No nyt se pirulainen jätti välille

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

No nyt se pirulainen jätti välille

Viesti Kirjoittaja Termos »

Perhanan rakkine kehtasi keskeyttää meidän kauppareissun :evil:

Hyytyi laakista, onneksi ehdin kurvata bussipysäkille sammuneella autolla.
Konepellin alla kävin nuuhkimassa ja tsekkaamassa yleisilmeen, ei mitään outoa.

Napsuttelin virtaa päälle, tuttu bensapumpun hurahdus loisti poissaolollaan. Sulake nro. 19 on ehjä, lienee selvä pumppurikko, vai voisko jotain muuta asiaan liittyvää vielä käydä tsekkaamassa?
Hinurin kyydissä tultiin kotiin, kun huoltokin oli jo kiinni, kokemus se tuokin 8)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: No nyt se pirulainen jätti välille

Viesti Kirjoittaja Termos »

PCS toimitti uuden pumpun tänään, kiitosta vaan taas mainiosta palvelusta.

En enää illan hämärissä viitsinyt parkkipaikalla remonttia aloittaa, mutta kävin sentään suihkimassa CRC-sprayöljyä kiristysrinkulaan ja putkien nippoihin, toivottavasti irtoavat ehjänä huomenna.

Mun tuurilla käy kuitenkin noin, mitä tuossa yhdessä kuvassa näkyy :cry:

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=123249
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: No nyt se pirulainen jätti välille

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ruiskuta nippoihin CRC:tä juuri ennen ja irrotuksen aikana, se katoaa sieltä varsin äkkiä. Helposti irtoavat ja menevät paikoilleen kuitenkin kun aina muistaa tuoreeltaan CRC:llä voidella ja pyöritellä ja varovasti nitkutella irti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: No nyt se pirulainen jätti välille

Viesti Kirjoittaja Termos »

jcarlson kirjoitti:Ruiskuta nippoihin CRC:tä juuri ennen ja irrotuksen aikana, se katoaa sieltä varsin äkkiä. Helposti irtoavat ja menevät paikoilleen kuitenkin kun aina muistaa tuoreeltaan CRC:llä voidella ja pyöritellä ja varovasti nitkutella irti.
Juu, pitää koittaa olla kärsivällinen.

Tuolla Saabcentralissa joku neuvoi kampeamaan nipat irti tuon keltaisen muovilätkän avulla, mikäli nyt oikein ymmärsin :?
WIS kuitenkin kieltää irroittamasta pumpussa olevaa sähköliitinkappaletta, eikös se ole kiinni tuossa keltaisessa muovissa ja miksi sen irroitus kielletään?

http://www.newsemantics.com/saab/IMGP2923.JPG

Pitää kysellä kaikkea, kun ekan kerran tuli tuollainen homma, jonka joutuu tekemään takapaksista löytyvillä työkaluilla kenttäolosuhteissa :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: No nyt se pirulainen jätti välille

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mitä varten tuo oik.puoleinen työkalu on?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: No nyt se pirulainen jätti välille

Viesti Kirjoittaja Termos »

9-5T kirjoitti:
Termos kirjoitti:Pitää kysellä kaikkea, kun ekan kerran tuli tuollainen homma, jonka joutuu tekemään takapaksista löytyvillä työkaluilla kenttäolosuhteissa :wink:
Sulla on hyvä valikoima työkaluja takapaksissa, itse olisin joutunut turvautumaan tallin työkaluihin. Liittimen irroituksen kieltämisen syyksi ole ajatellut turvallisuutta ettei se tipahda tankkiin ja räjäytä Saabia.
Sehän tässä olikin murheena, kun kunnon työkaluilla varustettu talli on 200 kilometrin päässä.
Asuinpaikan talli on Saabillekin liian pieni, niin kapea, ettei vaivaisempi henkilö pääse mitenkään autosta pois. Sinne mitään työkaluarsenaaliakaan mahdu varastoimaan :evil:

Mutta homma on saatu päätökseen onnistuneesti. Mitään ei hajonnut, eikä mikään ollut liian tiukasti kiinni, niin eipä tuossa kummoisia työkalujakaan tarvittu loppujen lopuksi :D
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin