Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kaverini taltioi tällaisen pirssin

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2229939

merkkifoorumi on autioitunut kuin jeesuksen hauta pääsiäisaamuna, joten turvaudun jälleen tuttuun ja turvalliseen saappifoorumiin, josta on ainakin aiempien kokemuksieni mukaan löytynyt vahva sekakäyttäjäkunta ja monipuolinen autotuntemus.

huomioita tästä uudesta hankinnasta:

-jarrutuksessa takapää painuu alas. peruutettaessa jarrutus nostaa takapäätä. mistä tämä johtuu ja onko syystä huolestua? voiko ajaa vielä, vai pitääkö korjata välittömästi? varaosan hinta? vaatiiko erikoistyökaluja, onko korjaamon heiniä? vai onko tämä vain ominaisuus?
-takaluukku ei seuraa keskuslukitusta, mutta bensatankin läppä seuraa, miksi?
-lämmityslaitteesta ei tule kuumaa, pelkästään haaleaa, miksi? jäähdyttimessä näkyi nesteen pinta aika syvällä, vasta sen täyttökaulan alareunassa.
-autossa on 100Ah akku! vanhahtavan näköinen. mitä sähköjärjestelmä tykkää noin ylimitoitetusta akusta? entä laturi?
-toisen takavalon maadoitus pielessä, valo toimii vilkkuvan joulukuusen tavoin. mistä etsiä vikaa? valolle tulevaan pistokkeeseen on liitetty kaksi ryöstäjää. liitinpinnat näytti puhtailta.
-mitä tuo GLX varustelu tarkoittaa? auto näyttää sporttiselta, mutta kierroslukumittari loistaa poissaolollaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja V-M »

lucaf kirjoitti:kaverini taltioi tällaisen pirssin

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2229939

merkkifoorumi on autioitunut kuin jeesuksen hauta pääsiäisaamuna, joten turvaudun jälleen tuttuun ja turvalliseen saappifoorumiin, josta on ainakin aiempien kokemuksieni mukaan löytynyt vahva sekakäyttäjäkunta ja monipuolinen autotuntemus.

huomioita tästä uudesta hankinnasta:

-jarrutuksessa takapää painuu alas. peruutettaessa jarrutus nostaa takapäätä. mistä tämä johtuu ja onko syystä huolestua? voiko ajaa vielä, vai pitääkö korjata välittömästi? varaosan hinta? vaatiiko erikoistyökaluja, onko korjaamon heiniä? vai onko tämä vain ominaisuus?
-takaluukku ei seuraa keskuslukitusta, mutta bensatankin läppä seuraa, miksi?
-lämmityslaitteesta ei tule kuumaa, pelkästään haaleaa, miksi? jäähdyttimessä näkyi nesteen pinta aika syvällä, vasta sen täyttökaulan alareunassa.
-autossa on 100Ah akku! vanhahtavan näköinen. mitä sähköjärjestelmä tykkää noin ylimitoitetusta akusta? entä laturi?
-toisen takavalon maadoitus pielessä, valo toimii vilkkuvan joulukuusen tavoin. mistä etsiä vikaa? valolle tulevaan pistokkeeseen on liitetty kaksi ryöstäjää. liitinpinnat näytti puhtailta.
-mitä tuo GLX varustelu tarkoittaa? auto näyttää sporttiselta, mutta kierroslukumittari loistaa poissaolollaan.
- Jarrut laahaa. säätö tai männät jumissa
- Eri moottori tuolla luukun lukolla
- kannentiiviste?
- eipä taida jaksaa pitää varausta yllä vakio laturi
- maadoitus vika... maadoitus pisteen etsintä. ryöstäjät voi olla vetokoukulle tai juurikun maadoitukselle?
- Taitaa olla vain sisustus ja muuta pientä tuossa mallissa tuo glx

Mikä merkki foorumi?
tuoko? -> http://late.nwps.ws/smf/index.php?PHPSE ... a4b2f65206&

Sportpug on eri juttu jos sitä tarkotat :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jusau

Re: Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Lämppäri:

-Nestekierto huono tai ilmaa järjestelmässä, huonoin vaihtoehto, että joku on tölväissyt joskus vuotavaan systeemiin 'sementtiä' ja lämppärinkenno on tukkeessa. Yksi vaihtoehto myös, että sekoittaa liikaa raitista ilmaa lämmitysilmaan -> joku läppä falskaa, en tiedä kummemmin miten pösön lämppäri toimii. (Mitä muuten moottorinlämpö näyttää?) (Ja toki myös aukeaako nestekierto kunnolla, virunut vaijeri yms. eli voi olla hana osin kiinni).

Akku:

Joku jobbari dumpannut vanhan dieselin akun autoon, jos kerran mahtunut paikalleen. Kyllä jaksaa ladata, eihän osassa vanhoissa W115/W123 diesel mersuissakaan ollut kuin ihan mitätön 35-40A laturi ja kyllä niissäkin akut kesti. Toki pätkäajossa kuolee akku kuin akku pikkuhiljaa.

Tai sitten ed. omistaja on varautunut, että lähtee hellekelilläkin käyntiin, jos on kaasaripeli viel. Jotkut 405:set käynnistyivät yhtähyvin joskus kun Saab 96 Super kun ryyppy on päällä ja ulkona +25°C. Saa nimittäin sahata :lol:
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Haza »

lucaf kirjoitti: huomioita tästä uudesta hankinnasta:

-jarrutuksessa takapää painuu alas. peruutettaessa jarrutus nostaa takapäätä. mistä tämä johtuu ja onko syystä huolestua? voiko ajaa vielä, vai pitääkö korjata välittömästi? varaosan hinta? vaatiiko erikoistyökaluja, onko korjaamon heiniä? vai onko tämä vain ominaisuus?
-lämmityslaitteesta ei tule kuumaa, pelkästään haaleaa, miksi? jäähdyttimessä näkyi nesteen pinta aika syvällä, vasta sen täyttökaulan alareunassa.
jos perä painuu(/nousee) nimenomaan jarruttaessa niin siellä lienee vikaa kuormantuntoventtiilissä, eli jarrut on pahasti takapainoiset ja siten suorastaan vaaralliset hätäjarrutuksessa kun perä on ensin lukossa..

kuten edellisestä viestistäkin voi päätellä, ranskassa ei osata tehdä itsekseen ilmaantuvaa jäähdytysjärjestelmää vaan noissa on milloin missäkin joku ilmausruuvi, useimmiten lämppärin letkuissa tai lähdöissä.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2925
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Varustetasosta: Yksi 405:n erikoisuus oli se, että paremmissa malleissa oli sileämpi pohja kuin karvalakkimallissa: pohjassa oli siis muovilevy joka vähensi ilmanvastusta. 80-luvun malleista muistaakseni 1,6 GR:llä oli pienempi kulutus ja isompi huippunopeus kuin 1,6 GL:llä (sama moottori ja vaihteisto, eri pohja). Tuo GLX on myöhempi malli, mutta sisältänee tuon ilmanvastusta alentavan levyn. Myöskin parempi verhoilu, kolmipuolainen ratti ja ohjaustehostin lienevät GLX-varusteita.

Perän noususta ja laskusta: Tietyn muotoisella taka-akselilla tuo perän nousu ja lasku jarrutettaessa, ja suunnasta riippuen, kuuluu asiaan. Saab 96, jossa on etureunastaan koriin laakeroitu U-muotoinen taka-akseli, käyttäytyy ihan samoin.
Tietysti taka-akselin ja sen helojen kunto kannattaa tarkastaa - esim. väljät helat varmasti voimistavat tuota liikettä normaalia isommaksi ja taka-akselihan on usein mainittu 405:n heikoksi kohdaksi.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Haza kirjoitti:
lucaf kirjoitti: kuten edellisestä viestistäkin voi päätellä, ranskassa ei osata tehdä itsekseen ilmaantuvaa jäähdytysjärjestelmää vaan noissa on milloin missäkin joku ilmausruuvi, useimmiten lämppärin letkuissa tai lähdöissä.
Sen lisäksi Pösö-Sitikka-moottorit tarvitsevat usein vielä omanlaisensa täyttösysteemin... jotta ilmaus onnistuu kerrasta ja kivuttomasti pitää nestepinta nostaa riittävän korkealle ja tähän tarvitaan tratti, joka tiivistyy täyttöaukon reunaan. Värkin saa rakenneltua itsekin vaikka mehukattipurkista ja isosta läpivientikumista.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Haza kirjoitti: jos perä painuu(/nousee) nimenomaan jarruttaessa niin siellä lienee vikaa kuormantuntoventtiilissä, eli jarrut on pahasti takapainoiset ja siten suorastaan vaaralliset hätäjarrutuksessa kun perä on ensin lukossa..

kuten edellisestä viestistäkin voi päätellä, ranskassa ei osata tehdä itsekseen ilmaantuvaa jäähdytysjärjestelmää vaan noissa on milloin missäkin joku ilmausruuvi, useimmiten lämppärin letkuissa tai lähdöissä.
etujarrut tuntuu tosiaan puhdittomilta. missä tuo kuormantuntoventtiili on ja mitä sille voi tehdä? korjauksen vaativuustaso ja varaosan saatavuus?

onko se tämä (motonetin listasta poimittu):
JARRUPAINEEN SÄÄDIN PEUGEOT 405
P405 Paineensäädin . . . . . . . . . . .. 23-8557 99.00

onko muuta ratkaisua kun vaihtaa uusi osa?

lisäksi moottorin lämmöt ei nouse kuin 80 asteeseen hädin tuskin. termostaatti jysähtänyt auki-asentoon? onko vaikea vaihtaa? auton sisällä palelee.

laturin valo on alkanut ajoittain syttymään. saattaa palaa hetken, ja sammuu. onko kosketushäiriö, vai oire mistä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Haza »

venttiili on jossain taka-akselin luona oikealla puolella (auton alla) siitä kannattaa ennen uuden ostamista selvittää onko se jumissa tai sitä liikutteleva jousi poikki..
Vaihtaminen ei ole kivaa, edes nosturilla kun siellä on ruosteisia ja jumissa olevia jarruputkia jotka tarvii saada auki ja paikka ei ole sekään erityisen mukava.
Kuulostaisi oikealta osalta tuo motonetin.

Termarista kannattaa jatkaa jos ei ilmaaminen auta.

Laturi voi hyvinkin olla tullut tiensä päähän

Tuleeko seuraavaksi sitten valorele, venttiilivarrenkumit, pakkivalon katkaisija, laatikon päätykoppa, etuvakaajan pystytangot, etupyöränlaakerit, taka-akseli tai käsijarru vai kaikki em. :mrgreen:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Peugeot 405 -92 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Haza kirjoitti: Tuleeko seuraavaksi sitten valorele, venttiilivarrenkumit, pakkivalon katkaisija, laatikon päätykoppa, etuvakaajan pystytangot, etupyöränlaakerit, taka-akseli tai käsijarru vai kaikki em. :mrgreen:
:x :x :x :lol:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin