta toiselle ja vastaavasti jos poljette sopivalla vaihteella vaikka siten, että kampinopeus on noin 80rpm / min??
Kummassa tilanteessa helpommin paukahtaa vanhat ketjut poikki tai ketju luistaa helpommin kuluneen rattaan yli??
Kumpi rasittaa "voimansiirtoa" ja "moottoria" enemmän??
Voimansiirtoon kohdistuva rasitus riippuu kuitenkin vastuksesta ja väännön annostelusta. On eri asia jyrkkään ylämäkeen liian isolla vaihteella kaasu pohjassa, kuin mainittu tasamaa, tasanopeus tai rauhallinen kiihdytys.
Tämä vaihteen käyttöhän sinällään on asia mistä voimme kaikki olla sovussa eri mieltä, että sikäli hyvä tilanne. Ehkä otsikkoon liittyen kaikki tarpeellinen vaihteista onkin mainittu. - Paitsi että automaatti rajoittaisi momenttia!
Re: BSR-virin asennusongelma?
Polkupyörään tehtiin juuri yli 200 euron voimansiirtoremontti (sis. pyöränlaakerit).
Oirehti kuten apu,apupoika kertoi.
Oirehti kuten apu,apupoika kertoi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)