Pusla- ja iskariremppa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Hejsan alla!

Alkuperäinen tarkoitus oli laitattaa tutun työpaikalla nuo kilkkeet paikalleen, siellä kun on töissä tyyppi, joka näitä on tehnyt iät ja ajat. Meni sitten kuitenkin puihin se homma, kaveri on saikulla vielä pitkään.
Palikat ja kaikki on hommattu, mutta laittopaikka puuttuu. En usko, että musta on tossa yleisellä parkkipaikalla laittamaan itse osia paikalleen.

Kokemuksia varmaan löytyy? Eli mikä olisi pääkaupunkiseudulla, ja hemmetti, vaikka vähän kauempanakin hyvä firma, jossa sillain suht edullisesti saisi palikat paikalleen? Kyseessä siis uretaanisia puslia ja GTS-iskarit.
Tottahan toki keltaiset sivut kertoo noista paikoista sijainnit, muttei mitään muuta. Eli vähän hinta-arvioita ja kokemuksia olen tässä metsästämässä.

Kiitoksia taas jo etukäteen.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No en voi auttaa kun en tiedä noita pk:n pajoja.
Mutta luulisin että joka pikkupajallakin onnistuu,ne uretaaniset menee paikoilleen helpommin kuin alkuperäiset..
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Käytän hyväkseni topikkia ja kysyn:
Millaisista tuntimääristä ja sitä kautta veloituksista puhutaan jos teettää puslanvaihtorempan?
Voisi talven pimeinä iltoina kerätä puslia kasan ja keväällä laitattaa paikalleen.

Ja pieni apuvastaus aiheeseen liittyen vaikka ei kysyttykään.
Iskarien vaihto lienee ajallisesti luokkaa 3h. Sen mukaan ainakin itse maksoin kun Konit alle pistettiin.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Tomsson kirjoitti:Käytän hyväkseni topikkia ja kysyn:
Millaisista tuntimääristä ja sitä kautta veloituksista puhutaan jos teettää puslanvaihtorempan?
Riippuu ihan siitä että mitä kaikkia vaihtaa, ja kuinka helposti ne vanhat irtoaa tukivarsista. Jos etupään pyöräntuennan puslat vaihtaa pelkästään, niin kyllä siihen varmaankin se tunti per nurkka uppoaa vähintään.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Laitoin fertsun punaselle YV:tä .
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Holmbergilla eilen piipahtaessani sain arvion, että yhteensä 4-5 tuntia menee kun vaihtaa tuon Powerflexit (puslat 1,2,3,8) sekä iskarit joka nurkkaan. Suurin homma ehdottomasti vanhojen puslien irrottamisessa, vaikka kaikki mahdolliset työkalut onkin.
Parastahan tässä on se, että yksi noista vaihdettavista puslista tuli jo vaihdettua uuteen kumiseen, kun piti tuo vasen alapallo laittaa kuntoon. Ja remppaan pääsee ehkä jo helmikuussa. :twisted:
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Azanovix kirjoitti:Holmbergilla eilen piipahtaessani sain arvion, että yhteensä 4-5 tuntia menee kun vaihtaa tuon Powerflexit (puslat 1,2,3,8) sekä iskarit joka nurkkaan. Suurin homma ehdottomasti vanhojen puslien irrottamisessa, vaikka kaikki mahdolliset työkalut onkin.
Parastahan tässä on se, että yksi noista vaihdettavista puslista tuli jo vaihdettua uuteen kumiseen, kun piti tuo vasen alapallo laittaa kuntoon. Ja remppaan pääsee ehkä jo helmikuussa. :twisted:
Jos alustassa on uudemman malliset alatukivarret, niin rautasahalla ja vasaralla keskimmäisten puslien irroitukseen menee n. puoli tuntia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Azanovix kirjoitti:Holmbergilla eilen piipahtaessani sain arvion, että yhteensä 4-5 tuntia menee kun vaihtaa tuon Powerflexit (puslat 1,2,3,8) sekä iskarit joka nurkkaan. Suurin homma ehdottomasti vanhojen puslien irrottamisessa, vaikka kaikki mahdolliset työkalut onkin.
Parastahan tässä on se, että yksi noista vaihdettavista puslista tuli jo vaihdettua uuteen kumiseen, kun piti tuo vasen alapallo laittaa kuntoon. Ja remppaan pääsee ehkä jo helmikuussa. :twisted:
Kysäiseppäs Torekilta Espoossa? Mulla on alla sama kattaus iskareita myöten. Laitatin siellä, mutta sennuksen teki edellinen omistaja. Veikkaisin kuitenkin kustannuksia samaksi. Aikaa meni suurinpiirtein tuon mainitsemasi verran, mutta ei tartte jonottaa kevääseen saakka.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Torek voisi olla ihan vaihtoehto sinänsä, mutta nuo välimatkat ei vain oikein innosta. Autollahan kyllä pääsee, mutta onko Espoossa mitään tekemistä sillä seudulla em. viiden tunnin ajaksi? :D Niin ja julkisethan toki kulkevat toodella hyvin. Saattaisin jopa ehtiä kotiin syömään ja sitten pitäisikin jo vipeltää takaisin. YTV go go.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Azanovix kirjoitti:Torek voisi olla ihan vaihtoehto sinänsä, mutta nuo välimatkat ei vain oikein innosta. Autollahan kyllä pääsee, mutta onko Espoossa mitään tekemistä sillä seudulla em. viiden tunnin ajaksi? :D Niin ja julkisethan toki kulkevat toodella hyvin. Saattaisin jopa ehtiä kotiin syömään ja sitten pitäisikin jo vipeltää takaisin. YTV go go.
Aina ei voi voittaa... Jostain joutuu toisinaan joustamaan.

Leppävaara on lähellä (käytä mielikuvitusta). Maaseudulla saattaisin melkein ymmärtää tekemisen puutteen. Sielläkin läppäri matkaan ja tekemistä on tuntikausiksi.
Tai sitten voi käyttää Länsiauton "edullisia" palveluita tai odotella sinne helmikuulle :wink:
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja masas »

Muutama vuos sitten (edellisen saabin aikana, nyt en muista mitä laiteltiin) auto oli rempassa Torekilla, ja aikaa oli. Siispä läksin kävelemään kehä III:lle ja takaisin, sitten tempasin pitsan (muutama sata metrii Torekilta leppävaaran suuntaan) ja lehden luettua hain auton veks.

Samoiten kun aikaa oli pro-car:ssa jkl:ssä (auto rempattavana) kävelin tuolta prismaan pitsalle ja takaisin :)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Tannisto kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:Torek voisi olla ihan vaihtoehto sinänsä, mutta nuo välimatkat ei vain oikein innosta. Autollahan kyllä pääsee, mutta onko Espoossa mitään tekemistä sillä seudulla em. viiden tunnin ajaksi? :D Niin ja julkisethan toki kulkevat toodella hyvin. Saattaisin jopa ehtiä kotiin syömään ja sitten pitäisikin jo vipeltää takaisin. YTV go go.
Aina ei voi voittaa... Jostain joutuu toisinaan joustamaan.

Leppävaara on lähellä (käytä mielikuvitusta). Maaseudulla saattaisin melkein ymmärtää tekemisen puutteen. Sielläkin läppäri matkaan ja tekemistä on tuntikausiksi.
Tai sitten voi käyttää Länsiauton "edullisia" palveluita tai odotella sinne helmikuulle :wink:
No lähinnähän tää oli sellaista Vantaa vs. Espoo -läppää. Ja voishan sitä käydä vaikka koulussa siinä välissä. 8O Ei tosta Leppävaarasta niin kauheen pitkään kai Pasilaan jurnuta junalla..

Mutta on tosiaan nyt vähän taas muut kuviot ton auton kanssa mielessä (löytyy tuolta mallikohtaiselta palstalta), joten ihan heti en taas rupee puslia ja iskareita vaihdattamaan...
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Koska torekin jampoilla menee ilmeisesti liian hyvin eikä asiakaspalvelu kiinnosta sähköpostin välityksellä asioivia (en ehdi roikkua palveluaikaan puhelimessa), niin varasin ajan holmbergilta. Viikolla 8 saa vihdoin alustan sille tasolle, jota auto on odottanut toukokuusta asti..
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja norther7 »

minkä hintaisia ja mistä noi kannattaa ostaa/tilata 1,2,3 ja 8 uretaanipuslat kolkkiin? mielellään ei ulkomailta tilaisi mutta voishan sieltäkin katella niitä?! eli millasta hintaluokkaa? katsoo jos ite vaihtaisi.. gts-sarjan tilaan ensi viikolla niin pistetää puslat samalla kun vaakkuu ja taitavat alkuperäiset ollakin(112tkm mittarissa)
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pusla- ja iskariremppa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

280 euroa taisi olla taannoin klubihinta noille pcs:llä, suomessa siis tuolla jyväskylässä. Tuohon päälle sitte rahdit reilun kympin luokkaa.
Mutta sieltä kannattaa kysellä, hinnatkin nimittäin voivat muuttua..
Vastaa Viestiin