Kattokaa ny kumminkin että massaukset on suht hyvässä kunnossa jos noilla 70-lukuisilla raatsitte tuolla suolapöllyissä ajella. Se "talviauto" tarkottaa että Saabilla pärjää lumessa ja jäässä. Korroosiota vastaan tuon ikäisen Saabin aseet alkaa olla yhtä vähissä kuin millä tahansa muullakin merkillä. Ihan sen takia vaan mainitsin, että autovanhuksesta olisi iloa useammaksikin talveksi...
terv. nimim. "ei 22 v. nuorempia Saabeja ajossa"
96 autotallilöytö?
Re: 96 autotallilöytö?
Jari "jt" Talvela #410
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 Historic-tasanopeuskilpuri * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 Historic-tasanopeuskilpuri * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
Re: 96 autotallilöytö?
Aseet on vähissä uudemmillakin autoilla suolaa vastaa ja 70-lukulainen kun on pysynyt ehjänä tähänkin asti ,miksi se nyt sit alkaisi ruostumaan. Sama juttu vanhoissa taloissa ei ole enään huonosti tehtyjä taloja ,ne on jo purettu. Sama juttu autoissa ,ehjänä säilynyt (ruosteettomana) 70-lukulainen ei ole ollut huonolla pidolla. Kun autoa huoltaa ja pitää kunnossa (harvinaista nykyään)siis itse pitää huolta ,auto kestää jopa Datsun. Kyllä Saabilla vanhallakin voi ajaa talvella kun näitä ei jätetä ruostumaan ,vaan pidetään huolta. Tekis miel sanoa piiip ...
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Re: 96 autotallilöytö?
Mielenkiintoista logiikkaa.66Saab74 kirjoitti:Aseet on vähissä uudemmillakin autoilla suolaa vastaa ja 70-lukulainen kun on pysynyt ehjänä tähänkin asti ,miksi se nyt sit alkaisi ruostumaan.
Ilmeisesti täysin "tuulesta temmatun" kommenttini selitykseksi mainittakoon pari seikkaa:
Olen kuvitellut, että jopa näihin päiviin säilynyt auto voi ruveta ruostumaan esim. massauksen kuivumisen/rapistumisen takia, jolloin halkeamista pääsee suolaista kosteutta muhimaan massan alle.
Lisäksi olen (kymmeniä Saabeja kunnostaneena ja vielä useampia purkaneena) kokemusteni perusteella uskotellut itselleni, ettei täysin ruosteettomia alkuperäiskuntoisia käyttöautoja voi Suomen sääoloissa olla olemassa. Valitettavasti. Ruostetta ei vaan ole haluttu/osattu löytää.
Mutta ei tästä sen enempää - perun aikaisemman (pelkästään hyvää tarkoittavan) kommenttini ja lopetan tämän aiheen seurannan. Jokainen taaplatkoon tyylillään ja tulkoon uskossaan autuaaksi tjsp...
terv. jt
Re: 96 autotallilöytö?
Lisätää sen verran et auto 70-lukulainen ,joka on suhteellisen ruosteettomana säilynyt näihinpäiviin asti ,on huolella pidetty .Kun samallainen huolto/hoito jatkuu autolla pitäis uskaltaa talveen. Huonosti pidetyt on jo paalissa tai matkalla ja ainaskin ruoste näkyy. Tää on vain minun mielipiteeni eikä ole kenenkään tietämystä tarkoitus vähätellä.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Re: 96 autotallilöytö?
joo, selviteltiin oikein urakalla tuota mittari määrää sukulaisten kera ja laskeskeltiin eikä pitäisi olla mitenkään mahdollista että olisi tuon 166tkm eli se on lähes varmasti sen 66tkm.
miinuksena on tuo maali pinta joka on ottanut tallissa osumaa vuosien saatossa.
Trailerille siirtäessä lyötiin renkaisiin ilmaa, jotka ihme kyllä piti ilmat sisällä.
Jarrut pelas , ohjaus pelaa , käkkäri pelaa... ainoa mikä oli tallissa ruostunut urakallla oli pakoputki.
miinuksena on tuo maali pinta joka on ottanut tallissa osumaa vuosien saatossa.
Trailerille siirtäessä lyötiin renkaisiin ilmaa, jotka ihme kyllä piti ilmat sisällä.
Jarrut pelas , ohjaus pelaa , käkkäri pelaa... ainoa mikä oli tallissa ruostunut urakallla oli pakoputki.