Eli syksyn myötä ilmeisesti lämppärin moottorissa lehtiä....
Kun laittaa puhallusta päälle, niin kuuluu semmonen pieni "rouskuttava"
flapflapflap -sivuääni. Puhaltimen moottori on vaihdettu 10tkm sitten, joten tuskin on mitään isompaa rikki.
Availin sitä muovisuojaa siitä pyyhkijöiden vivuston alapuolelta, mutta muovin irroitus näyttäisi vaativan pyykijän varsien irrotuksen (uskaltaako ne avata, koska kiristys pitäisi tehdä momenttiin ja väärä kiristys pilaa ne)? Momenttiavainta en omista, (ainakaan vielä)!
Muovikaukalon/suojan alla näkyi sen reunaa hieman irrottamalla sisäpuolella myös semmonen n. 2 x 5 cm aukko (ilmeisesti vedenpoistolle?) ja sen vieressä oli irtaallaan suurinpiirtein samankokoinen vaahtosienen pala, jonka otin pois.
Kysymys1: Kuuluisiko tuo sienen pala olla sen reiän päällä esteenä isommille roskille päästäen kuitenkin veden lävitseen?
Kysymys2: Missä se itse puhaltimen moottori on ja miten siihen pääsee käsiksi + mitä voisi tehdä ettei vaiva toistu? Ärsyttävää kuunnella ajossa tuota rahinaa...
Lämppärin moottorissa puunlehtiä / vedenpoistoreiät
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Lämppärin moottorissa puunlehtiä / vedenpoistoreiät
-*-Elämä on-*-
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: Lämppärin moottorissa puunlehtiä / vedenpoistoreiät
Mitä jos sen muovin leikkais nii että se kaukalomuovi lähtis aina vetämällä irti eli pyykimen varsia ei tarvis näin irrottaa ollenkaan ja avaus olisi helpompaa jatkossakin....
Kokeilin jo paine-ilmallakin puhaltaa ja osa lehdistä tulikin ulos, mutta missäs se perhanan moottori tarkalleen ottaen on?
Muita ideoita?
Kokeilin jo paine-ilmallakin puhaltaa ja osa lehdistä tulikin ulos, mutta missäs se perhanan moottori tarkalleen ottaen on?
Muita ideoita?
-*-Elämä on-*-
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: Lämppärin moottorissa puunlehtiä / vedenpoistoreiät
öööö ulosvetäjä.... hehheee...
konepeltiä en sentään ajatellut irroittaa ja muovikin ois tarkoitus pitää paikallaan 


-*-Elämä on-*-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Lämppärin moottorissa puunlehtiä / vedenpoistoreiät
Kannattaa sit ostaa kunnon ulosvetäjä, eikä sitä motonetin halvinta ja pienintä. Kokemusta löytyy, enkä suosittele. Vaikka kyllä pyyhkijänvarret silläkin irtoo ei siinä mitään, kunhan löytyy pistepuikko, vasara ja vinka lisäksi. Puhaltimen moottori on keskellä akvaariokoteloa, mut on siinä muitakin muovirimppuloita edessä.
Tässä tarina siitä miten homma menee:
Ei muuta kuin konepelti ylös ja vihellellen urakkaan, onneksi tuli tulostettua ohjeet täältä forumin kautta, vaikka olivatkin ehkä vähän seikkaperäiset. Ulosvetimen kanssa heti tappelua, kun ei meinannut saada pysymään paikoillaan, kun yritti pyyhkimenvarsia nyppiä irti. Pelastus oli pistepuikko jolla sai täräytettyä kunnon kolot pulttien päihin, että sai pysymään ulosvetimen paikallaan. Olivat muuten pirun piukassa ja lähtivät lopulta napsauksen kera irti, No mikäs siinä kuuman moottorin päällä oli istuskella ja nyhtää niitä irti, nyt ei ainakaan tarvitse ehkäisystä huolehtia hetkeen. Sit vaan repimään sitä akvaariokotelon suojamuovia irti ja lyhyen pinnan ja muutaman kirosanan jälkeen sekin oli irti, mitä nyt pari kiinnikettä napsahti poikki. Kannattas vähän paremmin perehtyä asioihin varmaan. No alta paljastui lisää kivoja muovilärpäkkeitä, mut vesisuojan sai sentään ehjänä pois. Sen jälkeen pyyhkimien koneisto irti ihan kivuitta ja viheltely jatkui taas, sit tulikin taas kimurantimpi juttu eteen, kun piti ottaa se kiinnikelevy irti jossa toinen pää pyyhinvarsistoa on kiinni. Vähän aikaa sai pakista etsiä sopivia vehkeitä, että sai kymppimillin hylsyn sopimaan etumaisiin pultteihin, mut pieni nivel osottautui oikein oivaksi siihen tarkoitukseen. Sen jälkeen puhaltimen kehys irti ja peitekansi, josta tietysti ensin piti ottaa piuhat pois päältä ja tälläkin kertaa kaikki muovipidikkeet pysyi ehjänä. Lopulta se itse murheenkryyni näkyikin ja ei muuta kuin piuha irti ja ihmetteleen, et miten se oikein tuolta saadaan pois, nooh vähän matkaa tulikin hienosti, mut sitten alkoi ahistaan ja tuli sitä murikkaa siinä käänneltyä moneen otteeseen, mut ei perkele se mahtunut sieltä ulos. Mielessä kiilui jo 5 kilon leka. Onneksi ennen sitä se sattui oikeaan asentoon ja vielä kun repi rintapeltiä vähän itseenpäin, niin sieltähän se pullahti kuin esikoinen synnytyssalissa kivuliaan odotuksen jälkeen. Hyvä ettei lentänyt selälleen sieltä moottorin päältä ja taas oli persus hiestä märkä, ku oli istunut siinä moottorin päällä pidemmän tovin. Nyt olikin hyvä tilaisuus imuroida kaikki sonta ja lehdet pois sieltä ja sitten avaamaan Motonetin laatikkoo ja kattoon mitä se on syönyt, noh moottorihan oli ihan samanlainen ja taas alkoi hymyilyttään. Ei muuta kuin paikalleen taas sitä muljaamaan ja takaisin menikin jo helpommin, kun tiesi oikean kulman. Piuha kiinni ja kokeileen pyöriikö, no ei perkele muuten pyöri, mitä kettua ja pitää kauheeta jurnutusta, äkkiä virrat pois päältä. No sit käsin kokeilin ja puhallin ottikin niin paljon kiinni muoveihin, ettei edes jaksanut pyöriä. Taas joutus sen "synnyttämään" sieltä ulos, kele! No se olikin huomattavasti jo helpompi suoritus ja sit sakset käteen ja puhaltimen siivien kärjestä aimo palat pois ja takaisin pesäänsä. Tyhmyydestä viisastuneena kokeilin käsin että hyvin pyörii, eikä ota kiinni mihinkään, eikä rapise ja ropise. Sit taas piuha kiinni ja kokeileen ja se toimii sittenkin. No sit vaan rojut takaisin päin vastaisessa järjestyksessä ja homma oli ohi 2,5 tunnin taistelun jälkeen. Kaikki ei ole näköjään synnynnäisijä automekaanikkoja, mut tekemällä oppii ja varsinkin virheistä.
Tässä tarina siitä miten homma menee:
Ei muuta kuin konepelti ylös ja vihellellen urakkaan, onneksi tuli tulostettua ohjeet täältä forumin kautta, vaikka olivatkin ehkä vähän seikkaperäiset. Ulosvetimen kanssa heti tappelua, kun ei meinannut saada pysymään paikoillaan, kun yritti pyyhkimenvarsia nyppiä irti. Pelastus oli pistepuikko jolla sai täräytettyä kunnon kolot pulttien päihin, että sai pysymään ulosvetimen paikallaan. Olivat muuten pirun piukassa ja lähtivät lopulta napsauksen kera irti, No mikäs siinä kuuman moottorin päällä oli istuskella ja nyhtää niitä irti, nyt ei ainakaan tarvitse ehkäisystä huolehtia hetkeen. Sit vaan repimään sitä akvaariokotelon suojamuovia irti ja lyhyen pinnan ja muutaman kirosanan jälkeen sekin oli irti, mitä nyt pari kiinnikettä napsahti poikki. Kannattas vähän paremmin perehtyä asioihin varmaan. No alta paljastui lisää kivoja muovilärpäkkeitä, mut vesisuojan sai sentään ehjänä pois. Sen jälkeen pyyhkimien koneisto irti ihan kivuitta ja viheltely jatkui taas, sit tulikin taas kimurantimpi juttu eteen, kun piti ottaa se kiinnikelevy irti jossa toinen pää pyyhinvarsistoa on kiinni. Vähän aikaa sai pakista etsiä sopivia vehkeitä, että sai kymppimillin hylsyn sopimaan etumaisiin pultteihin, mut pieni nivel osottautui oikein oivaksi siihen tarkoitukseen. Sen jälkeen puhaltimen kehys irti ja peitekansi, josta tietysti ensin piti ottaa piuhat pois päältä ja tälläkin kertaa kaikki muovipidikkeet pysyi ehjänä. Lopulta se itse murheenkryyni näkyikin ja ei muuta kuin piuha irti ja ihmetteleen, et miten se oikein tuolta saadaan pois, nooh vähän matkaa tulikin hienosti, mut sitten alkoi ahistaan ja tuli sitä murikkaa siinä käänneltyä moneen otteeseen, mut ei perkele se mahtunut sieltä ulos. Mielessä kiilui jo 5 kilon leka. Onneksi ennen sitä se sattui oikeaan asentoon ja vielä kun repi rintapeltiä vähän itseenpäin, niin sieltähän se pullahti kuin esikoinen synnytyssalissa kivuliaan odotuksen jälkeen. Hyvä ettei lentänyt selälleen sieltä moottorin päältä ja taas oli persus hiestä märkä, ku oli istunut siinä moottorin päällä pidemmän tovin. Nyt olikin hyvä tilaisuus imuroida kaikki sonta ja lehdet pois sieltä ja sitten avaamaan Motonetin laatikkoo ja kattoon mitä se on syönyt, noh moottorihan oli ihan samanlainen ja taas alkoi hymyilyttään. Ei muuta kuin paikalleen taas sitä muljaamaan ja takaisin menikin jo helpommin, kun tiesi oikean kulman. Piuha kiinni ja kokeileen pyöriikö, no ei perkele muuten pyöri, mitä kettua ja pitää kauheeta jurnutusta, äkkiä virrat pois päältä. No sit käsin kokeilin ja puhallin ottikin niin paljon kiinni muoveihin, ettei edes jaksanut pyöriä. Taas joutus sen "synnyttämään" sieltä ulos, kele! No se olikin huomattavasti jo helpompi suoritus ja sit sakset käteen ja puhaltimen siivien kärjestä aimo palat pois ja takaisin pesäänsä. Tyhmyydestä viisastuneena kokeilin käsin että hyvin pyörii, eikä ota kiinni mihinkään, eikä rapise ja ropise. Sit taas piuha kiinni ja kokeileen ja se toimii sittenkin. No sit vaan rojut takaisin päin vastaisessa järjestyksessä ja homma oli ohi 2,5 tunnin taistelun jälkeen. Kaikki ei ole näköjään synnynnäisijä automekaanikkoja, mut tekemällä oppii ja varsinkin virheistä.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: Lämppärin moottorissa puunlehtiä / vedenpoistoreiät
Ei muuten haittaa lehdet enää yhtään siellä... Sielläpä silpoutuvat ja kuivuvat
Pitääkös sen mokoman vaahtosienen palan nyt sitten olla sen isomman reiän päällä vai mikä sen funktio on?
Pitääkös sen mokoman vaahtosienen palan nyt sitten olla sen isomman reiän päällä vai mikä sen funktio on?
-*-Elämä on-*-
Re: Lämppärin moottorissa puunlehtiä / vedenpoistoreiät
Itse ainakin irrotan lehtipörinöissä hanskalokeron, raitisilmasuodattimen kotelon ruuvit auki, puhallus täykkärille, johan lähtee lehdet pois. Suodattimen voi kyllä samalla tsekata , puhaltaa puhtaaksi tai vaihtaa
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
Re: Lämppärin moottorissa puunlehtiä / vedenpoistoreiät
Originaalia vastaava Valeon tuote tuli kans vaihdettua Femmaan joskus. Sama homma, eli ropelli otti kiinni kaukalon muoveihin, kumma juttu vaikka osanumerotkin täsmäs
Näemmä joku muukin on täräyttäny jäljet helpottamaan ulosvetäjän paikallistumista.
Mutta tosiaan, ilman pyyhkijänvarsia irroittamatta tuonne ei pääse käsiksi paitsi silpomalla.

Mutta tosiaan, ilman pyyhkijänvarsia irroittamatta tuonne ei pääse käsiksi paitsi silpomalla.
BMW 320dA Coupe LCI