Ymmärsinkö oikein, että tuolla kitillä saa biopowerin 9-3 T5:en?
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9
Jotain letkuja sinne piti vaihtaa, niin nytkö ne tulee tuon kitin mukana?
Joo en ole tuota hommaamassa, mutta pisti vaan silmään sivuja selatessa. Tai sitten olis kiva jos saavat sen veroalen biopowerille (ST1 lupasi ainakin siinä tapauksessa alkaa toimittamaan kotimaista polttoainetta: http://www.st1.fi/index.php?id=2078).
Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Biopower
Setti sisältää pelkän softan boksiin, ei letkuja.
Biopower -autoissa on erilainen polttoainetankki, erilaiset polttoaineletkut ja erilaiset venttiilit (hmm, unohdinkohan vielä jotain?).
ST1 aikoo tosiaan alkaa valmistaa etanolia leipomojätteistä, mikäli valtiovalta suhtautuisi tulevaisuudessa suopeasti autossa käytettäviä vaihtoehtoisia polttoaineita kohtaan. Saas nähdä, polttoainevero on niin hyvä rahasampo, että tuskinpa hevillä alentavat vaihtoehtoisen polttoaineen valmisteveroa. Mieluummin uhrataan ympäristökin kuin tingitään verotuotoista
Etanoli olisi mielestäni kylläkin parempi vaihtoehto kuin maakaasu (vrt. Bifuel Volvot), koska polttoaineen jakelujärjestelmä on samankaltainen kuin nykyisillä huoltoasemilla myynnissä olevilla polttoaineilla.
Vielä Biopowerista: minulle tarjoutui 24.9. mahdollisuus "rankaista" 9-3SC 2.0t Biopoweria Västeråsin lentokentällä 6 tunnin ajan (tarkempaa tietoa tulevassa Saabistissa). Täytyy kyllä myöntää, että meno oli aivan erilaista kuin tavallisella 2.0t:llä
Kyllä sen 25 hepan ja 35 Newtonmetrin eron huomaa selvästi autoa käskiessä.
Biopower -autoissa on erilainen polttoainetankki, erilaiset polttoaineletkut ja erilaiset venttiilit (hmm, unohdinkohan vielä jotain?).
ST1 aikoo tosiaan alkaa valmistaa etanolia leipomojätteistä, mikäli valtiovalta suhtautuisi tulevaisuudessa suopeasti autossa käytettäviä vaihtoehtoisia polttoaineita kohtaan. Saas nähdä, polttoainevero on niin hyvä rahasampo, että tuskinpa hevillä alentavat vaihtoehtoisen polttoaineen valmisteveroa. Mieluummin uhrataan ympäristökin kuin tingitään verotuotoista

Etanoli olisi mielestäni kylläkin parempi vaihtoehto kuin maakaasu (vrt. Bifuel Volvot), koska polttoaineen jakelujärjestelmä on samankaltainen kuin nykyisillä huoltoasemilla myynnissä olevilla polttoaineilla.
Vielä Biopowerista: minulle tarjoutui 24.9. mahdollisuus "rankaista" 9-3SC 2.0t Biopoweria Västeråsin lentokentällä 6 tunnin ajan (tarkempaa tietoa tulevassa Saabistissa). Täytyy kyllä myöntää, että meno oli aivan erilaista kuin tavallisella 2.0t:llä

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Biopower
asiasta kukkapottaan, melkein asiaan liittyen. Poikkeaako millä tapaa co2 päästöt vastaavasata bensamallista?
#3272
Re: Biopower
Autosta mitattu co2 on suurempi, mutta todellisuudessa päästö onkin pienempi. Jos bio-ainetta ei käytetä hyödyksi, niin se joka tapauksessa hajoaa luonnossa ja vapauttaa saman määrän hiilidioksiidia. Eli kokonais päästö onkin tuotantoprosessissa kuluva määrä.Pola kirjoitti:asiasta kukkapottaan, melkein asiaan liittyen. Poikkeaako millä tapaa co2 päästöt vastaavasata bensamallista?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Biopower
Niin, jos oletetaan että etanolia tehdään jätteistä eikä erikseen viljellä. Nykyäänhän iso osa etanolista tuodaan Brasiliasta, jossa sitä tehdään sokeriruo'osta. Tätä varten taas on hakattu sademetsää, joka sitoisi hiilidioksidia ja sokeriruokoviljelmät vieläpä poltetaan ennen sadonkorjuuta. Täysin järjetöntä... Etanolin käyttö on järkevää ainoastaan jos sitä tehdään jättestä, joka muuten lahoaisi kaatopaikoilla.Autosta mitattu co2 on suurempi, mutta todellisuudessa päästö onkin pienempi. Jos bio-ainetta ei käytetä hyödyksi, niin se joka tapauksessa hajoaa luonnossa ja vapauttaa saman määrän hiilidioksiidia.
Hiilidioksidin lisäksihän etanolissa on se ongelma, että se kylmässä palaessaan tuottaa aldehydejä, jotka aiheuttavat muun muassa syöpää

Sori jos lipsahdin liikaa aiheesta. Tarkoitus vaan oli tuoda ilmi, ettei etanoli ole ihan niin puhdasta kuin useasti kuvitellaan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2