Lastutuksen vaikutus kulutukseen?
Lastutuksen vaikutus kulutukseen?
No niin, jaarittelua.
jos unohdetaan "polkeminen" ja sen aiheuttaman lisäkulutus, niin oletteko huomanneet kulutuksen kasvavan vai pienenevän lastutuksen jälkeen?
Mun (hieman liian pieni tilastoitavaksi vielä) kokemus on, että kulutus laskisi? wtf..
johtuuko siitä, että pääsee tavoitenopeuteen ripeämmin, en tiiä..
jos unohdetaan "polkeminen" ja sen aiheuttaman lisäkulutus, niin oletteko huomanneet kulutuksen kasvavan vai pienenevän lastutuksen jälkeen?
Mun (hieman liian pieni tilastoitavaksi vielä) kokemus on, että kulutus laskisi? wtf..
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: Lastutuksen vaikutus kulutukseen?
Eiköhän se laskenut hieman. Siitä huomaa, kun tulee enemmän annettua kenkää ja silti kulutus on sama kun vakionakin
8,9l-9,2l SIDissä keskikulutus yleensä kun tankille tulee mentyä. Eli todellisuudessa noin 9,5l keskinopeuden ollessa noin 45km/h. Nollaan SIDin myös melkein aina kun tankkaan auton, helppo seurata kulutusta.

Kävin Kokkolassa Autoexpertti nimisellä verstaalla laittamassa omaan autooni 9-5 -01 2,0t noin 210hp. Kulutus laski noin 0,6 - 0,7 litraa sadalla.

EDU näyttää 2.7l/100 km, joten kyllä tuo kulutukseen vaikuttaa 

Mulla kulutus tuntui kasvavan kun koneeseen asennettiin Nordic steg 2. Toisaalta, en ollut nollannut sidiä talvirengaskauden jälkeen joten kahden tuuman rengaskoon kasvu varmasti vaikutti asiaan. Samoin kun ajotavan totaalinen muutos
Eli en osaa oikeastaan sanoa, kasvoiko kulutus. Mutta mitä väliä sillä edes on, sillä tekisin sen lastuttamisen kyllä uudestaan vaikka olis noussut kulutus 4L/100km...

Eli en osaa oikeastaan sanoa, kasvoiko kulutus. Mutta mitä väliä sillä edes on, sillä tekisin sen lastuttamisen kyllä uudestaan vaikka olis noussut kulutus 4L/100km...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Steg 1 laskeeJukkis kirjoitti:No niin, jaarittelua.
Steg 3 vakion kanssa samoissa
Steg 3+ nostaa kulutusta/pysyy samoissa vakion kanssa.
Steg 4-6-> kokemus on suunnitteilla
Rengaskoko 225/45/17 nosti kulutusta n.0.5l-1.0l. Ilmastoinnin asennus n.0.5l. Pienimmällä menee kitkarenkailla koolla 185/65/15, koska todellinen nopeus on alempi, kuin 195/65/15 renkaalla. Talvipyörillä 205/55/16 menee noin litran pinemmällä kuin kesärenkailla, mutta myös kiihdytyksissä on eroa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mulla myös kulutus laski steg1 myötä, tehoa ei tosin tullut mitenkään merkittävästi lisää. Taitaa olla ekosteggi 

9-3 TurboJubilee -02
On sulla kumma EDU, mulla näyttää 3,6l/100km. Mut tankillisella ei paljoa yli 500km kyl ajetaJouniCSE kirjoitti:EDU näyttää 2.7l/100 km, joten kyllä tuo kulutukseen vaikuttaa

SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Aero"
En nyt muista stegin numeroo, mut numeroiden mukaan 315hp / 450nm satsi hieman modifioituna. Kulutus normi ajossa varmaankin 10l, matka-ajossa n.9l ja revittäessä paljon 

lällällää....mun edu 3.3, näyttää olevan melko pieniruokasia nää siniset kolkitJuusokas kirjoitti:On sulla kumma EDU, mulla näyttää 3,6l/100km. Mut tankillisella ei paljoa yli 500km kyl ajeta

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Steg 4 nosti kulutusta 0,5-1 litraa, tosin paljon riippuu siitä, kuinka malttaa olla käyttämättä tehoreserviä
Kait stegiin kuuluva 3,5 bar FPR vaikuttaa kulutukseen reippaammalla kaasujalalla jonnin verran.

Kait stegiin kuuluva 3,5 bar FPR vaikuttaa kulutukseen reippaammalla kaasujalalla jonnin verran.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Joo toi ziniväri säästää kulutuksessa... vaikutus ilmanvastukseen on huikeaNG900T kirjoitti:lällällää....mun edu 3.3, näyttää olevan melko pieniruokasia nää siniset kolkitJuusokas kirjoitti:On sulla kumma EDU, mulla näyttää 3,6l/100km. Mut tankillisella ei paljoa yli 500km kyl ajeta![]()
SS-K #1367 \ STCF #44
- Eki Mustakari -
- Eki Mustakari -