Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Näytti olevan samalla osanumerolla 9000:sta lähtien, joten hinta samoissa. Onkohan tuota halvemmallakin hankittu jostain?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Kiinostaisiko? -94 tonnarista olisi purettuna yksi vastus tallissa.peinu kirjoitti:Näytti olevan samalla osanumerolla 9000:sta lähtien, joten hinta samoissa. Onkohan tuota halvemmallakin hankittu jostain?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Heitin hinnan asennettuna ja tarra koetauluun liimattuna. Osa tekee homman itse.Mimmi kirjoitti:Kuulemma ko. osan hinta oli merkkiliikkeessä noin 30e.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
OK, pitää vissiin kääriä hihat ja varata koko viikonloppu aikaa 
No joo..olihan tuonne hanskalokeron taakse muutenkin vähän asiaa.

No joo..olihan tuonne hanskalokeron taakse muutenkin vähän asiaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Eikös se vertailuvastus ollut jotain 3.5 ohmia, jossen väärin muista?? Eikö joku voisi varmuudeksi mitata tuon, ja laittaa vastusarvon julkiseen jakeluun? tekisi itsekin mieli nakata apparin tyyny kuikkaan, ja asentaa hanskalokero tilalle.peinu kirjoitti:OK, pitää vissiin kääriä hihat ja varata koko viikonloppu aikaa
No joo..olihan tuonne hanskalokeron taakse muutenkin vähän asiaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Tuo 9000LPT kertoi, että se on 1,1 Ohm.
EPC:ssä näkyy maininta, että vain asiantunteva korjaaja saa liittää airbagin takaisin. Minkälaisia mahkuja tahattomaan tyynyn possauttamiseen on tuossa viaheessa?
EPC:ssä näkyy maininta, että vain asiantunteva korjaaja saa liittää airbagin takaisin. Minkälaisia mahkuja tahattomaan tyynyn possauttamiseen on tuossa viaheessa?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Ainakin omassa vastus mitattuna on 0.5-0.6ohm (Fluke). Halppismittarilla tuo Peinun mainitsema arvo.ng900aero kirjoitti:Eikös se vertailuvastus ollut jotain 3.5 ohmia, jossen väärin muista?? Eikö joku voisi varmuudeksi mitata tuon, ja laittaa vastusarvon julkiseen jakeluun? tekisi itsekin mieli nakata apparin tyyny kuikkaan, ja asentaa hanskalokero tilalle.peinu kirjoitti:OK, pitää vissiin kääriä hihat ja varata koko viikonloppu aikaa
No joo..olihan tuonne hanskalokeron taakse muutenkin vähän asiaa.
Vastuksen värit ovat "paksu" kulta, "ohut" kulta, "ohut" punainen ja "paksu" punainen. Vastus on aika järeän oloinen, joten virran kestoa on jonkun verran (n.4mm paksu ja 10mm pitkä).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Eli käytännössä kun tyyny aikanaan kytketään takaisin, pitää se tehdä akun kengät irti ja käyttää vielä johtimet varmuuden vuoksi maissa?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Eli meinaat, että on turvallista kytkeä tyyny takaisin ilman akunkenkien irroittamista?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Oisko jollakin nyt kokemusperäistä vihjettä tuon vastuksen asentamiseen omistamaani automalliin?
Tein näin, mutta ei toiminut:
Otin pyöreän töpselin irti apparin airbägin päästä. Avasin töpselin pienet klipsut ja sain näin näkyviin johtimien päät. Työnsin johtimien päät vastuksen liittimen johtimien sisuksiin, mutta PCS:n testeri ei pystynyt sammuttamaan airbagin valoa. Johtopäätös: menetelmä oli väärä
Tässä kuvaa siis vastuksesta, minkä liittimeen sopivaa vastakappaletta en kyennyt löytämään mistää airbagmoduulin lähistöltä.

Help!
Tein näin, mutta ei toiminut:
Otin pyöreän töpselin irti apparin airbägin päästä. Avasin töpselin pienet klipsut ja sain näin näkyviin johtimien päät. Työnsin johtimien päät vastuksen liittimen johtimien sisuksiin, mutta PCS:n testeri ei pystynyt sammuttamaan airbagin valoa. Johtopäätös: menetelmä oli väärä

Tässä kuvaa siis vastuksesta, minkä liittimeen sopivaa vastakappaletta en kyennyt löytämään mistää airbagmoduulin lähistöltä.

Help!
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
Tuo yllä mainittu vastus on siis EPC:n
osanumero: 50 10 228
Ettei vaan EPC olisi erehtyväinen...
WIS näyttää erilaista osaa, mikä saattaisikin sopia paremmin kyseiseen liittimeen.
osanumero: 86 12 095

osanumero: 50 10 228
Ettei vaan EPC olisi erehtyväinen...
WIS näyttää erilaista osaa, mikä saattaisikin sopia paremmin kyseiseen liittimeen.
osanumero: 86 12 095

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
nii juu, ja jos kun tuo onnistuisi hyvin, että vastus on sopiva heti ensiyrittämällä, ei tarvi käyttää testerissä ollenkaan. Tosin nyt tässä tapauksessa taitaa olla se edessä, kun kerran valo syttynyt
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)
En tommosta liitintä löytänyt, mahtaa olla jossain syövereissä. Airbagistä lähtevä piuha liittyy heti kohta johtosarjaan ja hukkuu sitten jonnekin syvyyksiin.Mimmi kirjoitti:Tämä liitin löytyy johtosarjasta 1 liitin boxiin päin tyynystä luettuna.peinu kirjoitti:Oisko jollakin nyt kokemusperäistä vihjettä tuon vastuksen asentamiseen omistamaani automalliin?
Tein näin, mutta ei toiminut:
Otin pyöreän töpselin irti apparin airbägin päästä. Avasin töpselin pienet klipsut ja sain näin näkyviin johtimien päät. Työnsin johtimien päät vastuksen liittimen johtimien sisuksiin, mutta PCS:n testeri ei pystynyt sammuttamaan airbagin valoa. Johtopäätös: menetelmä oli väärä![]()
Tässä kuvaa siis vastuksesta, minkä liittimeen sopivaa vastakappaletta en kyennyt löytämään mistää airbagmoduulin lähistöltä.
Help!
WISsin vertailuvastus on ainoastaan kokeilua varten, eikä tuo liitin lukkiudu.
Tilasin nyt tuon pienemmän mokkulan. Maksaa reilut 20€ PCS:llä. Katotaan sitten miten lähtee toimimaan.
Raportoin tuonnempana.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11