Mallia 99:in rakentamiseen!
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
No huh!tomaatti kirjoitti:Leepuhan näköjään rakentaa turbo OG-satkun..
http://www.discoverychannel.co.uk/web/c ... gster-car/
Ei voi edes sanoa että olisi pienellä pilattu .
t.vellu
Aina joku Saabbi...
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
kyllä toi on ihan tuunattu... levitys ihan jees mut mun mielestä toi nykyaikanen kikotinkeula ei tuplikseen sovi...
mutta jokainenhan tekee itselleen mieluisan
mutta jokainenhan tekee itselleen mieluisan
99 VM.81
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Kas kun ei tuota hel**tin kanaverkkoa ole tukittu metrikaupalla maskiin ja puskuriin
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Niin vois... Leepulla vaan on ne omat rituaalit kehitellä muodotvuorpe kirjoitti:Tuostahan voisi jo leepu ja böörni ottaa mallia!!!
Tuo etupuskin pisti silmään noissa projekti kuvissa, että minkä puskin tuo on kun näyttäis olevan peltiä??
Ja kun puskurin vääntäminen pellistä on vaikeaa, Leepu ottaa valmiin ford mondeon muovipuskurin...
Ite kyllä ihmetelly joka jakson kohdalla miks Leepu pellistä ne muodot tekee, muovin taivuttelu föönillä ja lasikuidututtamalla kiinni olis helppoa...
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Jos ne ei Bangladeshissa oo vielä kuullu lasikuidusta?liteFun kirjoitti:Ite kyllä ihmetelly joka jakson kohdalla miks Leepu pellistä ne muodot tekee, muovin taivuttelu föönillä ja lasikuidututtamalla kiinni olis helppoa...
No mut kädentaidot kunniaan. Hyvä jos jaksaa poijjaat pellistä vääntää
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Niin mutta eikö Englannissa nyt sentään muovit ja lasikuidut tunneta, hiilikuidusta puhumattakaan... Sais niitä pyöreämpiä muotoja ettei olis aina kanttista peltiä
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Eikös lasikuidussa tarvita ollenkaan kädentaitoamuppelo kirjoitti: No mut kädentaidot kunniaan. Hyvä jos jaksaa poijjaat pellistä vääntää
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Ite yrittäny lasikuidusta jotain tehä mutta ne karvat jää aina pystyyn sojottamaan... Ja kauheita ilmakuplia... Mun mielestä siinä tarvii enempi taitoa ku pellin taivuttelussa?
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Minä taas olen sitämieltä, että pellin muokkaus on huomattavasti vaikeampaa kuin hartsi- ja ilmaustelan lykkiminen. Varsinkin kun aletaan tekemään pellistä pyöreitä muotoja eri suuntiin. Ja vaikka olis käytössä englishwheel, planishinghammer, sikkikone, mankeli, kanttikone, kutistus- ja levitysvasarat yms. apuvälineet, niin otetaan kyllä miehestä mittaa.
Tuolta saa mielestäni aika hyvän käsityksen http://allshops.org/cgi-bin/community/c ... 0083442279
Tuolta saa mielestäni aika hyvän käsityksen http://allshops.org/cgi-bin/community/c ... 0083442279
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Samaa mieltä... Kyl uuden lokasuojan reunan vääntää pellistä ja uudet ovien alareunat kanttikoneella jne jne tai hitsaa kiinni suoran pellin lätkäsemällä johonkin, mut jos aikoo saada sellasta jälkeä mikä ei tarvitse tuntien kittausta tehdä ja vielä pyöreää muotoa tehden.. niin ne pellinvääntäjä pro henkilöt ovat harvassa..MNeva kirjoitti:Minä taas olen sitämieltä, että pellin muokkaus on huomattavasti vaikeampaa kuin hartsi- ja ilmaustelan lykkiminen. Varsinkin kun aletaan tekemään pellistä pyöreitä muotoja eri suuntiin. Ja vaikka olis käytössä englishwheel, planishinghammer, sikkikone, mankeli, kanttikone, kutistus- ja levitysvasarat yms. apuvälineet, niin otetaan kyllä miehestä mittaa.
Tuolta saa mielestäni aika hyvän käsityksen http://allshops.org/cgi-bin/community/c ... 0083442279
Lasikuituunkin tarvitsee omat kikkansa ei se hartsista märkä lasikuitukangas ilmassa itsestään pysy ja jos on sellainen muotti tai muotoiltu osa mihin päälle lätkäisee lasikuitumatto niin ettei se valu mihin sattuu ja ettei harsti kuivu sutiin ennenkuin ehtii edes kissaa sanoa... Eli kyllä se helppoa valmiiseen esim. venemuottiin kuitua levittää mut yritäpä tehdä tyhjästä valmis lasikuituinen osa ja vielä kaksin kappalein että näyttävät juuri samalta
Ja nykyään ei välttämättä veneitäkään telan kanssa levitetä nekin saadaan pursotettua koneen kanssa maton sisään-> meinaan ne hartsit...
Viimeksi muokannut patu, Pe Loka 17, 2008 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Juu lasikuituruiskullahan ne veneet nykyään tehdään, kuten myös korjataan öljysäiliöt. Naapuri tekee tuota jäkimäistä ja sillä on ruisku mistä tulee matto palasina, hartsi ja kovete oikeassa suhteessa. Kuiduttamista (ihan tyhjästäkin olen jotain kaiutin systeemiä rakentanut) ja pellin pyörittelyä olen kumpaakin tehnyt ja kyllä tuo pelli on minusta vaikeampaa käsiteltävää.
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
Siis joo ruiskulla yleensä.. Joitakin paikkoja joutuu veneessä vielä käsin laminoimaan...
Mä en nyt muista mikä sen uuden systeemin virallinen nimi oli, mut oli Kipparissa (kuulostaa ihan erotiikkappainoitteiselta) eli tässä moottoriveneiden erikoislehdessä kerran artikkeli että paineistavat hartsin jotenkin ehjän kuidun sisään ilman että sitä joutuu ruiskulla sohimaan muottiin eli siinä hartsin levitys käy ihan itsestään kun hartsia tulee paineisena joka paikkaan valmiisiin lasikuitumattoihin/muotissa oleviin lasikuidunpalasiin... Pitäs kaivaa se juttu jostain ei muista enään tarkkaan miten se toimii... Tai niinno aivan sama, ketään kuitenkaan kiinnosta tässä 99:siin pyhitetyssä artikkelissa miten se toimii..
Mä en nyt muista mikä sen uuden systeemin virallinen nimi oli, mut oli Kipparissa (kuulostaa ihan erotiikkappainoitteiselta) eli tässä moottoriveneiden erikoislehdessä kerran artikkeli että paineistavat hartsin jotenkin ehjän kuidun sisään ilman että sitä joutuu ruiskulla sohimaan muottiin eli siinä hartsin levitys käy ihan itsestään kun hartsia tulee paineisena joka paikkaan valmiisiin lasikuitumattoihin/muotissa oleviin lasikuidunpalasiin... Pitäs kaivaa se juttu jostain ei muista enään tarkkaan miten se toimii... Tai niinno aivan sama, ketään kuitenkaan kiinnosta tässä 99:siin pyhitetyssä artikkelissa miten se toimii..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Mallia 99:in rakentamiseen!
möykkyisillä helsingin kaduilla, hidastetöyssyissä ja routapateissa olisi tuollainen keula melko lyhytaikainen. muutenkin kohtalaisen karmea näöltään, mutta on se parempi tyhyjää ja paalia. sanotaanko, että se on hyvä jos siitä tykkää.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.