olipa taas mobilistilehdessä hyvää mainosta/ juttua saabista

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

olipa taas mobilistilehdessä hyvää mainosta/ juttua saabista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

"der Dauerläufer" kestävuusjuoksija,kirjoittaa saksalainen autolehti. kyse siis og900 turbo:n ajettavuudesta,kestävyydestä ja osien helposta saatavuudesta.

keskieuroopassa saabbien arvostus on korkealla kun taas täällä pohjolassa ,viimeisiä saab yksilöitä hyödyntää enään "hän" tanssi-kesän autotyypin tarvitsijat. onko turha edes kuvitella enään näkevänsä esim,vahaamassa saabbia.....


ei suora lainaus...ei jaksa kaikkea kirjoittaa....mutta kiva taas oli lukea että taas kerran me saamme lukea :saab: ylivoimaisuudesta ja paremmuudesta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: olipa taas mobilistilehdessä hyvää mainosta/ juttua saabista

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo noi saabien hinnat on pikkusen toiselta planeetalta keskieuroopassa.kuten vanhempi harrasteajokalusto yleensäkin.
Huvittaa joskus katsella noita pyyntejä ja verrata että minkälaisen käyttöauton sillä hinnalla saisi vaikkapa saksassa.
Siis näin suomalaisesta näkökulmasta jossa autojen hinnat ovat pilvissä ja vanhatkin romiskot hyödynnetään käyttöautoina loppuun asti..
No olihan autovero sentään vielä -70 luvulla 150 prosenttia :!: joten jotain kehitystä parempaan suuntaan on tapahtunut.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: olipa taas mobilistilehdessä hyvää mainosta/ juttua saabista

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Juh, samaa kohtaa itsekin luin. Tällä forumilla ei varmasti montaa ole, jotka eivät vahaisi saabejaan ja tottahan sekin on, että jostain syystä kerhon jäsenmäärä vain lisääntyy. Mutta kai noita vanhoja 9satkuja on vielä normaalissa terminaalikäytössä, ts. ostetaan katsastettu ruiskusatku 3-4 sadalla, ei huolleta lainkaan ja paalataan parin vuoden kuluttua? Mielenkiintoista olisikin tietää, milloin päästään siihen vaiheeseen, että a) ysisatkut ovat edelleen vielä normaaleina käyttöautoina mutta b) omistajista suhteettoman suuri osa on ns. alan harrastajia?

Toinen mielenkiintoinen asia olisi tietää, kuinka paljon oikeasti Saksassa noita ysisatkuja liikkuu ja millä hinnoilla? Kyllähän melkein mikä tahansa 20-vuotias auto maksaa, jos se on kunnostettu hartaudella tai ajettu minimaalisesti..
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: olipa taas mobilistilehdessä hyvää mainosta/ juttua saabista

Viesti Kirjoittaja dimebak »

petteri75 kirjoitti:Toinen mielenkiintoinen asia olisi tietää, kuinka paljon oikeasti Saksassa noita ysisatkuja liikkuu ja millä hinnoilla? Kyllähän melkein mikä tahansa 20-vuotias auto maksaa, jos se on kunnostettu hartaudella tai ajettu minimaalisesti..
Viime työreissulla näin yhden OG900:en.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin