9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
Eli vm89 turbotonnari kadotti Ö-Paineet, mistään ei ole vuotanut, koneella ei ole ajettu sen jälkeen.
Onko jokin tyyppivika kenties tiedossa liittyen saabin koneen öljyihin ja erityisesti sen paineeseen.
Tarviiko konetta kenties nostaa jotta öljypohjan saa pois?
Luulisin jotta pumppu ois tiensä päässä/sihti tukossa tms "pientä".
Onko jokin tyyppivika kenties tiedossa liittyen saabin koneen öljyihin ja erityisesti sen paineeseen.
Tarviiko konetta kenties nostaa jotta öljypohjan saa pois?
Luulisin jotta pumppu ois tiensä päässä/sihti tukossa tms "pientä".
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
Miten totesit että paineet on hukassa? Mittasitko, koliseeko vai palaako vaan valo?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
valo palaa/välähtelee, nostajat pitää vähän ääntä, auto on tutun ja se ois nyttemmin myytävänä, ei ole mitattu paineita saati testattu anturia.jus kirjoitti:Miten totesit että paineet on hukassa? Mittasitko, koliseeko vai palaako vaan valo?
Mietin vain että jos painetta ei tosiaan ole, tarviiko konetta nostaa jotta ö-pohjan saa pois, näin ilmeisesti ainakin 2.3l koneessa
Nosturit ja työkalut löytyy. Tottakai jos auton lunastan itselleni niin ensin anturi ja sitten vasta Pumpun kimppuun, odotan pahinta että pumpun joutusi vaihtamaan.
Itsellä ei mitään aikaisempaa kokemusta Saabista muutakuin yhdestä vanhasta tonnarista mutta siihe ei koskaan mitään suurta tarvinnut tehdä.
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
onko öljyä tarpeeksi? vaikka elektroniikka ei näyttäisikään mitään erikoista, niin näin old skool-miehenä luottaisin vain mekaaniseen mittatikkuun.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
Joo tottakai se on ollut ensimmäinen asia jonka tarkistin kun autoa kävin katsomassa, Mittatikku näyttää merkin puoltaväliä, eli sopiva määrä.rotisko kirjoitti:onko öljyä tarpeeksi? vaikka elektroniikka ei näyttäisikään mitään erikoista, niin näin old skool-miehenä luottaisin vain mekaaniseen mittatikkuun.
Kori ois vielä suht hyvä joten siinä mielessä haluaisin tuon pelastaa koska käyttöauton tarve=välitön, mutta JOS oletetaan että pumppu ei pumppaa/sihti tukkeessa niin että öljypohjan joutuu ottamaan pois, joudunko varautumaan kuinka isoon urakkaan ja Tukkuun rahoja. Oletan että kk-laakerit ja runkolaakerit ois vielä iskussa eli niihin en vielä puuttuisi (tosin jo 500tkm ajettu), vaan ensisijaisesti olis tarkotus saada ölppä kiertämään.
Voihan toki olla että selviän pelkästään anturin johdon korjauksella/uudella paineanturilla, mutta entä JOS...
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
Jos öljynpaineet vaikuttavat yhtäkkiä hukkuneen, ja yläkertakin alkaa kalista (tavanomaista enemmän) kannattaa ehkä tarkistaa öljypumpun ylipaineventtiili, eli että onko jousi mennyt poikki tai venttiilin luisti jumittunut apposen auki kököstä tai lietteestä johtuen. Venttiilihän sijaitsee öljykanavistossa ennen suodatinta eli likaa sinne voi hyvinkin päästä. Venttiiliin pääse käsiksi ja sen voi ruuvata jousineen ulos avaamalla apukuskin pyöränkotelosta käsin (sisälokarin etupuolisko irti) katsottuna kampiakselin hihnapyörästä oikealla ja alhaalla näkyvän 17mm kannan.
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
Juurikin tällaista tietoa kaivataan, kiitoksia Minulla ei tosiaan ole aikaisempaa kokmusta saabin koneiden huollosta. Kai itse pumppu on kuitenkin öljypohjan alla ja sitä ei pääse muuten tutkimaan kuin poistamalla öljypohjan?Minuteman kirjoitti:Jos öljynpaineet vaikuttavat yhtäkkiä hukkuneen, ja yläkertakin alkaa kalista (tavanomaista enemmän) kannattaa ehkä tarkistaa öljypumpun ylipaineventtiili, eli että onko jousi mennyt poikki tai venttiilin luisti jumittunut apposen auki kököstä tai lietteestä johtuen. Venttiilihän sijaitsee öljykanavistossa ennen suodatinta eli likaa sinne voi hyvinkin päästä. Venttiiliin pääse käsiksi ja sen voi ruuvata jousineen ulos avaamalla apukuskin pyöränkotelosta käsin (sisälokarin etupuolisko irti) katsottuna kampiakselin hihnapyörästä oikealla ja alhaalla näkyvän 17mm kannan.
Koko autohan ei siis ole vielä edes minulla, pähkäilen ostopäätöstä. Toki vanhassa autossa saattaa aina olla jotain laitettavaa mutta se ei ole ongelma, mahdollisuus on tehdä itse melkein mitä vain. Eniten minua huolettaa tuo puuttuva ö-paine. Eli nyt 1 mahdollisuus tuo paineventtiili joka lukeman perusteella olis helppo tutkia.
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
Pumppu itsessäänkin on (9000) Saabissa varsin helppo tutkia, se kun sijaitsee kampiakselilla hihnapyörän takana jakopään kopassa ja on varsin helposti avattavissa. Öljypohjaa ei siis tarvitse irrottaa pumpun ja ylipaineventtiilin tutkimista varten, imusihdin tutkimista varten kylläkin mutta tämäkin on tehtävissä moottoria juurikaan nostelematta.
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
Loistavaa kiitoksia, kuulostaa hyvältä. Saatan jopa tuon yksilön pelastaa vielä.Minuteman kirjoitti:Pumppu itsessäänkin on (9000) Saabissa varsin helppo tutkia, se kun sijaitsee kampiakselilla hihnapyörän takana jakopään kopassa ja on varsin helposti avattavissa. Öljypohjaa ei siis tarvitse irrottaa pumpun ja ylipaineventtiilin tutkimista varten, imusihdin tutkimista varten kylläkin mutta tämäkin on tehtävissä moottoria juurikaan nostelematta.
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
Moikka,
jos homma rupeaa tökkimään, tule hakemaan pois ehjä ja toimiva turbon vm-92 B202 moottori (ilman apulaitteita ja muoviin pakattuna) 100€:lla Porvoosta. Kilsoja n. 260 000 ja ollut automaattitontussa). Minulle aivan turha kapsitus tällä hetkellä.
Saabisti
jos homma rupeaa tökkimään, tule hakemaan pois ehjä ja toimiva turbon vm-92 B202 moottori (ilman apulaitteita ja muoviin pakattuna) 100€:lla Porvoosta. Kilsoja n. 260 000 ja ollut automaattitontussa). Minulle aivan turha kapsitus tällä hetkellä.
Saabisti
Hanaa hillitysti!
Re: 9K 2.0T Ja Öljynpaineet hukassa.
Pitäneepä laittaa harkintaan, itse asun Kotkassa.fbl364 kirjoitti:Moikka,
jos homma rupeaa tökkimään, tule hakemaan pois ehjä ja toimiva turbon vm-92 B202 moottori (ilman apulaitteita ja muoviin pakattuna) 100€:lla Porvoosta. Kilsoja n. 260 000 ja ollut automaattitontussa). Minulle aivan turha kapsitus tällä hetkellä.
Saabisti