SID-näytön pikselit vilkkuu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tk60382
"Ruisku"

SID-näytön pikselit vilkkuu

Viesti Kirjoittaja tk60382 »

Onko kukaan korjauttanut/vaihdattanut tuota Saabin tyyppiviaksi luokiteltua SID-näyttöä? Mun 9-3:ssa siitä on alkanut sammuilla ja taas välillä syttyä erinäisiä pikseleitä. Paljonohan homma maksaa?

Entä oletteko tietoisia, että 9-3:n (2.0 S vm -00) soittimessa pitäisi ainakin ohjekirjan mukaan olla toiminto, joka hiljentää ja voimistaa radion volyymia, kun auton nopeus nousee/laskee? Tämän toiminnon olemassaola ei kyllä huomaa, vaikka se soittimen asetusten mukaan onkin päällä?
tevisu
"Hölösuu"

Re: SID-näytön pikselit vilkkuu

Viesti Kirjoittaja tevisu »

tk60382 kirjoitti:Onko kukaan korjauttanut/vaihdattanut tuota Saabin tyyppiviaksi luokiteltua SID-näyttöä? Mun 9-3:ssa siitä on alkanut sammuilla ja taas välillä syttyä erinäisiä pikseleitä. Paljonohan homma maksaa?
Käytä hakua, hakusanaksi: korjausopas +sid
Entä oletteko tietoisia, että 9-3:n (2.0 S vm -00) soittimessa pitäisi ainakin ohjekirjan mukaan olla toiminto, joka hiljentää ja voimistaa radion volyymia, kun auton nopeus nousee/laskee? Tämän toiminnon olemassaola ei kyllä huomaa, vaikka se soittimen asetusten mukaan onkin päällä?
Olen itsekin huomannut saman ilmiön. Saattaa toki olla, että se toimii niin pienellä alueella ettei sitä huomaa. Rengasmelu on kuitenkin aika kovaa ja sitten liikennevaloissa soittimen pitäisi osata hiljentyä tarpeeksi, mitä se ei tee.
MtSound
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Muistaakseni tuo nopeuden mukaan säätyvä volyymi aloittaa toimintansa vasta 60km/h ja lisää ääntä sitä nopeammin ajettaessa. Eli jos ei tuolloin toimintaa huomaa, muttei tartte paljoa nappulaankaan koskea, niin luultavasti toimii ihan ok.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kyllä itse ainakin sen huomaan selvästi. Kuulen pykälätkin kun se volumea nostaa. Kokeilkaapas sitä, että laitatte volumen normaalille tasolle (sillain, että musiikki kuuluu hyvin, mutta ei ole kovalla) jossakin 60 vauhdissa, sitten kiihdytätte jonnekin 120+ vauhtiin. Tämän jälkeen kokeilkaa samaa ilman toimintoa, hyvä että musiikkia edes kuulee enää...

Silti laite koventaa hieman turhan vähän volumea, joten itse nostan aina pykälän pari kuitenkin vauhdin noustessa selvästi. Ilman automaattista nostoa saa säätää monta pykälää.
STCF #3
Vastaa Viestiin