Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Kumma juttu tosiaan... Obd:lla kun katsottiin niin piti peruspaineet melko tasan 0.45bar ja stabiilisti.
Ei kyllä seilannut juuri yhtään T5 mankulla suuremmillakaan ahdoilla, ainakaan en pannut merkille. Ongelmana oli vaan että usein kun lämäsi hanan auki niin iski fuelcuttia mutta sitten välillä toimi ihan hyvin. Joskus ei taas ahtanut yhtään.
Siihen verrattuna nykytilanne on ihan hyvä sillä nyt lähtee kun käskee ja jotenkin tuntuu siltä että ahdot nousee paljon nopeammin...
Ei kyllä seilannut juuri yhtään T5 mankulla suuremmillakaan ahdoilla, ainakaan en pannut merkille. Ongelmana oli vaan että usein kun lämäsi hanan auki niin iski fuelcuttia mutta sitten välillä toimi ihan hyvin. Joskus ei taas ahtanut yhtään.
Siihen verrattuna nykytilanne on ihan hyvä sillä nyt lähtee kun käskee ja jotenkin tuntuu siltä että ahdot nousee paljon nopeammin...
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Mikä on t7 magneettiventtiilin varaosanumero?Mistä olette tuota tarvikemallia hommanneet?
Motonet sanoo
9-3 98-- Ahtopaineenohjausventtiili Saab #9175290. . . . . 28-3378 0.00 ???
Yritettiin kääntää tuota numeroa tecdocissa mutta ei koko ohjelma tuntenut.Onko ainoa vaihtoehto mennä marmorille?
Motonet sanoo
9-3 98-- Ahtopaineenohjausventtiili Saab #9175290. . . . . 28-3378 0.00 ???
Yritettiin kääntää tuota numeroa tecdocissa mutta ei koko ohjelma tuntenut.Onko ainoa vaihtoehto mennä marmorille?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
PCS:ltä saa vähän halvemmalla, kuin marmoritiskiltä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Onko tarvike?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Näin siis ainakin T7 modatussa Aerossa. Onko tullut muilla vastaan ja onko loogista että tällöin auto ei toimi?Magneettiventiilin yksi lähtö katkesi asennuksien lomassa - ei muuten auto enää toimi jos laittaa letkun siihen katkenneeseen karaan(supiste puuttuu mikä on siinä lähön päädyssä). Tyhjäkäynti oli tällöin about 2000rpm ja ahdot hävisivät lähes totaalisesti. En olisi kyllä heti uskonut että noin dramaattinen vaikutus tuolla supiste reiällä. Liimalla pääty takaisin...
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
En tiedä, ehkä. Jos haluaa alkuperäisen, sen saa merkkitiskiltä.Suppari kirjoitti:Onko tarvike?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Niin, ja who cares? Eikös pääasia ole se, että venttiili ja tällöin myös auto toimivat moitteitta?Coltti kirjoitti:En tiedä, ehkä. Jos haluaa alkuperäisen, sen saa merkkitiskiltä.Suppari kirjoitti:Onko tarvike?
Noiden T7 -mankkuvenojen hinnat vaihtelevat halvemmista n. 35 euron tapauksista "marmoritiskien" 55 euron hintaan. Edelleen aika kohtuuhinnoiteltu osa verrattuna T5:n mankkuvenaan, varsinkin jos niitä menee "kuin leikkuupuimuria syöttäisi" Meikäläisellä meni tosiaan 2 kpl T5:n mankkuvenaa 3 kuukauden aikana. Sitten riitti, ja nyt toistaiseksi tuo T7:n mankkuvena on toiminut moittettomasti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Mulla on hiukan eri käyttötarkoitus tuolla,ja siis sen takia lähinnä miettisin että jos on tarvike,niin sitä saa pakosti muualtakin kuin PCS:ltä.
Edit.saa tarvikkeena,neljä viikkoa toimitusaika ja hinta 89eur.
Edit.saa tarvikkeena,neljä viikkoa toimitusaika ja hinta 89eur.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Mitäs eri käyttötarkoitusta tuolla mankkuvenalla voisi olla?Suppari kirjoitti:Mulla on hiukan eri käyttötarkoitus tuolla,ja siis sen takia lähinnä miettisin että jos on tarvike,niin sitä saa pakosti muualtakin kuin PCS:ltä.
Mitenkäs PartsforSaabs? Ostin sieltä aika kohtuuhintaan tarvike-T5 -mankkuvenan. Oli se hyvä niin kauan aikaa kun kesti. Kaipa tuolta saa kohtuuhintaan myös T7:n -mankkuvenoja? Minä kävin ostamassa omani ihan Magneetin "marmoritiskiltä" ja hintaa kertyi noin 55 euroa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Ei tule ahtopaineen ohjaukseen.
Katoin jo eilen partsforsaabista ja elkpartsilta,t5 venaa löytyy,ei t7:aa.
Käyn tossa metroautossa.
Katoin jo eilen partsforsaabista ja elkpartsilta,t5 venaa löytyy,ei t7:aa.
Käyn tossa metroautossa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Länsiautosta kuin kysyin niin T7 venttiili maksoi n. 80€.
PCS myy samaa venttiiliä hintaan 45€ ja siinä lukee saab ja SEM joten on orkkis.
PCS myy samaa venttiiliä hintaan 45€ ja siinä lukee saab ja SEM joten on orkkis.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Ite laitoin tollasen T7 mankkuvenan Hestecin ahtopaineensäätimen perään kun siinä mukana tuleva GMn tekele osoittautui huonoksi isoilla paineilla. Nyt rokkaa kyllä todella hienosti tolla T7 venalla ja paineet on just sen mitä kartta sanoo.
Ainoa mikä ärsyttää on yli 50% DCllä esiin tuleva sirinä joka kuuluu auton sisällekkin. Millähän tota sais vaimennettua taikka millä olette eristäneet tota mankkuvenaa? Kaveri puhu että Trionic 5 kun vaihdetaan toi T7 vena niin tulee just samanlainen sirinä myös.
Ainoa mikä ärsyttää on yli 50% DCllä esiin tuleva sirinä joka kuuluu auton sisällekkin. Millähän tota sais vaimennettua taikka millä olette eristäneet tota mankkuvenaa? Kaveri puhu että Trionic 5 kun vaihdetaan toi T7 vena niin tulee just samanlainen sirinä myös.
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Oman kokemuksen mukaan T7 venasta ei tule varsinaista sirinää t5:sen perässä, vaan naksuntaa, kun t5 ecu päättää välillä katkoa ohjauksen, eli esim, kun painaa jarrua, niin kuuluu naksaus. Erona vaan että ecu saattaa tehdä monta kertaa peräkkäin, eli "pärisyttää".
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Juu ehkä se pärinä on paremmin tota kuvaava ääni.Hook kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan T7 venasta ei tule varsinaista sirinää t5:sen perässä, vaan naksuntaa, kun t5 ecu päättää välillä katkoa ohjauksen, eli esim, kun painaa jarrua, niin kuuluu naksaus. Erona vaan että ecu saattaa tehdä monta kertaa peräkkäin, eli "pärisyttää".
Mut mitäs sen vaimentamiseksi ollaan sit tehty?
Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)
Onnistuuko t7-mankkuvenamodaus myös t5.2:een vai onko se vain 5.5 omistajien herkkua?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977