APUA!!! LUCAS SEKOSI!!!!!
APUA!!! LUCAS SEKOSI!!!!!
Nyt on hyvät neuvot kalliit!
Lupasin kaverille kopioituttaa tuosta omasta og900S:tä bensalastun ja otinkin sen irti ruiskun ohjausboxista. MUTTA, kun laitoin sinne alkuperäisen kamman takaisin, check engine (tietysti) paloi, auto ei käynnistynyt (starttasi kyllä) ja boxista kuului kauheaa naputusta!? tai kauheaa ja kauheaa... kun auton sammuttaa normaalisti, sieltä boxista kuuluu n.5 sek kuluttua pieni "naks". En tiedä mikä sieltä silloin sammuu, mutta nyt se piti sitä naksunaa herkeämättä. Mikä hitto siellä mahtaa olla.
Kokeilin vielä sitä BSR:n chippiä takaisin, mutta täysin samoin tuloksin.
Mielestäni kaikki lastujen piikit on OK ja samoin itse boxin liitäntäkaapelin piikit.
Mitä voisin ihan oikeasti tehdä???
Ai niin! Senverran olin hätäinen kun rupesin touhuamaan, että en ottanut akusta toista kaapelia irti. Liekö asiaan vaikutusta?
Lupasin kaverille kopioituttaa tuosta omasta og900S:tä bensalastun ja otinkin sen irti ruiskun ohjausboxista. MUTTA, kun laitoin sinne alkuperäisen kamman takaisin, check engine (tietysti) paloi, auto ei käynnistynyt (starttasi kyllä) ja boxista kuului kauheaa naputusta!? tai kauheaa ja kauheaa... kun auton sammuttaa normaalisti, sieltä boxista kuuluu n.5 sek kuluttua pieni "naks". En tiedä mikä sieltä silloin sammuu, mutta nyt se piti sitä naksunaa herkeämättä. Mikä hitto siellä mahtaa olla.
Kokeilin vielä sitä BSR:n chippiä takaisin, mutta täysin samoin tuloksin.
Mielestäni kaikki lastujen piikit on OK ja samoin itse boxin liitäntäkaapelin piikit.
Mitä voisin ihan oikeasti tehdä???
Ai niin! Senverran olin hätäinen kun rupesin touhuamaan, että en ottanut akusta toista kaapelia irti. Liekö asiaan vaikutusta?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Kokeilin vaan 10 minuuttia..Mimmi kirjoitti:Auts![]()
Kuullostaa pahalta. Oletko tarkistanut vielä kolmanteenkin kertaan ne mikropiirin jalat + meneekö ne VARMASTI oikeisiin paikkoihin ja itse piiri oikein päin siihen kantaan.
Siellä on voinut käydä jännitepiikki vierailulla, kun et ollut ottanut akun napaa irti. Kokeilehan ottaa akun napa irti 30 minuutiksi, jos vaikka se auttaisi (resetoi varmasti kaiken).
Sitä piiriä ei saa menemään väärinpäin ja tarkastelen niitä kyllä parhaani mukaan.
Kokeilen vielä kolmannella chipillä (vakio mutta kopioitu joskus harjoitusmielessä) ja jos ei muutosta, niin akku auki puoleksi tunniksi.
jatkuu...

9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Ei toiminut kolmannellakaan! Tosin se ei nakuttanut niin taajaan.. outoa!!
Lisäksi se jää vielä hetkeksi nakuttelemaan, kun virrat kääntää pois.. ei kovin normaalia sekään! No, nyt odotellaan hermostuneena 30min, testataan, ja todetaan että huomenna Saab-liike rikastuu! Voi v**tu!
Lisäksi se jää vielä hetkeksi nakuttelemaan, kun virrat kääntää pois.. ei kovin normaalia sekään! No, nyt odotellaan hermostuneena 30min, testataan, ja todetaan että huomenna Saab-liike rikastuu! Voi v**tu!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Onko kenellekään sattunut mitään vastaavanlaista tuollaisen boxin kanssa? Meinaan vain, että ei siellä nyt niin kauhean montaa komponenttia ole, että jos siellä on joku mikä on kärvähtänyt, niin pystyykö sellaisen ehkä vaihtamaan/korjaamaan?? Itse en tuollaisesta elektroniikasta pahemmin ymmärrä. Voisiko joku pystyä testaamaan ne komponentit, siis ihan joku joka niistä ymmärtää, ei välttämättä mikään autosähköasentaja?
Ei viitsisi heti maksaa 200:aa euria uudesta boxista, jos vanhan pystyykin helposti korjaamaan, tai jos vikana onkin jokin aivan muu juttu!
Onko kukaan tehnyt MITÄÄN Lucasin boxille?????
Ei viitsisi heti maksaa 200:aa euria uudesta boxista, jos vanhan pystyykin helposti korjaamaan, tai jos vikana onkin jokin aivan muu juttu!
Onko kukaan tehnyt MITÄÄN Lucasin boxille?????
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Pitipässattua
Enpä ole joytunut boxin sisäosia tutkimaan, kun on ulkopuolella se ohjaus.
Tuli vaan ajatuksiin et oon lukenu tältä foorumilta joskus takapenkin alla olevan töpselin vikojenlukua varten??? en oo omastani tutkinut sitäkään, eikä se varmaan boxin sisäisiä paljon kerro, mut jos vika olis kumminkin muualla.
Toivotaan ainakin.
Laitetaan nyt verkot vetehen josvaikka tärppäis käytettykin boxi jostain.

Enpä ole joytunut boxin sisäosia tutkimaan, kun on ulkopuolella se ohjaus.
Tuli vaan ajatuksiin et oon lukenu tältä foorumilta joskus takapenkin alla olevan töpselin vikojenlukua varten??? en oo omastani tutkinut sitäkään, eikä se varmaan boxin sisäisiä paljon kerro, mut jos vika olis kumminkin muualla.
Toivotaan ainakin.
Laitetaan nyt verkot vetehen josvaikka tärppäis käytettykin boxi jostain.
Niin kenenköhän takia sitä chippiä irrottelit...
Mulla se viallinen chippi aiheutti ton disco-efektin eli releet naksu vähän joka paikassa ja CEL vilkkui...onneksi alkuperäisellä kaikki toimi ok.
Mulla tais virichippi ottaa itteensä kun se ei eka asennuksen jälkeen ollut ilmeisesti kunnolla painettuna paikalleen (irvisti ihan pikkasen toisesta reunasta). Piuhat oli kyllä akusta irti ennenkuin rupesin touhuamaan. Kokeilin chippiä toisinpäin jolloin disco-efekti oli kahta kauheampi. Irrotusvaiheessa kävikin sitten perinteinen hups-oho ja yksi jalka otti itteensä ja on melkein irti
Onneksi alkuperäinen meni kivuttomasti paikalleen ja jopa toimii

Mulla se viallinen chippi aiheutti ton disco-efektin eli releet naksu vähän joka paikassa ja CEL vilkkui...onneksi alkuperäisellä kaikki toimi ok.
Mulla tais virichippi ottaa itteensä kun se ei eka asennuksen jälkeen ollut ilmeisesti kunnolla painettuna paikalleen (irvisti ihan pikkasen toisesta reunasta). Piuhat oli kyllä akusta irti ennenkuin rupesin touhuamaan. Kokeilin chippiä toisinpäin jolloin disco-efekti oli kahta kauheampi. Irrotusvaiheessa kävikin sitten perinteinen hups-oho ja yksi jalka otti itteensä ja on melkein irti

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Juu ei mitään, uus maksaa kuitenkin vaan 1772 EUROA!!!!!!!!!!!!!! Heh, no juu ihan omaa hölmöyttänihän minä.Maikki kirjoitti:Niin kenenköhän takia sitä chippiä irrottelit...![]()
Mulla tais virichippi ottaa itteensä kun se ei eka asennuksen jälkeen ollut ilmeisesti kunnolla painettuna paikalleen (irvisti ihan pikkasen toisesta reunasta). Piuhat oli kyllä akusta irti ennenkuin rupesin touhuamaan. Kokeilin chippiä toisinpäin jolloin disco-efekti oli kahta kauheampi. Irrotusvaiheessa kävikin sitten perinteinen hups-oho ja yksi jalka otti itteensä ja on melkein irti![]()
Nyt tuli ekaa kertaa tänään jo hieman hymyä kasvoille. Jos se SITTENKIN on vain huonosti painettuna siihen piirilevyyn...
No, nyt löytyy ainakin 1kpl BSR:ää, ja 2kpl alkuperäisiä ja illalla löytyy muutama lisää, että ei haittaa vaikka joku niistä hajoaisi

Illemmalla lisää tarinaa..
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
[quote="Mimmi"]meneekö ne VARMASTI oikeisiin paikkoihin ja itse piiri oikein päin siihen kantaan.
quote]
Voi v**tu!! No ei TIETENKÄÄN se piiri mennyt oikein päin! Mä sanoin siitä boxin liitoksesta, että sitä ei edes saa väärinpäin, MUTTA saa kai ton piirin! Ja mä tohelo luulin/en tiennyt että sillä on jotain väliä!!
Virheistä oppii, mutta vi*uttaa! Eli se chippi on nyt voinut olla pahimmassa tapauksessa 3 kertaa väärinpäin! Ainakin nyt viimeisellä kerralla oli. Ja kääntäminen ei auttanut asiaa. Ihan omaa huolimattomuuttaa/tietämättömyyttä sitten pistin jotain paskaksi!
Senverran tilanne selkeytyi, että se releen naputus EI kuulu sieltä itse boxista, vaan yläpuolelta, missä on bensapumpun rele ja tuon boxin (ohjauksen) rele. Täytyy hakea jostakin romikselta sellainen/sellaiset..
quote]
Voi v**tu!! No ei TIETENKÄÄN se piiri mennyt oikein päin! Mä sanoin siitä boxin liitoksesta, että sitä ei edes saa väärinpäin, MUTTA saa kai ton piirin! Ja mä tohelo luulin/en tiennyt että sillä on jotain väliä!!

Virheistä oppii, mutta vi*uttaa! Eli se chippi on nyt voinut olla pahimmassa tapauksessa 3 kertaa väärinpäin! Ainakin nyt viimeisellä kerralla oli. Ja kääntäminen ei auttanut asiaa. Ihan omaa huolimattomuuttaa/tietämättömyyttä sitten pistin jotain paskaksi!
Senverran tilanne selkeytyi, että se releen naputus EI kuulu sieltä itse boxista, vaan yläpuolelta, missä on bensapumpun rele ja tuon boxin (ohjauksen) rele. Täytyy hakea jostakin romikselta sellainen/sellaiset..
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Ei ainakaan tuo vakiokampa toiminut, kun käänsin sen oikeinpäin, että kyllä siellä jokin hajalla on....kai..Mimmi kirjoitti:Paremmalla onnella yhtään mitään ei ole hajonnut.
Olisi taas pitänyt kuunnella sinua ja lukea tarkemmin mitä neuvoit!
Pitäisikö nyt metsästää jostakin varmasti ehjä vakiokampa.. Löytyykö keneltäkään????
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Sähkötöistä...
Yleisestikin ottaen, aina kun tekee sähkötöitä ja/tai hitsaa niin akku irti... Hitsatessakin tosiaan, nimimerkillä yhden Bemarin ohjausboksin polttanut.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
No niin! Saappi potkii taas!
Vika johtui tietämättömyydestä, sekä melkeoisen huonosta tuurista.
Eli kokeilin boxiin kolmea eri lastua ja millään niistä auto ei toiminut.
Syy: Olin arvannut ne kaikki väärinpäin sinne boxin piirilevyyn
Niin ja olihan siinä tietysti huolimattomuuttakin mukana (tai oikeastaan suomenkielen ymmärtämisen puutetta). Miksi?
No siksi, että mimmi sanoi HETI, että "tarkista nyt VIELÄ että se lastu on oikeinpäin siellä boxissa...." !! No, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, enkä tuota silloin tajunnut. Olisi taas pitänyt kuunnella mimmiä
Summa summarum: Nyt auto siis pelaa taas, kun sain uuden vakiolastun Suorsan Kimmolta, jolle kuuluu NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄIN iso kiitos kaikesta vaivasta, mitä hän teki hyväkseni! Suuret kiitokset myös kaikille muille, jotka auttoivat ja tarjosivat apua!!!!!
Nyt todellakin kelpaa aloittaa 4 viikon kesäloma (
) ja lähteä viettämään jazzien päätösviikonloppua!
Ja edelleen jos joltakin löytyy BSR:n lastu Lucas CU 14 ruiskuun, tekstillä 27C64-2, niin se on rahan arvoinen tavara...
Täältä tähän ja karhupesueen kimppuun mars
Vika johtui tietämättömyydestä, sekä melkeoisen huonosta tuurista.
Eli kokeilin boxiin kolmea eri lastua ja millään niistä auto ei toiminut.
Syy: Olin arvannut ne kaikki väärinpäin sinne boxin piirilevyyn

Niin ja olihan siinä tietysti huolimattomuuttakin mukana (tai oikeastaan suomenkielen ymmärtämisen puutetta). Miksi?
No siksi, että mimmi sanoi HETI, että "tarkista nyt VIELÄ että se lastu on oikeinpäin siellä boxissa...." !! No, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, enkä tuota silloin tajunnut. Olisi taas pitänyt kuunnella mimmiä

Summa summarum: Nyt auto siis pelaa taas, kun sain uuden vakiolastun Suorsan Kimmolta, jolle kuuluu NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄIN iso kiitos kaikesta vaivasta, mitä hän teki hyväkseni! Suuret kiitokset myös kaikille muille, jotka auttoivat ja tarjosivat apua!!!!!
Nyt todellakin kelpaa aloittaa 4 viikon kesäloma (

Ja edelleen jos joltakin löytyy BSR:n lastu Lucas CU 14 ruiskuun, tekstillä 27C64-2, niin se on rahan arvoinen tavara...
Täältä tähän ja karhupesueen kimppuun mars

9-5 2,3t Wagon `06 x 2