
"VENTTILIVIKAKO"
"VENTTILIVIKAKO"
NO.MORO. Tässä taas painitaan perimmäisten kysymysten parissa.Suoraan ajosta alkoi konehuoneesta kuulua kaamee kalkatus ja kone käymään ku tiisseli.Lämmöt OK. Ei savutusta. Joteskin kumma vika. Onko jollain vastaavia kokemuksia.Nyt koetellaan taas äijää.Keväällä meni Turbiini ja nyt tämä.Miten tästä taas suoriutuu kuivin jaloin.Huomenna katsomaan paikallista fakiiria ja valmistaudutaan pahimpaa. Tästä tuskin selvitään millään 700 eskolla kuten turbon vaihdosta.Kommentteja kiitos. PS.Masiina on 2,3 nen malli -98 

Re: "VENTTILIVIKAKO"
Venttiilin lautaset varmaan kyseessä. Maksavat n. 18€ kappale. Aika monta aihetta on noiden uusimisesta eri osastoilla.
http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/venttiilit.gif
http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/venttiilit.gif
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: "VENTTILIVIKAKO"
Voi olla myös mäntävikakin, huohottiko voimakkaasti öljyntäyttö korkista?
Re: "VENTTILIVIKAKO"
Jo tuli selko kolinaan ja kalkatukseen.Pahinta laatua vika.Huoltomies joka niitä työkseen korjailee diaknosoi vian heti.Saabin tyyppivika HUOHOTUSONGELMA ynnä siitä johtuva koneen jakopään puolen karstoittuminen ja pikeentyminen joka johtaa myös töhnän ajautumisen öljypohjaan saostumaksi.Jonka jälkeen öljypojaan kerääntynyt töhnä tukkii öljypumpun suodattimet ynnä voitelukanavat.Seuraus tästä on että yläpäähän eli venttiileille ei riitä enää öljynpaineita.Minun tapuksessani kävi vielä ohrasemmin.Koneen alakerta eli joku kampiakselin tai kiertokankien laakeri tai laakerit sököksi.TÄMÄ ON IHAN OIKEESTI SAABIN TYYPPIVIKA.On ollut tämän vuoden puolella kuulemma huollossa toistakymmentä vastaavaa tapausta.Toiset päässeet vähemmillä vaurioilla,jotkut on siivottu huollon yhteydessä kun on ollut ketjun vaihtoa tai muuta.ELI OTTAKAA VELJET JA SISKOT NEUVOSTA VAARIN JA avatkaa venttiilikoppa tai pyytäkää huoltoa tekemään se vaikka olisi ajettu koneella vaikkapa vasta yli 100tkm.On ollut tapauksia joissa on ollut melkoiset mömmöt sisällä jo niissä kilometreissä.Siinä kohtaa pääsee vielä halvalla kun putsaillaan vaan. Vaihtakaa se uudempi huohotuspäivitys ja käyttäkää kunnon öljyjä,vaihtoväli alle 15tkm.Nämä oli huollon terveiset meille kaikille ainakin vanhemman 95 omistajille.Minulle tämä tuli kalliiksi.Löysin onneksi ruotsin tuontikoneen välittäjältä.hinta 1300 egee.Kotimaiset hajottamot pyysi ihan huikeita 2 ja 4,5 tonnin väliltä.Jos en itse pystyis vaihtaan konetta niin viel asennus siihen päälle.Ainoa asia vaihdossa askarruttaa autom.vaihde.Mut kait se siitä jotenkin luonistuu.Palataan asiaan kunhan uusi kone laulaa pellin alla. 

Re: "VENTTILIVIKAKO"
kyllähän tuo tiedossa on. Omasta meni sitten lopulta kädenväännön jälkeen takuisiin. En tiedä miten myyjä liike asian sai hoidettua lopulta(myyjää ei asia kiinnostanut, mutta sentäs myyjäliikkeen huollon päällikköä kiinnosti, kuka hoiti tuon asian sitten) Auto menee huomenna Laakkoselle(Laakkonen ei tätä autoa minulle myynyt) jakopää remonttiin, katsotaan sitten samalla kaikki muukiin siitä kun öljypohja on auki
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: "VENTTILIVIKAKO"
Moro Kurvi, joko uusi kone on saatu paikoilleen? Mahtaako sama ongelma olla myös 2.0l moottorissa?
Re: "VENTTILIVIKAKO"
sama ongelma kaikissa 98-2003. Tosin viattomiakin koneita on.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=15138
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=15138
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: "VENTTILIVIKAKO"
Mihinkäs se 8 vuoden moottoritakuu auttaa jos ei tähän?KURVI -59 kirjoitti:Jo tuli selko kolinaan ja kalkatukseen.Pahinta laatua vika.Huoltomies joka niitä työkseen korjailee diaknosoi vian heti.Saabin tyyppivika HUOHOTUSONGELMA ynnä siitä johtuva koneen jakopään puolen karstoittuminen ja pikeentyminen joka johtaa myös töhnän ajautumisen öljypohjaan saostumaksi.
Re: "VENTTILIVIKAKO"
2008-1998=10Vjmarin kirjoitti:Mihinkäs se 8 vuoden moottoritakuu auttaa jos ei tähän?KURVI -59 kirjoitti:Jo tuli selko kolinaan ja kalkatukseen.Pahinta laatua vika.Huoltomies joka niitä työkseen korjailee diaknosoi vian heti.Saabin tyyppivika HUOHOTUSONGELMA ynnä siitä johtuva koneen jakopään puolen karstoittuminen ja pikeentyminen joka johtaa myös töhnän ajautumisen öljypohjaan saostumaksi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: "VENTTILIVIKAKO"
Jaa, oli laskimesta patterit lopussa9000LPT kirjoitti:2008-1998=10Vjmarin kirjoitti:Mihinkäs se 8 vuoden moottoritakuu auttaa jos ei tähän?

Re: "VENTTILIVIKAKO"
No.Nyt möyrii uusi ruotsin ihme nokalla,Mutta.Vielä kun sais käymään kunnolla.Kone ontuu 3 pytyllä kun Ykkös pönttöön ei tule kipinää.Sähkölelut oli kunnossa aikaisemmin ja kaikki piuhat sun muut näyttäs olevan oikein niin etten tiedä mikä perkele mättää.Onko sytytyssyateemiin tullu joku mättö vaik pitelin sitä silkkihansikkain rempan aikana? Entä kampiaks.YK. anturi? MIKÄ MUU? Mitään vikakoodeja ei anna et vois niistä päätellä jotain.APUA.Onko tietotaitoa kellään.
Re: "VENTTILIVIKAKO"
Autoon siis vaihdettiin purkukone?
Kannattaa nyt ekaksi kokeilla toisella DI-kasetilla.
Kampuran asentoanturi se ei ainakaan ole.
Eski
Kannattaa nyt ekaksi kokeilla toisella DI-kasetilla.
Kampuran asentoanturi se ei ainakaan ole.
Eski
Re: "VENTTILIVIKAKO"
No nyt toimii.Ei ollu vikaa muualla ku asentajassa eli allekirjoottaneessa.Oli 1 pytyn ruiskusuuttimen piuha huonosti paikallaan,joten suutin kusi pyttyyn eikä sytytys tapahtunut. Hienosti kone pelittää.Ihan yhtä juhlaa. Ni et alkuperäseen asiaan eli koneen sai vaihdettua yläkautta ihan hyvin.Purkamaan joutu kyllä kaikki apulaitteet ja siirtämään vaihdelaatikkoa puoleensa.Palaan asiaan vielä paremmalla ajalla.Kiitos kaikille kommenteista. 
