se mikä minua on ärsyttänyt, ettei ohittaja ole lainkaan "lukenut" edessä olevien jonottajien (=minun) tunnelmia, ja olettaa että hän on ainoa jolla on tarve olettaa. hän luulee omaavansa oikeuden ottaa ohituskaista omistukseensa koko matkalta. hän on niin uppoutunut itsekeskeiseen egoonsa, ettei kykene huomioimaan sitä, onko joku ei niin salamannopealiikkienen myöskin odottanut tilaisuutta ohittamiseen, samassa jonossa edempänä. ihanan tyypillistä nykyihmisen ajattelemattomuutta.
lucaf kirjoitti:
ah79 kirjoitti:En ymmärrä, en .
hehee on meitä on moneen junaan.
tuo vilkun käyttö, jonka VJS tuossa mainitsi, on kyllä hyvä pitää mielessä. turhan usein ohitustilanteissa tulen itsekin sen laittaneeksi vasta kun käännän rattia.
Vilkku on hyvä keksintö,vai miten muut arvaavat että olet lähdössä ohittamaan?
Tässähän tulee huono omatunto kun olen itsekäästi lähtenyt ohittamaan jonon
perästä suoralla tiellä traktorin takana köröttelevää jonoa.
ah79 kirjoitti:Kun sama on toistunut pari kertaa, teen ainakin itse sen johtopäätöksen etteivät edellä menijät ilmeisesti oikeasti aio lähteä mihinkään ja lähden seuraavassa sopivassa paikassa vetämään ohi koko letkasta. Ja annas olla, kun sieltä takaa lähdet ohittamaan (tällaisissa tilanteissa pidän aina reilun välimatkan edellä menijään näkyvyyden ja kiihdytysmatkan saamiseksi ennen ohitusta), niin juuri ennen kuin olet edellä menevän auton kohdalla, tämä keksiikin seurata myös esimerkkiä ja kiilaa yksiselitteisen laittomasti eteen, kun nopeuseroa on tässä vaiheessa helposti muutamia kymmeniä kilometrejä tunnissa.
Tuohon tilanteeseen meille opetettiin autokoulussa vilauttamaan pitkiä ennen ohitusta.
vuorpe kirjoitti:
Tuohon tilanteeseen meille opetettiin autokoulussa vilauttamaan pitkiä ennen ohitusta.
Noissa tilanteissahan ei kyse yleensä ole siitä, ettei takana tulijaa huomattaisi, vaan siitä, että noissa tilanteissa jotkut neropatit ilmeisesti ajattelevat, että "jos tuo tuolta takaa meinaa ehtiä jonon ohi, niin ehdinhän sitten minäkin" ja sitten vain eteen. Vilkkua käytän lähes aina, pitkiäkin tarvittaessa jos näkyvyys on sään vuoksi vähäänkään huono. Muutaman kerran olen jo harkinnut riittävän äänekkään 12V venetorven asentamista Saabiin, mutta vähän epäilyttää, paljonko räpsähtäisi sakkoja jos sellaista töräyttäisi kerran väärässä paikassa .
V.J.S kirjoitti:
Kaveri selkeesti huomasi törttöilynsä ja yritti polkea "karkuun". Ei päässyt. Sen verran lähelle menin ohitustilanteen jälkeen, että sain rekkarin ylös ja sitten hiljentelin normaaliin matkavauhtiin. AKE:lta omistajatiedot ja tulikivenkatkuista palautetta tekstiviestillä hienosta ajosuoritteesta. Kovin oli jannu pahoillaan, ei kuulemma vaan nähny mua...No ei kai sitä näe jos ei katso peiliin, prkl.
Täähän se on se paras toimintatapa....
Vihaisena ohitetaan ja ajellaan ylinopeutta toinen kiinni (täytyy olla ylinopeutta jos mielestäsi jannu yritti "polkea" karkuun ja sait kiinni...).
V.J.S kirjoitti:
Kaveri selkeesti huomasi törttöilynsä ja yritti polkea "karkuun". Ei päässyt. Sen verran lähelle menin ohitustilanteen jälkeen, että sain rekkarin ylös ja sitten hiljentelin normaaliin matkavauhtiin. AKE:lta omistajatiedot ja tulikivenkatkuista palautetta tekstiviestillä hienosta ajosuoritteesta. Kovin oli jannu pahoillaan, ei kuulemma vaan nähny mua...No ei kai sitä näe jos ei katso peiliin, prkl.
Täähän se on se paras toimintatapa....
Vihaisena ohitetaan ja ajellaan ylinopeutta toinen kiinni (täytyy olla ylinopeutta jos mielestäsi jannu yritti "polkea" karkuun ja sait kiinni...).
Virheitä sattuu, kaikille.
Olet ihan oikeassa. Olisi pitänyt ohittaa se lippispääkin vielä ja kiilata se tiensivuun. Sitten olisi voinut leipoa kaveria lättyyn ja potkia sen eskortin ovet lommoille. Perhana kun en tuolloin hokannu, mutta muistanpa sitten ensi kerralla. Noh, kuten sanoit, virheitä sattuu, kaikille.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84