GM:n konkurssi lähellä?
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Oiskohan tässä kuitenkin "takaisin kutsu" eli vika käydään korjauttamassa merkkiliikkeessä. Eipä yhden piirilevyn takia koko autoa vedetä markkinoilta.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tuokin näyttäisi paljon kauniimmalta kun olisivat nimenneet sen "asiakastyytyväisyysohjelmaksi".
9000CS 2,3
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Taas tapahtuu GM:ssä tai ainakin sen osakkeelle:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/10/15296
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/10/15296
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Joo, ja eilen (tai toissapäivänä) uutisoitiin Volvo Henkilöautojen irtisanovan 3000 työntekijää lähinnä Ruotsista. Kyllä selvää on, että eurooppalaisten premium-autojen myynti tulee putoamaan rajusti Yhdysvalloissa ja laskemaan muuallakin.Poy kirjoitti:Taas tapahtuu GM:ssä tai ainakin sen osakkeelle:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/10/15296
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Nyt äkkiä hamstraamaan GM:n osakkeita.Poy kirjoitti:Taas tapahtuu GM:ssä tai ainakin sen osakkeelle:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/10/15296
Saapahan sanoa ainakin ajavansa oman tehtaan tuotoksella
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Eräs lukemani arvio oli, että GM pysyy pystyssä ainakin 10 kk nykyisellä tappiokierteellä. Luulisi myös että Cryysseli pettää ennen GM:ää.
Fordilla riittää rahat ainakin 15 kk.
Fordilla riittää rahat ainakin 15 kk.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: GM:n konkurssi lähellä?
En oo mikään yrityskonsultti, mutta ihmettelen, miksi ylläpitää tappiollista toimintaa? Tappiolliset tehtaat kiinni heti, niin jää edes vähän rahaa, jos loppu on väistämättä kuitenkin tulossa. Niinhän ne tekee täällä Kajaanissakin, vaikka kyse onkin "vain" paperista. Vai onko GM:llä niin huonot sopparit porukoille, ettei rahat riitä lopettamaan toimintaa?TuuSaR kirjoitti:Eräs lukemani arvio oli, että GM pysyy pystyssä ainakin 10 kk nykyisellä tappiokierteellä. Luulisi myös että Cryysseli pettää ennen GM:ää.
Fordilla riittää rahat ainakin 15 kk.
Edit: Hups! Potkasinko juuri omaan nilkkaani (siis Saabin tehtaan tulevaisuuteen)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ellen täysin väärin muista,GM on vuosikymmeniä sitten tehnyt sitoumuksen työntekijöitten,nykyisten ja entisten,eläkkeiden ja sairaskulujen maksamisesta.Lienee vähintäin riittävän suurista summista kysymys niissäkin,joten ei se ainakaan velkataakkaa helpota.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Amerikassa kyse on todellakin erittäin huonoista sopimuksista mitä GM ja muut ovat tehneet. Oli työntekijä sitten kotona tv:n ääressä, vanhainkodissa tai tuotantolinjalla niin rahaa pitää maksaa hautaan asti.
Tästä johtuen työntekijöitä pitää ostaa ulos. Kaksi vuotta sitten joillekkin tarjottiin esim. 0.14 miljoonaa dollaria jotta lähtisi lätkimään. Ja siis huom. tarjottiin, ei ole pakko ottaa vastaan.
Pitkällä tähtäimellä tämä tuo selvää säästöä, lyhyellä ei.
Mitä nyt nopeasti lukaisin niin USA:n valtio on tarjoamassa lainoja mutta vain rajattuihin energiateknisiin projekteisin ja lainan saaminen kestää yli vuoden.
Tästä johtuen työntekijöitä pitää ostaa ulos. Kaksi vuotta sitten joillekkin tarjottiin esim. 0.14 miljoonaa dollaria jotta lähtisi lätkimään. Ja siis huom. tarjottiin, ei ole pakko ottaa vastaan.
Pitkällä tähtäimellä tämä tuo selvää säästöä, lyhyellä ei.
Mitä nyt nopeasti lukaisin niin USA:n valtio on tarjoamassa lainoja mutta vain rajattuihin energiateknisiin projekteisin ja lainan saaminen kestää yli vuoden.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Kuten ei sekään, että kuinka paljon tämä kyseinen tehdas kuitenkin tuo rahaa taloon, vaikka tappiolla pyöriikin. Eli kuinka paljon tuo "mainetta" muille saman lafkan merkeille, vaikka itseään ei saakaan myytyä. Kieroksi on mennyt business nykyisin...9-5T kirjoitti:Ei ole mustavalkoista mikä tehdas tekee oikeasti tappiota.jariha kirjoitti:En oo mikään yrityskonsultti, mutta ihmettelen, miksi ylläpitää tappiollista toimintaa? Tappiolliset tehtaat kiinni heti, niin jää edes vähän rahaa, jos loppu on väistämättä kuitenkin tulossa.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Niin, kyllähän tuolla 182 miljardin dollarin liikevaihto on kuitenkin, ettei se pelkkää kulutusjuhlaa ole. Joku on viime vuonna vielä ostanut GM:n tuotteita ja varmaan tänä ja ensi vuonnakin tekee niin, että ei kai sitä saamattomuuttaan kannata konkurssiin ajaa. Vai onko se niin, että vasta konkurssin kautta voidaan toiminnot tervehdyttää?Azanovix kirjoitti:Kuten ei sekään, että kuinka paljon tämä kyseinen tehdas kuitenkin tuo rahaa taloon, vaikka tappiolla pyöriikin. Eli kuinka paljon tuo "mainetta" muille saman lafkan merkeille, vaikka itseään ei saakaan myytyä. Kieroksi on mennyt business nykyisin...9-5T kirjoitti:Ei ole mustavalkoista mikä tehdas tekee oikeasti tappiota.jariha kirjoitti:En oo mikään yrityskonsultti, mutta ihmettelen, miksi ylläpitää tappiollista toimintaa? Tappiolliset tehtaat kiinni heti, niin jää edes vähän rahaa, jos loppu on väistämättä kuitenkin tulossa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ei. Jos esimerkiksi sulkee yhden kokoonpanotehtaan ja siten leikkaa autojen tuotantomäärää, kiinteät kulut jakautuvat entistä pienemmällä tuotantomäärälle eli autokohtaiset kustannukset muissa kokoonpanotehtaissa nousevat.9-5T kirjoitti:Ei ole mustavalkoista mikä tehdas tekee oikeasti tappiota.jariha kirjoitti:En oo mikään yrityskonsultti, mutta ihmettelen, miksi ylläpitää tappiollista toimintaa? Tappiolliset tehtaat kiinni heti, niin jää edes vähän rahaa, jos loppu on väistämättä kuitenkin tulossa.
Lisäksi esim. moottoritehtaan tuotantomäärä laskee autotuotannon määrää vastaavasti, jolloin moottoritehdas toimii aiempaa epätaloudellisemmin eli sitäkin kautta autokohtaiset kustannukset muissa kokoonpanotehtaissa nousevat.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Taitaa Amerikan mallin mukaan mennä juurikin noinjariha kirjoitti:Vai onko se niin, että vasta konkurssin kautta voidaan toiminnot tervehdyttää?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: GM:n konkurssi lähellä?
GM:n ja Chryslerin fuusio?
http://money.cnn.com/2008/10/11/news/co ... tm?cnn=yes
suomeksi: http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0826541/12
http://money.cnn.com/2008/10/11/news/co ... tm?cnn=yes
suomeksi: http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0826541/12
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Toivottavasti Saabiin ei tule osia ainakaan Chryslerin nykymallien sisätiloista ja muutenkin design pysyy tiukasti Saabin/GM:n käsissä.Raimo Miettinen kirjoitti:GM:n ja Chryslerin fuusio?
http://money.cnn.com/2008/10/11/news/co ... tm?cnn=yes
suomeksi: http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0826541/12
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14