Eihän etupyörän laakerinvaihdossa tarvii mitään erikoistyökaluja? Muuta kuin prässi.
Onko hyviä vinkkejä?
Auto on 9-3 TiD -00
Laakerin jo ostin.
Täytyy vaihtaa kunhan ebola hiukan hellittää...
Etupyörän laakerinvaihto -00 9-3TiD
Etupyörän laakerinvaihto -00 9-3TiD
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: Etupyörän laakerinvaihto -00 9-3TiD
Jos prässi, lukkorengaspihdit ja hylsysarja löytyy, niin ei pitäs olla ongelmaa.Mike Hunt kirjoitti:Eihän etupyörän laakerinvaihdossa tarvii mitään erikoistyökaluja? Muuta kuin prässi.
ööö.. olikos jotain poppakolmosia millä saa raidetangon pään ja alapallonivelen irti. Onko noihin jotain ulosvetäjän tapaista?
Vasara oli jo käytössä mutta ilmeisesti usko loppui kesken. Tosin kello oli jo > 22:00 eikä viitti kiusata mukavia naapureita.
Vasara oli jo käytössä mutta ilmeisesti usko loppui kesken. Tosin kello oli jo > 22:00 eikä viitti kiusata mukavia naapureita.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Raidetankonpää lähtee tämmösellä aika nätiste:Mike Hunt kirjoitti:ööö.. olikos jotain poppakolmosia millä saa raidetangon pään ja alapallonivelen irti. Onko noihin jotain ulosvetäjän tapaista?

esim. biltema 7e
Alapallo on vaikeampi koska haarukat ja muut tuhoo kumin ja siitä tuleekin kalliimpi paukku. Toiset on saanu tuon auki ihan vaan kalauttamalla riittävin isoilla lekoilla yhtäaikaa molemmilta puolilta siihen navan osaan josta alapallon pultti tulee läpi. Itse aukasin noi siten että alumiinikankella panttasin tukivartta alaspäin ja naputtelin yhdellä vasarallla tuohon aiemmin mainitsemaani paikkaan. Piukassa oli tai sit mä en vaa osaa.

Muistin sentään vinkin että kannattaa jättää mutteri muutaman kierroksen kiinni, ettei tullu pyllähdettyä pyllyllee alapallon auetessa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Alapallonivel lähtee helposti, kun kiilaa jonkun raudan (n.10mm) alapallonivelen mutterin ja vetonivelen väliin ja kopauttaa vasaralla osaan, missä kartio on kiinni. Itse käytin kiilaamiseen pientä sorkkarautaa.Mike Hunt kirjoitti:ööö.. olikos jotain poppakolmosia millä saa raidetangon pään ja alapallonivelen irti. Onko noihin jotain ulosvetäjän tapaista?
Raiderangon pää lähti omassa kolkissa lyömällä löysättyä mutteria. Tonnarissa olen nostanut tunkilla löysätystä raidetangon mutterista ja kolauttanut kartion kiinnityskohtaan vasaralla.
Pallonivelen rrotustyökalulla rikkoo helposti suojakumin, jos ei ole varovainen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx