Allekirjoitus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Allekirjoitus
Näkyy olevan melkoinen suo tuo allekirjoituksien metsästäminen.
Katsooko kaikki edes tänne Helpdeskiin ikinä?
Sitten tulee ihmettelyä, kun "postiin kolahtaa" varoitus.
Eikös ylläpito saa lähetettyä meiliä asiasta, vastaanottajana "kaikki" tms. ??
Listaan kuuluisi esim. vaikka rekisteröimisen yhteydessä ilmoitettu osoite.
Tämä oli vaan ehdotus, kun en tiedä onko tällainen edes mahdollista.
Katsooko kaikki edes tänne Helpdeskiin ikinä?
Sitten tulee ihmettelyä, kun "postiin kolahtaa" varoitus.
Eikös ylläpito saa lähetettyä meiliä asiasta, vastaanottajana "kaikki" tms. ??
Listaan kuuluisi esim. vaikka rekisteröimisen yhteydessä ilmoitettu osoite.
Tämä oli vaan ehdotus, kun en tiedä onko tällainen edes mahdollista.
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Re: Allekirjoitus
Ei kuitenkaan ole viisasta spammata kaikkia ~10000 uuseria sähköpostilla..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Re: Allekirjoitus
Joopa joo,
Nää viralliset varoitus- viestit on perssiistä.
Meni kanssa herne nenään "virallisesta nillittämisestä" yksityisviestinä. Ja ystävällisesti terveisin vielä perään. Mee nistään ite sillä ystävällisyydellä.
Osa foorumilaisista ei ole edes osannut mennä lukemaan foorumin uusia rajauksia.
Tämänkin homman ois voinu hoitaa jollain yhteisviestillä tms ja saatu infottua koko possea. Tai joku iso banneri etusivulla jne jne.
Noin, tulihan päästeltyä ahtoja pihalle.
Ystävällisesti terveisillä kertoen
-Hessu-
Nää viralliset varoitus- viestit on perssiistä.
Meni kanssa herne nenään "virallisesta nillittämisestä" yksityisviestinä. Ja ystävällisesti terveisin vielä perään. Mee nistään ite sillä ystävällisyydellä.
Osa foorumilaisista ei ole edes osannut mennä lukemaan foorumin uusia rajauksia.
Tämänkin homman ois voinu hoitaa jollain yhteisviestillä tms ja saatu infottua koko possea. Tai joku iso banneri etusivulla jne jne.
Noin, tulihan päästeltyä ahtoja pihalle.
Ystävällisesti terveisillä kertoen
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Allekirjoitus
Tässä välissä kiitän palautteesta. Opimme tästä kyllä jotain. Tällä kertaa siis käytimme ilmoituksiin foorumin hienoa ominaisuutta, mutta katsotaan jatkossa, mikä on se tapa, joka tehoaa, mutta ei aiheuta tarpeetonta mielipahaa. Helpoin tapa meille olisi, jos lukijat kävisivät välillä lukemassa tätä Helpdesk-osiotakin.
Joukkopostitus-ominaisuus on myös olemassa, mutta se laittaa viestit sähköpostiin. Mietin vain, moniko muistaa koko viestiä enää tullessaan tänne? Käyttäjäkohtaisia yksityisviestejä olemme käyttäneet joskus aiemmin, mutta kun useampi moderaattori/ylläpitäjä näitä ilmoituksia lähettää, niin emme aina pysy ajan tasalla, kenelle viesti on jo lähtenyt ja ketä olemme "huomauttaneet" useamman kerran.
Kertauksena tässä ainakin seuraavat ohjeet, joihin olemme vuosien saatossa puuttuneet:
- avatarin koko (nykyisin foorumi osaa käsitellä) ja animoitujen avatarien kielto
- allekirjoituksessa ei saa olla kuvia
- allekirjoituksen rivimäärän rajoitus 4 riviin
- myynti-palstojen ohjeistus sekä vastauskielto (foorumi estää)
- keskustelualueiden aihe-tarkennukset
Näiden kaikkien tarkoituksena on helpottaa luettavuutta ja nopeuttaa latausaikoja.
Joukkopostitus-ominaisuus on myös olemassa, mutta se laittaa viestit sähköpostiin. Mietin vain, moniko muistaa koko viestiä enää tullessaan tänne? Käyttäjäkohtaisia yksityisviestejä olemme käyttäneet joskus aiemmin, mutta kun useampi moderaattori/ylläpitäjä näitä ilmoituksia lähettää, niin emme aina pysy ajan tasalla, kenelle viesti on jo lähtenyt ja ketä olemme "huomauttaneet" useamman kerran.
Kertauksena tässä ainakin seuraavat ohjeet, joihin olemme vuosien saatossa puuttuneet:
- avatarin koko (nykyisin foorumi osaa käsitellä) ja animoitujen avatarien kielto
- allekirjoituksessa ei saa olla kuvia
- allekirjoituksen rivimäärän rajoitus 4 riviin
- myynti-palstojen ohjeistus sekä vastauskielto (foorumi estää)
- keskustelualueiden aihe-tarkennukset
Näiden kaikkien tarkoituksena on helpottaa luettavuutta ja nopeuttaa latausaikoja.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: Saab 99 GL Super '76
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: Allekirjoitus
no löytyyhän näihinkin allekirjoituksiin joku porsaan reikä/uusi tapa niin kuin näkyy olevan noissa myynti ja osto ilmoitusten uppimisessakin.
Re: Allekirjoitus
Nyt ei ymmärrä.. Näissä tietokoneissa kun on mahdollista vierittää sivua ylös ja alas. Mikä ongelma siinä on? Itelläni on jopa tollanen rulla tossa hiiressä, että sivua saa liikuteltua. Ei tarvii esim nostaa näyttöä ja ravistaa, että teksti liikkuu ruudulla, ihan kaiken saa luetuksi helpollakin.Esim sinun puheenvuorosi täyttää minun kuvaruudullani 40% pinta-alasta tuolla 7-rivisellä allekirjoituksellasi, ja ketjuun tuotu lisäarvo on...?
Pitääkö kaiken näkyä samassa näkymässä? Kirjoissakin on monia sivuja, kun kaikki ei vaan mahdu yhdelle sivulle ja niissäkin on ihan helppo kääntää seuraavalle sivulle ja usein moni vielä pysyy juonessa ja muistaa edellisen sivun tapahtumat... Vois tietty pyytää tai jopa määrätä, että kirjailijat jättäis vaik kaikki välimerkit sekä "ja" ja "se" tms sanat pois, niin mahtuis enemmän samalle sivulle. Välttämättä vaan kyseisen kirjoittajan kaikki asia ei tule kaikkien nähtäväksi.
Omasta mielestäni ainakin on hyvä ja usein informatiivinen seikka esim nähdä, millainen kalusto kirjoittajalla on ollut. Sillä saa kokemuksen tuomaa painoarvoa teksteilleen ja usein on helpompi luottaa esim annettuihin ohjeisiin ja vihjeisiin, kun näkee, että ko. kirjoittajalla on todella ollut kyseisiä laitteita omistuksessaan.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Allekirjoitus
Sivun reunasta - reunaan selausta ei viitsi hiirellä kikkailla, joten aina vaan parempi jos mahtuu näyttöön. Ylös - Alas suunta toimiikin sitten tuon rullan kanssa helposti.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Allekirjoitus
oheinen autofoorumi on maino esimerkki siitä mitä tapahtuu viestiketjun luettavuudelle (ja höytyarvolle) kun allekirjoitukset lähteävät lapasesta kasvaen pienimuotoisiksi "kotisivuiksi":
http://www.mustangforums.com/forum/clas ... thing.html
http://www.mustangforums.com/forum/clas ... thing.html
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Allekirjoitus
Tiukka linja allekirjoituksissa on ihan hyvä.
Jää enemmän tilaa juttelemiselle.
Jää enemmän tilaa juttelemiselle.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Allekirjoitus
henk.koht. luulen että kyse on enemmänkin siitä kiinni, että kun kyse ei ole haudanvakavasta asiasta, jätetään ihmisille tilaa hoksata myös itse asioita. yritetään säilyttää luontevuus, ja jättää tarpeeton jäykkyys pois.
tätä on varmaan siksi vaikea ymmärtää, että asioiden luontevuus on harvoin yhteydessä rationaaliseen ajatuksenjuoksuun. luontevasti kulkevassa elämässä kun 1+1 voi jonakin päivänä olla 1,7, ja toisena päivänä se voi olla 2,3 tai mitä ikinä, mutta ei kuitenkaan koskaan sitä mitä rationaalinen mieli yrittää etukäteen laskea tai arvata
(pääseekö tällä puheenvuorolla jo eduskuntaan? )
edit: kiitos silti Mimmi sinulle ansiokkaasta "merkkaamisesta", mikä helpottaa ylläpidon mahdollisia toimenpiteitä asioiden suhteen. hiljaa hyvää tulee!
tätä on varmaan siksi vaikea ymmärtää, että asioiden luontevuus on harvoin yhteydessä rationaaliseen ajatuksenjuoksuun. luontevasti kulkevassa elämässä kun 1+1 voi jonakin päivänä olla 1,7, ja toisena päivänä se voi olla 2,3 tai mitä ikinä, mutta ei kuitenkaan koskaan sitä mitä rationaalinen mieli yrittää etukäteen laskea tai arvata
(pääseekö tällä puheenvuorolla jo eduskuntaan? )
edit: kiitos silti Mimmi sinulle ansiokkaasta "merkkaamisesta", mikä helpottaa ylläpidon mahdollisia toimenpiteitä asioiden suhteen. hiljaa hyvää tulee!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Allekirjoitus
Voi kun oliskin riittävästi oikeuksia editoida noita ihmisten allekirjoituksia.
Kyllä minä lyhentäisin niin, että bittisanko vallan täyttyisi.
Kyllä minä lyhentäisin niin, että bittisanko vallan täyttyisi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Allekirjoitus
Vastaako "viiva" yhtä riviä allekirjoituksessa??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Allekirjoitus
No mites esim. Tuo Jopen allekirjoitus?Mimmi kirjoitti:Vastaa, kuten tyhjä rivikin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Allekirjoitus
No se on hyvä se.Mimmi kirjoitti:Tuo lyhyempi viiva tulee automaattisesti kaikille, sinulla on sen lisäksi vielä oma viivasi ja tekstiä.
Re: Allekirjoitus
Viime marraskuusta asti on allekirjoitukseen liittyen ollut virallinen ohjeistus ja se löytyy täältä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=25&t=78116
Arviolta n. viidellekymmenelle olen lähettänyt yksityisviestillä pyynnön allekirjoittamisen lyhentämiseen ja kiitän kaikkia niitä 98% jotka ovat vastanneet pyyntöön ohjeiden edellyttämällä tavalla.
Noudattamalla sääntöjä osoitamme puhaltavamme yhteen hiileen ja voimme sitä kautta vahvistaa hyvää ilmapiiriä täällä. Sääntöjen noudattaminen on myös eräänlainen kiitollisuuden osoitus joka toimii taas polttoaineena sille vapaaehtoisten joukolle jotka ylläpitävät tätä meidän kaikkien iloksi ja hyödyksi rakennettua, ei-niin-itsestäänselvää järjestelmää.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=25&t=78116
Arviolta n. viidellekymmenelle olen lähettänyt yksityisviestillä pyynnön allekirjoittamisen lyhentämiseen ja kiitän kaikkia niitä 98% jotka ovat vastanneet pyyntöön ohjeiden edellyttämällä tavalla.
Noudattamalla sääntöjä osoitamme puhaltavamme yhteen hiileen ja voimme sitä kautta vahvistaa hyvää ilmapiiriä täällä. Sääntöjen noudattaminen on myös eräänlainen kiitollisuuden osoitus joka toimii taas polttoaineena sille vapaaehtoisten joukolle jotka ylläpitävät tätä meidän kaikkien iloksi ja hyödyksi rakennettua, ei-niin-itsestäänselvää järjestelmää.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)