Vaihdekeppi hytkyy!
Vaihdekeppi hytkyy!
NG900 turbon vaihdekeppi tykkää heilua kun löysää/lisää kaasua. Olisikos kenties moottori/vaihteiston tukityynit lopussa, kilometrejänkin kun on takana jo 220tkm.
Mimmoinen homma noiden tukien vaihto on, onko kukaan joskus joutunut vastaavaa tekemään?
Mimmoinen homma noiden tukien vaihto on, onko kukaan joskus joutunut vastaavaa tekemään?
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Mulla myös heiluu vaihdekeppi ehkä sentin verran. Tämä oire on tullut viimeisen vuoden aikana. Hieman häiritsevä piirre mutten ole jaksanut tutkia asiaa sen enempää. Tuossa keskustelua takakiinnikken ja muidenkin kiinnikkeiden vaihdosta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... kakiinnike
Takakiinnike ei kyllä tuohon hommaan auttanut. Ehkä ensi kesänä vaihdan etukiinnikkeet jos oireilu pahenee tai tehot lisääntyy...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... kakiinnike
Takakiinnike ei kyllä tuohon hommaan auttanut. Ehkä ensi kesänä vaihdan etukiinnikkeet jos oireilu pahenee tai tehot lisääntyy...
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
vielä heiluu...
Innostus vaihtaa nuo moottorin kiinnikkeet loppui kun kuulin niiden hinnan, 3 kipaletta yhteensä reilu 400 euroa, tämä siis Oulun aineella... Joten antaapas heilua vaan, ei tuo vielä niin häiritsevä ole.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Siis hytkyykö pelkkä vaihdekeppi vai koko vaihdelaatikko? Jos pelkkä vaihdekeppi hytkyy, niin se on melko "normaalia", mutta sitten jos koko vaihdelaatikko ja moottori alkavat hytkymään, niin sitten auton moottorin tukityynyt ovat finaalissa. Mulla on ilmennyt molemmat em. hytkymiset ja jälkimmäisestä pääsi eroon, kun autoon vaihtoi kaikki moottorin tukityynyt.
Toinen juttu on sitten kokonaan se, että jos autosta otetaan irti joku 260-280 hv alkuperäisillä moottorityynyillä, niin en yhtään ihmettele, että moottori ja vaihdelaatikko elää kovimmissa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Maptunin Freetu kertoi Bilsportin haastattelussa, että hänen 590 hv:n 9000:sen moottori nytkähtää 5 cm ylöspäin täysikaasukiihdytyksessä

Toinen juttu on sitten kokonaan se, että jos autosta otetaan irti joku 260-280 hv alkuperäisillä moottorityynyillä, niin en yhtään ihmettele, että moottori ja vaihdelaatikko elää kovimmissa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Maptunin Freetu kertoi Bilsportin haastattelussa, että hänen 590 hv:n 9000:sen moottori nytkähtää 5 cm ylöspäin täysikaasukiihdytyksessä


#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No eipä kyllä houkuta noilla hinnoilla. Kävin tarkistuttamassa kyseistä ongelmaa oulun aineella ja vaihtoivat vain öljyt. Eivät osanneet sanoa mitään kepin heilumiseen. Googletin jotain ja satuin törmäämään pariin linkkiin.
http://www.thesaabsite.com/900new/nglinkageupdate.htm
http://www.thesaabsite.com/images/NG%20 ... t%20SI.jpg
Tiedä sitten, olisiko näistä säädöistä/tarkistuksista mitään apua. Itse olen aika onneton auto värkkäämään. Rasittaako kepin heilahtelu ja kolahtelu voimansiirtoa?
http://www.thesaabsite.com/900new/nglinkageupdate.htm
http://www.thesaabsite.com/images/NG%20 ... t%20SI.jpg
Tiedä sitten, olisiko näistä säädöistä/tarkistuksista mitään apua. Itse olen aika onneton auto värkkäämään. Rasittaako kepin heilahtelu ja kolahtelu voimansiirtoa?
900 gm-teltta + maptun steg1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: vielä heiluu...
Tilaa PCS:ltä. Sieltä mä tilasin. Sen verran tuosta moottorityynyhommasta vielä, että NG900/OG9-3:een ei ole saatavissa mitään "heavy duty" -moottorityynyjä, vaan orkkistyynyt on vaihdettava samanlaisiin tyynyihin, mutta kun vaihdon on tehnyt, niin täytyy myöntää, että siitä oli hyötyä.Topponen kirjoitti:Innostus vaihtaa nuo moottorin kiinnikkeet loppui kun kuulin niiden hinnan, 3 kipaletta yhteensä reilu 400 euroa, tämä siis Oulun aineella... Joten antaapas heilua vaan, ei tuo vielä niin häiritsevä ole.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
hytkymistä...
Näyttäis sille että koko moottori/vaihteisto heiluu, eli tod.näk. nuo tykityynyt ovat väsähtäneet. Noh, joka tapauksessa taitaa olla vasta ens kesän projekti... Täytynee kysästä tuolta PCS:ltä mitä siellä kustantaa.