900i tyhjäkäynti ja bensan haju

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
rille
Matalapaineturbo

Re: 900i tyhjäkäynti ja bensan haju

Viesti Kirjoittaja rille »

samaa ongelmaa.. tarvis uudet o-renkaat ja takaiskun ainakin.. vai kannattaako uusia ne molemmat 90 asteen valkoset? löytyyköhän saabilta hyllystä vai tilattavaa tavaraa?
900S vm. -90
9-3 1.8t SC Vector AT -09
palle
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja palle »

O- renkaat niissä kulmaliittimissä on muistaakseni myös. Se iso o-rengas mikä on ämpärihässäkän päällä oli ihan sikamaisen hintainen, ja se on mulla vieläkin tallin naulassa, kun tein "paremman o-renkaan itse". Maksoi yli 20€ se orkkis o-rengas...
rille
Matalapaineturbo

tutkiskelin eilen niitä kulmapaloja.. ja ihmettelin sitä takaiskun toimintaa.. rikki se ilmeisesti ainakin on ku starttia joutuu sahaamaan aina todella kauan. mutta se auttaa jos laittaa virrat päälle ensin muutaman kerran ennenku starttaa.

kulmapalat ainakin näyttää ehjiltä, mutta kannaattaako ne nyt uusia samalla? vai tuleeko uusi kulmapala kun tilaa uuden takaiskun? ja sitte vielä? mikä iso o-rengas?
900S vm. -90
palle
Matalapaineturbo

Se iso o-rengas on siellä pumpun ämpärihässäkän päällä, halkaisijaltaan noin 13-15cm. Sen ison "mutterin" alla mikä painaa ämpärin kanteen. Mulla se o-rengas kypsyi ja alkoi laskea bensaa läpi sinne kannen päälle. Siihen kanteen tulee ne kulmaliittimet kiinni.
rille
Matalapaineturbo

ok... kiitos neuvoista. mullaki se jostain vuotaa eli ilmeisesti vaihdan nyt samalla kaikki... eli kulmapalat ja se o-rengas
900S vm. -90
palle
Matalapaineturbo

Mä en saanut sitä pitämään edes uudella renkaalla. Hain lopulta alan liikkeestä o-rengaskumia kelalta metritavarana, ja tein sen itse Loctiten kanssa. Oli vähän paksumpaa kumia kuin alkuperäinen, mutta piti ja pitää varmaan vieläkin.
bb202
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja bb202 »

Tervehdys!Olisiko mahdollista saada mitta siitä isosta pumppulaipion o-renkaasta
tohon -91 16:v:en,vaikka sitä tallin seinällä roikkuvasta,ois ?.Sais kerralla touhuttua sopivan. :D
palle
Matalapaineturbo

Se on aika vaikea mitata katkaisematta sitä. Mä voin illemmalla yrittää kun menen tallille juop... eikun rassailemaan. Tai no sama se vaikka sen katkaisenkin, en mä sillä mitään tee. Paremman saa kun tekee itse metritavarasta. :lol:
palle
Matalapaineturbo

No niin. Kävin tallilla ottamassa ryyp...eikun siivoilemassa ja mittailin tuon originaalin o-renkaan. Sen osanumero on pussin mukaan 4160511. Kumin halkaisija on 4,85mm (eli 5mm). Halkaisija kumin keskeltä mitattuna n133-134mm, ei siis sisä- eikä ulkohalkaisija vaan keskeltä kumia- keskelle kumia.

Omaviritys o-renkaan tein 6,1mm paksusta kumista (materiaali NBR eli Nitriilikumi), koska tuolla kumin paksuudella ei ole niin väliä, sehän on ikäänkuin tasotiivisteenä siellä. Paksumpi kumi tietty jättää pumppua vähän ylemmäs eli bensamittariin voi tulla muutaman desin heitto... :D
rille
Matalapaineturbo

Tilasin delta-autosta sen takaiskun, takaiskuun o-renkaan, ja ison o-renkaan..
Mutta äijä soitti ja sano ison o-renkaan olevan väärä, joku kartion mallinen iso "töttörö" joten jätin sen vaihtamatta..

No nyt on takaisku vaihdettu uuteen, mutta vielä vaatii hommaa.. en saanu sitä letkua ihan loppuun asti työnnettyä siihen uuteen kulmapalaan missä se takaisku on..

Ja isompi murhe taitaa olla bensanpaineensäädin? ilmeisesti paskana?
Vuotaa bensaa ulospäin.. kylmänä auto käy todella huonosti... 900S siis kysessä

Laitoin vielä sen vanhan ison o-renkaan sinne.. katsotaan..
900S vm. -90
Vastaa Viestiin