kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
Hakutoiminnolla löytyy paljon juttua kaasuläppäkoteloista 9-5 foorumilla, mutta miten näitten 9-3:n kanssa. Lienee kuitenkin sama osa niissäkin.
Oma auto on 9-3 2.0t SE vm.- 01 ja ajettu 107 tkm. Viikonloppuna reissussa lakkasi vakionopeuden säädin toimimasta ja samalla hävisi myös tyhjäkäynti. Meni siihen "limb home-tilaan" siis. Viheliäinen ajettava kaupungilla.
Maanantaina vein sitten Länsiautolle ja vaihtoivat kaasuläppäkotelon. Lunastin autoni vähän reilulla 1100 eurolla. Ihan nopeata ja hyvää palvelua sinänsä, mutta niin kova hinta, että näin kalliita vikoja ei passaa tulla kovin usein tai joutuu "vähentämään lääkitystä". Satku on ollut ja on varmasti jatkossakin halvempi pitää.
Kuuluuko tämän niihin moottorinohjauselektroniikkavikoihin, joista mm. hs:n vikasarjassa puhutaan? Moottoritakuuseen se ei ainakaan Länsiauton mukaan sisälly, se tuli kysyttyä.
Osa löytyi Länsiauton hyllystä ja niitä kuulemma menee, mutta onko tosiaan niin, että se vaan täytyy silloin tällöin vaihtaa kuten sytytyskasettikin?
Laatu ei kaikilta osin vakuuta. Vasta vuosi on tullut ajettua tällä 9-3.lla. Ajettavuus on kuitenkin sitä luokkaa etten ihan heti tästä luovu vaikka kalliiksi se taitaa tulla.
Oma auto on 9-3 2.0t SE vm.- 01 ja ajettu 107 tkm. Viikonloppuna reissussa lakkasi vakionopeuden säädin toimimasta ja samalla hävisi myös tyhjäkäynti. Meni siihen "limb home-tilaan" siis. Viheliäinen ajettava kaupungilla.
Maanantaina vein sitten Länsiautolle ja vaihtoivat kaasuläppäkotelon. Lunastin autoni vähän reilulla 1100 eurolla. Ihan nopeata ja hyvää palvelua sinänsä, mutta niin kova hinta, että näin kalliita vikoja ei passaa tulla kovin usein tai joutuu "vähentämään lääkitystä". Satku on ollut ja on varmasti jatkossakin halvempi pitää.
Kuuluuko tämän niihin moottorinohjauselektroniikkavikoihin, joista mm. hs:n vikasarjassa puhutaan? Moottoritakuuseen se ei ainakaan Länsiauton mukaan sisälly, se tuli kysyttyä.
Osa löytyi Länsiauton hyllystä ja niitä kuulemma menee, mutta onko tosiaan niin, että se vaan täytyy silloin tällöin vaihtaa kuten sytytyskasettikin?
Laatu ei kaikilta osin vakuuta. Vasta vuosi on tullut ajettua tällä 9-3.lla. Ajettavuus on kuitenkin sitä luokkaa etten ihan heti tästä luovu vaikka kalliiksi se taitaa tulla.
Tässä havainnollisesti kuvin esitetty tuo kaasuläppäkotelon vaihto 9-5:een mutta sama homma 9-3:ssa.
http://www.thesaabsite.com/95/95Throttl ... cement.htm
Englannista tilattuna läppäkotelo 430€ + postikulut.
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1178
http://www.thesaabsite.com/95/95Throttl ... cement.htm
Englannista tilattuna läppäkotelo 430€ + postikulut.
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1178
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
onkos porukoilla menny paljon näitä kaasuläppäkoteloita vaihtoon?
mullakun kuuluu tyhjäkäynnillä pientä suhinaa kotelon tietämiltä.
onko kellään vuotanut imusarjan ja kaasuläpän välinen tiiviste?
olen vaihtanut o-renkaan... jonka jälkeen ahdot pelitti pari päivää.
tai sitten olen laittanut väärän kokoisen o-renkaan...?
onko kellään tietoa minkä kokoinen tuon o-rinkulan pitäisi olla?
kone on T7
mullakun kuuluu tyhjäkäynnillä pientä suhinaa kotelon tietämiltä.
onko kellään vuotanut imusarjan ja kaasuläpän välinen tiiviste?
olen vaihtanut o-renkaan... jonka jälkeen ahdot pelitti pari päivää.
tai sitten olen laittanut väärän kokoisen o-renkaan...?
onko kellään tietoa minkä kokoinen tuon o-rinkulan pitäisi olla?
kone on T7
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
Tuossa 190tkm paikkeilla tökkäs meno, mutta jonkinlaisten puhdistusten ja säätöjen jälkeen menty sormet ristissä 8tkmsabatti 96 kirjoitti:onkos porukoilla menny paljon näitä kaasuläppäkoteloita vaihtoon?...
Jotain aavistuksen omaista nykimistä olin alkuun huomaavinani, mutta en ole nykyisin häiriöksi asti havainnoinut.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
Saabin tiskillä muutaman euron verran tuo o-rengas läppäkotelon alle. Sehän ei ole koko pyöreä vaan siinä on sellain mutka. Essolta sitä ei löydä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
nii tollanen
http://www.thesaabsite.com/95/20041006m.Seal.jpg
http://www.thesaabsite.com/95/20041006m.Seal.jpg
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
Kun tuo sitten rupeaa menemään siihen "limp home" -tilaan, niinku jatkuvalla syötöllä, niin eikö ole mitään vippaskonstia, että se jousenpään ryökäle saatais pysymään siinä missä sen kuuluukin pysyä? Itellä on 300 tkm ajettu vm. -00 täyspaine. Noissa kilometreissähän sen nähtävästi kuuluukin jo mennä vaihtoon. Mutta aina kun sen resetoi, niin saattaa mennä taas pitkäänkin.
Tuo itseresetointiohjehan löytyy jostain täältä foorumilta. On muuten yksinkertainen toimenpide.
Tuo itseresetointiohjehan löytyy jostain täältä foorumilta. On muuten yksinkertainen toimenpide.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
mites se muuten tehdään? voisko joku laittaa linkin?baasenar kirjoitti:Tuo itseresetointiohjehan löytyy jostain täältä foorumilta. On muuten yksinkertainen toimenpide.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
Tuolta löytyy limphome reset -ohje lontoon kielellä:
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... _reset.jpg
Eski
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... _reset.jpg
Eski
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
toihan on hyvä. kuvat ja kaikkee!
kiitti!
edit. löyty yuutuubivideo:
http://www.youtube.com/watch?v=nlqyT9eNMuU
kiitti!
edit. löyty yuutuubivideo:
http://www.youtube.com/watch?v=nlqyT9eNMuU
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
Itellä meni 2001 9-3 2.0t:stä vikakoodin mukaan kaasuläppäkotelo
Kylmänä ei pysy ilman kenkää käynnissä ja lämpimänä tyhjäkäynti 1300-2000rpm. (automaatilla ilman kaasua menee lämpimänä 60kmh)
Nyt sitten etsinyt varaosana purkaamoilta kun marmoritiskillä mokoma maksaa sen 650e...
Eli onko kaikissa kahdenlitran pannuissa yhtäläinen palikka, vai onko jokaisessa koneessa erillainen?
Oma moottori oli rekkaritietojen mukaan B205E. Eli pitääkö olla juuri pikkuturbon pala vai käykö ahtamattomiet tai isoturbojen läppäkotelot yksyhteen?
Kylmänä ei pysy ilman kenkää käynnissä ja lämpimänä tyhjäkäynti 1300-2000rpm. (automaatilla ilman kaasua menee lämpimänä 60kmh)
Nyt sitten etsinyt varaosana purkaamoilta kun marmoritiskillä mokoma maksaa sen 650e...
Eli onko kaikissa kahdenlitran pannuissa yhtäläinen palikka, vai onko jokaisessa koneessa erillainen?
Oma moottori oli rekkaritietojen mukaan B205E. Eli pitääkö olla juuri pikkuturbon pala vai käykö ahtamattomiet tai isoturbojen läppäkotelot yksyhteen?
Saab 93 2.0t aut. vm0
Re: kaasuläppäkotelo vaihtoon 107 tkm kohdalla
Kyllä se on sama kaikissa T7-koneisissa (B2x5). Kyllä noita löytyy halvemmallakin, esimerkiksi:
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-SAAB- ... 1309178392
Tai käytetty:
http://www.neobrothers.co.uk/used-throt ... -2322.html
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-SAAB- ... 1309178392
Tai käytetty:
http://www.neobrothers.co.uk/used-throt ... -2322.html
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2