Ja käyntiongelmat jatkuvat: 900S 1994 2.0
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Ja käyntiongelmat jatkuvat: 900S 1994 2.0
Juh,
Vaihdetut osat:
* lambda
* ilmamassamittari
* imupuolen lämpöamnturi
* tulpanjohdot, pyörijä, tulpat, virranjakajan kansi
Koodi haettiin, mutta ei varmuudella näkynyt paitsi että seoksissa vikaa. Muuta kuin erttä rikkaalla ja imupuolen anturissa näht vika. No, ei sitten ollut. Ja vika siis tämä.
Kylmänä ei vastaa kaasuun, tukehtuu. Kengurupensa efekti. Hajusta päätellen rikkalla mennään, mutta tiedä sitten.. Kun lämpö nousee, syttyy CE valo ja auto alkaa toimimaan suh normaalisti. Vielä hieman nuhaisesti vastaa kaasuun, mutta antaa jo kierrättää. Nopeeseen polkaisuun vastaus on tukehtuminen. katastuksessa arvot olivat kohdillaan KUN auto kävi hienosti,. Kun tukehtuyi, happiarvot nousivat...?
Voisiko olla vieläkin vikaa lambdassa...? Se kun on halpis osa, muut oikeita boscheja...?
Mikä neuvoksi, alkaa käpy palamaan jo...? Aapuva... ja auto on 900S - 1994
ZF
Vaihdetut osat:
* lambda
* ilmamassamittari
* imupuolen lämpöamnturi
* tulpanjohdot, pyörijä, tulpat, virranjakajan kansi
Koodi haettiin, mutta ei varmuudella näkynyt paitsi että seoksissa vikaa. Muuta kuin erttä rikkaalla ja imupuolen anturissa näht vika. No, ei sitten ollut. Ja vika siis tämä.
Kylmänä ei vastaa kaasuun, tukehtuu. Kengurupensa efekti. Hajusta päätellen rikkalla mennään, mutta tiedä sitten.. Kun lämpö nousee, syttyy CE valo ja auto alkaa toimimaan suh normaalisti. Vielä hieman nuhaisesti vastaa kaasuun, mutta antaa jo kierrättää. Nopeeseen polkaisuun vastaus on tukehtuminen. katastuksessa arvot olivat kohdillaan KUN auto kävi hienosti,. Kun tukehtuyi, happiarvot nousivat...?
Voisiko olla vieläkin vikaa lambdassa...? Se kun on halpis osa, muut oikeita boscheja...?
Mikä neuvoksi, alkaa käpy palamaan jo...? Aapuva... ja auto on 900S - 1994
ZF
Viimeksi muokannut ZaappiFantti, Pe Loka 03, 2008 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Re: Ja käyntiongelmat jatkuvat KIIRE
Mites jos lähdetään ihan perusasioista.
Yksi ongelma = yksi topicci.
Älä tee joka vaiheesta omaa juttua, pirukaan ei jaksa lukea joka juttua.
Saatikka viitsi sitten edes miettiä koko asiaa.
Eikä tuota KIIRETTÄ tarvitse kirjoittaa, se pahimmassa tapauksessa karkottaa kaikki auttajat. Ja sitäpaitsi täällä on kiire kaikilla
Yksi ongelma = yksi topicci.
Älä tee joka vaiheesta omaa juttua, pirukaan ei jaksa lukea joka juttua.
Saatikka viitsi sitten edes miettiä koko asiaa.
Eikä tuota KIIRETTÄ tarvitse kirjoittaa, se pahimmassa tapauksessa karkottaa kaikki auttajat. Ja sitäpaitsi täällä on kiire kaikilla
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Ja käyntiongelmat jatkuvat KIIRE
Kannatan myös yhdessä postauksessa pysymistä, ja otsikkoon mielellään auton malli/ongelma niin lukijoiden turhautumiskerroin laskee.
Olikos ne alipaineletkut ja muut imupuolen vuodot tarkastettu, puhuit jotain happiarvojen noususta. Imuputken iso O-rengas läppäkotelon liitynnässä ?
Mitä vikakoodia sieltä oikein on tullut, Pxxxx ?
Viimeinen ehdotus minulta vasta tulee Motronic-yksikön vaihdolle vaikka sitä tuntuu huollot tarjoavan turhankin usein. Lambda ei myöskään taida olla ongelma koska kylmänä kone ei saa/käytä edes mitään järkeviä lambda-arvoja joten moottoria ohjataan vaan rikkaalla kunnes lämpötilat nousee. Sinullahan kone kakoo heti startin jälkeenkin ?
Olikos ne alipaineletkut ja muut imupuolen vuodot tarkastettu, puhuit jotain happiarvojen noususta. Imuputken iso O-rengas läppäkotelon liitynnässä ?
Mitä vikakoodia sieltä oikein on tullut, Pxxxx ?
Viimeinen ehdotus minulta vasta tulee Motronic-yksikön vaihdolle vaikka sitä tuntuu huollot tarjoavan turhankin usein. Lambda ei myöskään taida olla ongelma koska kylmänä kone ei saa/käytä edes mitään järkeviä lambda-arvoja joten moottoria ohjataan vaan rikkaalla kunnes lämpötilat nousee. Sinullahan kone kakoo heti startin jälkeenkin ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Ja käyntiongelmat jatkuvat: 900S 1994 2.0
Selvä,
Koitetaan pysyä yhdessä otsikossa. Muut postatut kadotkoon bittiavaruuteen. Turhautumisesta johtuvaa kakofoniaa. Anteeksi, jos olen pahoittanut mieliä.
Auto kakistelee heti lähdössä. Tyhjäkäynti on moitteeton. Ja kun auto lämpenee ja CE valo syttyy, auto toimii 90%:lla. Kaasu ei vastaa ihan täpöllä.
Imuputken iso O-rengas läppäkotelon liitynnässä ?
Mitä vikakoodia sieltä oikein on tullut, Pxxxx ?
Läppäkotelon O - rengas? Läppäkotelo lienee ruiskun päällä oleva ilmanputsarin kaltainen iso mötikkä... termit hukassa .. KIITOS vinkistä, näin juuri. Vikakoodia ei näy, vaan CE valo palaa kokoajan. Tapanilassa ei annettui varsinaisia koodiarvoja, vaan sain vain osviittaa
Motronic tilattu
ZF
Koitetaan pysyä yhdessä otsikossa. Muut postatut kadotkoon bittiavaruuteen. Turhautumisesta johtuvaa kakofoniaa. Anteeksi, jos olen pahoittanut mieliä.
Auto kakistelee heti lähdössä. Tyhjäkäynti on moitteeton. Ja kun auto lämpenee ja CE valo syttyy, auto toimii 90%:lla. Kaasu ei vastaa ihan täpöllä.
Imuputken iso O-rengas läppäkotelon liitynnässä ?
Mitä vikakoodia sieltä oikein on tullut, Pxxxx ?
Läppäkotelon O - rengas? Läppäkotelo lienee ruiskun päällä oleva ilmanputsarin kaltainen iso mötikkä... termit hukassa .. KIITOS vinkistä, näin juuri. Vikakoodia ei näy, vaan CE valo palaa kokoajan. Tapanilassa ei annettui varsinaisia koodiarvoja, vaan sain vain osviittaa
Motronic tilattu
ZF
Viimeksi muokannut ZaappiFantti, Pe Loka 03, 2008 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Re: Ja käyntiongelmat jatkuvat: 900S 1994 2.0
Vikakoodin pitäisi saada testeristä ja jos et niitä saanut niin eipä sellaisesta palvelusta ainakaan mitään pitäisi maksaa.
Ainakin merkkihuollossa ne voi lukea huoltopäätteellä vikakoodit ja kun pyydät ne itsellesi niin niillä voi päästä eteenpäin.
Tarkista ja/tai vaihda kaikki imupuolen ohuet kumiletkut, ne voi olla melko haperia ja vuotaa ohi ilmamassamittarin. O-rengas on siinä muovisessa isossa kotelossa mikä on imusarjan päällä.
En tosiaan vielä hankkis sitä Motronic ECUa ennenkuin perusasit on käyty läpi. Hätäilemällä ja arvailemalla ei kovin hyvin lopputulokseen pääse.
Ainakin merkkihuollossa ne voi lukea huoltopäätteellä vikakoodit ja kun pyydät ne itsellesi niin niillä voi päästä eteenpäin.
Tarkista ja/tai vaihda kaikki imupuolen ohuet kumiletkut, ne voi olla melko haperia ja vuotaa ohi ilmamassamittarin. O-rengas on siinä muovisessa isossa kotelossa mikä on imusarjan päällä.
En tosiaan vielä hankkis sitä Motronic ECUa ennenkuin perusasit on käyty läpi. Hätäilemällä ja arvailemalla ei kovin hyvin lopputulokseen pääse.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Ja käyntiongelmat jatkuvat: 900S 1994 2.0
No, ei se montaa rahaa maksanut kun netistä kaivoi. Saapahan sitten varaosia seuraava omistaja, jos on tarpeeton.
Kiitos hyvistä neuvoista. Ton O - renkaan istuvuus mua vaivaa... Tuntuu, ettei oikein tiiviisti asetu, vaikka uusi onkin. Lieneekö siinä sitten kaiken pahan alku ja juuri. Yksi niistä?
Hätiköin, kun käyttiksiä en jaksaisi rassata. Rassattavina on jo jenkki ja pari prätkää. Ja etenkin tällaiset viat aiheuttavat suurta ihottumaa, heh.
Kiitos neuvoista, viikonloppuja. Kohta kaljaa.
ZF
Kiitos hyvistä neuvoista. Ton O - renkaan istuvuus mua vaivaa... Tuntuu, ettei oikein tiiviisti asetu, vaikka uusi onkin. Lieneekö siinä sitten kaiken pahan alku ja juuri. Yksi niistä?
Hätiköin, kun käyttiksiä en jaksaisi rassata. Rassattavina on jo jenkki ja pari prätkää. Ja etenkin tällaiset viat aiheuttavat suurta ihottumaa, heh.
Kiitos neuvoista, viikonloppuja. Kohta kaljaa.
ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Re: Ja käyntiongelmat jatkuvat: 900S 1994 2.0
Meillä muuten NG alkoi kakoa kun tuo ilmanputsarin kaltainen kotelo oli löysällä, sen kiinnike, tai joku vastaava oli pettänyt. Pienen poran ja kuparilangan kanssa tein siihen virityksen mikä piti kotelon sijoillaan.
Re: Ja käyntiongelmat jatkuvat: 900S 1994 2.0
Eli järjestelmään pääsi imupuolelle happirikasta ilmaa ilmamassamittarin jälkeen. Bingo.
Sellainen tuli mieleen että turbollisten kanssa on joskus tullut testattua ahtoputkiston pitävyyttä asettelemalla se norsunkärsä joka menee kompuralle suun eteen kuin maskiksi ja puhaltamalla niin että korvissa napsuu. Samaa vuotojen testausta voisi käyttää ehkä tuossa ruiskumallien tapauksessa vaikka ilmamassamittarin jälkeisellä liitoksella jos se putki taipuu sen verran.
Sellainen tuli mieleen että turbollisten kanssa on joskus tullut testattua ahtoputkiston pitävyyttä asettelemalla se norsunkärsä joka menee kompuralle suun eteen kuin maskiksi ja puhaltamalla niin että korvissa napsuu. Samaa vuotojen testausta voisi käyttää ehkä tuossa ruiskumallien tapauksessa vaikka ilmamassamittarin jälkeisellä liitoksella jos se putki taipuu sen verran.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Ja käyntiongelmat jatkuvat: 900S 1994 2.0
vesa67 kirjoitti:Eli järjestelmään pääsi imupuolelle happirikasta ilmaa ilmamassamittarin jälkeen. Bingo.
Sellainen tuli mieleen että turbollisten kanssa on joskus tullut testattua ahtoputkiston pitävyyttä asettelemalla se norsunkärsä joka menee kompuralle suun eteen kuin maskiksi ja puhaltamalla niin että korvissa napsuu. Samaa vuotojen testausta voisi käyttää ehkä tuossa ruiskumallien tapauksessa vaikka ilmamassamittarin jälkeisellä liitoksella jos se putki taipuu sen verran.
Kokeillaan heh... Ja tänx
ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 13:29
Re: Ja käyntiongelmat jatkuvat: 900S 1994 2.0
Terve kaikille. Ongelmaa pukkaa. -96 900S oli poissa käytöstä vuoden verran ja akku oli tyhjänä. Starttasin auton ja jätin käyntiin, että akku latautuis.
Tämän jälkeen kokeilin lähteä liikkeelle ja moottori rupes huutaa. Auto ei liikkunut kuin pari metriä ja ABS valo rupesi palamaan.
Mikä avuksi?
Tämän jälkeen kokeilin lähteä liikkeelle ja moottori rupes huutaa. Auto ei liikkunut kuin pari metriä ja ABS valo rupesi palamaan.
Mikä avuksi?