Saab 96 V4 -> V6
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Nousee se paino, kun toi V6 muistaakseni painaa jotain 230kgvesapo kirjoitti:Sen verran vielä aiheesta. että ilman omaa ajokokemusta V6 saattais olla ainakin kuvitteellisella tasolla mielenkiintoinen ajettava etupainoisuuden vuoksi....vai nouseeko paino?
Mulla oli 1,7 koneinen lievästi ärsytetty V4 kajakki ja se oli niin hauska peli, että piti myydä pois, ettei mennyt maine
Mutta hyvä vaihtoehto on myös 2l V4 (löytyy vanhoista bensa ransuista)
mulla oli aikoinaan tuomonen 95, laatikot ei vain tahtonu kestää (meni aina se vapaakytkin)
Ei paina kutonen noin paljon. 175kg on lähempänä ja se on noin 45kg enemmän kuin V4. Kutosesta saa myös näppärästi painoa pois käyttämällä V4:sen vauhtipyörää ja heittämällä valurautaiset pakosarjat jorpakkoon. Mun V6 kajakki painoi muutoskatsastuksessa 900kg eli jopa vähemmän kuin alkuperäinen. Lampunpesimet yms. turhaa on poistettu moottorin tieltä. Hienosti liikkuu kutosella vaikka 2.3:ssa ei vakiona olekaan kuin 108hv (DIN), vääntöä on kuitenkin 180Nm.
Jepujee.....
Täytyypä sanoa, että nyt kuukaudenpäivä V6:n omistajana olleena, että hauskaa on . Ongelmana on kuitenkin tuo etupainoisuus, joka oli varsin hyvin havaittavissa malmilla.
Täytyy yrittää rakentaa isompaa läskiä alle ja katsoa muutuisiko käytös.
Raporttia tulee jossain vaiheessan osoiteeseen:
http://www.jtm-motorsport.com
Mikko
Täytyypä sanoa, että nyt kuukaudenpäivä V6:n omistajana olleena, että hauskaa on . Ongelmana on kuitenkin tuo etupainoisuus, joka oli varsin hyvin havaittavissa malmilla.
Täytyy yrittää rakentaa isompaa läskiä alle ja katsoa muutuisiko käytös.
Raporttia tulee jossain vaiheessan osoiteeseen:
http://www.jtm-motorsport.com
Mikko
Re: Saab 96 V4 -> V6
Turbo16 kirjoitti:Voisitteko vähän valaista tuosta muuttosprosessista ja että kannataako se edes?
Saabistissa nro 11 (syys-93) on valaistusta asiaan.
Kekä ei kyseistä artikkelia tavoita, lukekoon osoitteesta http://koti.mbnet.fi/saab9596/sekalsivu/koopaa.html
Artikkeli on yli 10 vuotta vanha, enkä ole tarkistanut sen pätevyyttä nykyään, eli "tiedot sitoumuksetta".
Ai niin, olenhan itsekin ajellut 2.0, myöhemmin 2.3 v6:lla tuhansia kilomeetrejä. Joku saksalainen oli vain tunkenut kyseisen koneen farmarigranadan pellin alle, ja tämä yhdistelmä taas aiheutti kaikenlaisia ikäviä lieveilmiöitä varsinkin talvikelillä.
Itse pidän parhaana (käyttöautossa) lievästi viritettyä 1,8:aan porattua 1700cc konetta. Oli sellainen käytössä kymmeniä tuhansia kilometrejä.
terv. jt
Viimeksi muokannut jt, To Heinä 22, 2004 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
Juu, olen samaa mieltä siitä käyttökoneesta. V4, 1815cc, iso putki, superin kaasari ja kesäksi leikattu ilmansuodatin.....vääntää, kulkee ja menee vähällä pensalla, aina alle 9l/100km vaikka kuinka polkee ja maantiellä ei korvat kestä ajaa niin kauaa niin kovaa, että vaikuttais kulutukseen. Normaalilla ajolla n. 7l/100km...vielä kun laittaa kansiin istukkarenkaat ja kärjettömän sytkän, ni avot
t. nimim. yli 200tkm tollasella
t. nimim. yli 200tkm tollasella
tähänkin aiheeseen tiedoksi, että kaivattu paperi on löytynyt!
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3221
terv. jt
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3221
terv. jt
Onks tää se kaivattu 100heppanen kuuppa se on kun en osaa tota ruotsia niin en ymmärä tota artikkelia.Tossa on joku testi vuodelta 1973/15 http://sonett.50g.com/nostalgia/index.html Voihan toi olla joku virisarjakin hintaa näytti olevan 20000kruunua tossa noi linkit viellä erikseen http://sonett.50g.com/nostalgia/v4100.jpg http://sonett.50g.com/nostalgia/v4100_2.jpg http://sonett.50g.com/nostalgia/v4100_3.jpg http://sonett.50g.com/nostalgia/v4100_4.jpg
Eikös tuossa ole juttua 2-ryhmään virtetystä rallisaabista.
Nostalgian juttujen mukaan muutamaa vuotta myöhemmin päästiin nelosryhmäläisissä jopa 165 hevosvoimaan ja RC-virityksissä jopa 180 hv.
Mutta nämä siis lajin sääntöjen mukaan viritettynä, näillä tehoilla ei ole mitään virkaa muutoskatsastuksessa, ne kun eivät ole myynitmallin tehoja.
Nostalgian juttujen mukaan muutamaa vuotta myöhemmin päästiin nelosryhmäläisissä jopa 165 hevosvoimaan ja RC-virityksissä jopa 180 hv.
Mutta nämä siis lajin sääntöjen mukaan viritettynä, näillä tehoilla ei ole mitään virkaa muutoskatsastuksessa, ne kun eivät ole myynitmallin tehoja.
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola