Pallonivel?
Pallonivel?
Saako vielä muitakin niveliä, kuin italialaisia jostain? Nuo italiaanot kestävät sen puoli vuotta ja sitten klapuuttaa niin pirhanasti.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Re: Pallonivel?
En voi sanoa samaa. 96 vm75, rekisteröintikats 11/05, ajettu nyt 50tkm, 1 kpl palloniveliä vaihdettu (huomautus katsastuksessa: "Kun menet kotiin, niin voisit vaihtaa") ja taisi olla alkuperäinen (ostohetkinen) nivel. Klaputusta en ole huomannut, mutta viime aikoina kuuluu hankaavaa ääntä jyrkässä käännöksessä, etenkin jos on vielä alamäki. Onkohan nivelessä vai laakerissa?himmee kirjoitti:Saako vielä muitakin niveliä, kuin italialaisia jostain? Nuo italiaanot kestävät sen puoli vuotta ja sitten klapuuttaa niin pirhanasti.
Timo
Minä ainakain tuon tyyppisen äänen sain paikallistettua laakerista tulevaksi.timos kirjoitti: Klaputusta en ole huomannut, mutta viime aikoina kuuluu hankaavaa ääntä jyrkässä käännöksessä, etenkin jos on vielä alamäki. Onkohan nivelessä vai laakerissa?
Timo
Italialaisten pallojen kestoikää saattaa saada jatkettua painamalla kumin alle rasvaa ennen asennusta. En tosin voi asiaa todistaa, kun en muista minkä auton nivelille noin olen tehnyt

Italialaisten pallojen kestoikää saattaa saada jatkettua painamalla kumin alle rasvaa ennen asennusta. En tosin voi asiaa todistaa, kun en muista minkä auton nivelille noin olen tehnyt 
Sama täällä, aina rasvaa reilusti, sillä ne on aika kuivia. Tarkistin vielä, että oli italialainen, olin ostanut 2 kpl vaihtaessani yhden.

Sama täällä, aina rasvaa reilusti, sillä ne on aika kuivia. Tarkistin vielä, että oli italialainen, olin ostanut 2 kpl vaihtaessani yhden.
Saab 96-99 ja 900 taitaa vaihatuttaa ala ja yläpalloja usein maasta huolimatta . Ensimmäisen pallonivelen ostin 80-luvulla 96seen maksoi 60mk. Merkkiliike pyysi 180mk. Onneksi on helppo vaihtaa.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Satkussa nuo sentään menevät pari vuotta, kun kuupassa hyvä jos puolta vuotta. 

Mulla on '71:ssä ilmeisestikin alkuperäiset paikallaan vielä. Rasvanipalliset. 100 tkm ja 37 vuotta...
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
En enää kehu italialaisia niveliä, 2 meni vaihtoon. Löytyi Scan-Tech Sweden-firman (minkä maalaiset?) pallonivelet paikallisesta varaosaliikkeestä, ja olen juuri niitä vaihtamassa. Ostin varuille vielä 2 kpl tulevia vaihtoja? varten. Ei ihan halpoja, reilu 32e/kpl. Motonetissa 13,90e! Firman kyseinen sivu http://www.scantechproducts.com/1/1.0.1 ... 88b4de.gif.
Olen "puoliksi" Datsun 100A-fani
, enkä juuri tainnut vaihtaa 100A:ssa palloniveliä, vaikka olen vanhoja seisseitä raatoja kunnostanut.
Timo
Olen "puoliksi" Datsun 100A-fani

Timo
Motonet myy samanmerkkisiä..Todella huonolaatuista tavaraa=italo osa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Miten voi olla sama tavara 32e toisessa ja toisessa 13,90? Täytyy huomenna käydä Poris tarkistamassa. Onpa roisi juttu, jos näin on.
Eikai tuo Scan-Tech Sweden ole valmistaja? Vai olenka aivan hakotheillä...?? Hinnan puolesta voisi epäille, ettei kyseessä ole sama nivel..
Scantech on käsittääkseni vain pakkaaja,kuten esim.biltema.Suuria laatuvaihteluita.
Motonetistä olen scantechin pallon saanut kuuppaan.
Motonetistä olen scantechin pallon saanut kuuppaan.
///M
-
- Matalapaineturbo
Mulla on -66:ssa ilmeisen orkkikset rasvanipalliset pallot. Uutta rasvaa painetaan sisään keväisin, kun vaunu herätetään talviunilta. Voisikohan italiaanoihin lisätä nipat?
Reijo Ranta #140
95-66, 95-07
95-66, 95-07
Voisko joku laittaa kuvan tollasesta nipallisesta nivelestä ni näkis että missä kohtaa se nippa on. Eihän tohon nipan laittoon pitäs mitään estettä olla. Vois kyllä laittaa. Ei siinä itellä kyllä pallonivelet kestäny jo 2 kesää 

Viimeksi muokannut Juha K, Ti Marras 04, 2008 18:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä olen Datsunin palloniveleen laittanut rasvanipan, jonka olen ruuvannut irti vanhasta pallonivelestä. Sopiva reikä varovasti alapintaan ja ruuvataan nippa siihen. Näistä Scan-Techin nivelistä vielä: kyllä ne joka puolella maailmaa näyttää olevan samoissa hinnoissa; 45-55$. Joten kyseessä täytyy olla suuremman luokan huijaus, jos samoja saa 13,9e:lla Motonetista. Peruutin 2 lisänivelen tilauksen, katsotaan miten Scantekit pärjää. Asennettu ja koeajettu on ja laahaava ääni häipynyt. Sen kyllä tiesin jo ostettaessa, että valmistaja ei ole Scantekki, mutta onko VARMAA tietoa, että ne on italiaanoja? Annoin liikkeeen tehtäväksi ottaa maahantuojalta selvää valmistajasta (jos mahdollista).Juha K kirjoitti:Voisko joku laittaa kuvan tollasesta nipallisesta nivelestä ni näkis että missä kohtaa se nippa on. Eihän tohon nipan laittoon pitäs mitään estettä olla. Vois kyllä laittaa.
Timo