Sähköantenni
Sähköantenni
Mikä vikana, kun antenni ei mene aivan pohjaan asti, vaan jää siihen viimeiseen pykälään pystyyn töröttämään ja moottori kuitenkin vielä äänestä päätellen vetää alaspäin ???
Onks paha korjata vai vaihtaako uuteen antenniin...
Onks paha korjata vai vaihtaako uuteen antenniin...
Kiitos vinkeistä.
Kiitos vinkeistä. Katsotaan saanko korjatuksi. 

STOI! Älä vaihda ainakaan kiinteään vielä...vika on todella helppo korjata, haet esim. Länkkäriltä orkkis piiskan jossa on hammastettu nylonvaijeri mukana, ei makasnut maltaita -ainakin itse päättelin että on vaivan väärti vaihtaa uusi teleskooppipiiska. Vika piilee siinä nylonvaijerissa josta loppupää on sinullakin tod. näk. poikki ja tämä katkennut osa tukkii toimivan vaijerin reitin -siksi vain osa kulkeutuu sisään...joskus. Purku ja kasaus on helpoa noin 40min. Kasausvaiheessa kannattaa olla kaveri mukana napsauttelemassa radiota päälle ja pois koska sinä tarvitset molemmat kätesi tuon antennin nylonvaijerin syöttöön antennin reiästä. Äläkä hermostu jos ei "nappaa" ekalla kerralla minulta meni varmaan 5 syöttöä ennenkuin vaijeri suostui menemään kuten pitää. Ai niin, tottakai putsaat ja rasvaat sen vaijerin kelan kun sen kerran avasitkin, kyllä siellä on kaikkea oravaa pienempää... 

Tässä Motonetin osa:
SEKALAISIA KORINOSIA SAAB 9000 --98
9000 "Saab"-Moottoriantennimasto. . . . . . . . . . . . . . 47-1297 15.81 ???
Kikkakakkonen jolla antennin saa toimimaan hieman varmemmin ja kestämäänkin (ehkä) hieman pidempään on asentaa antennin kiinnitysmutteriin o-rengas siten että se tiivistää antennin alhaalla ollessa nupin ja mutterin reiän välyksen ja ylhäällä ollessa alimman putken ja mutterin reiän välyksen. Itselleni tein tuon virityksen edelliseen antenniin, nykyiseen en ole vielä ehtinyt tekemään, se tuntui helpottavan elämää talvella. Muuten helppo homma mutta mutteriin täytyy sorvata ura o-rengasta varten. Jos sorvi on tuttu väline ja sellainen on käsillä niin suosittelen kokeilemaan. O-rengas oli muistaaksi 8x1 tai 9x1 polyuretaanirengas, hiiliteflon tms rengas voisi olla parempi mutta tuollaisia oli käsillä, tosin tuollainen ei montaa euroa maksa teettää sealjet:llä.
SEKALAISIA KORINOSIA SAAB 9000 --98
9000 "Saab"-Moottoriantennimasto. . . . . . . . . . . . . . 47-1297 15.81 ???
Kikkakakkonen jolla antennin saa toimimaan hieman varmemmin ja kestämäänkin (ehkä) hieman pidempään on asentaa antennin kiinnitysmutteriin o-rengas siten että se tiivistää antennin alhaalla ollessa nupin ja mutterin reiän välyksen ja ylhäällä ollessa alimman putken ja mutterin reiän välyksen. Itselleni tein tuon virityksen edelliseen antenniin, nykyiseen en ole vielä ehtinyt tekemään, se tuntui helpottavan elämää talvella. Muuten helppo homma mutta mutteriin täytyy sorvata ura o-rengasta varten. Jos sorvi on tuttu väline ja sellainen on käsillä niin suosittelen kokeilemaan. O-rengas oli muistaaksi 8x1 tai 9x1 polyuretaanirengas, hiiliteflon tms rengas voisi olla parempi mutta tuollaisia oli käsillä, tosin tuollainen ei montaa euroa maksa teettää sealjet:llä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kiitos vinkistä.
Kiitos vinkistä, täytyypä laittaa antenni toimimaan.
Jussi kirjoitti:Tässä Motonetin osa:
SEKALAISIA KORINOSIA SAAB 9000 --98
9000 "Saab"-Moottoriantennimasto. . . . . . . . . . . . . . 47-1297 15.81 ???
Kikkakakkonen jolla antennin saa toimimaan hieman varmemmin ja kestämäänkin (ehkä) hieman pidempään on asentaa antennin kiinnitysmutteriin o-rengas siten että se tiivistää antennin alhaalla ollessa nupin ja mutterin reiän välyksen ja ylhäällä ollessa alimman putken ja mutterin reiän välyksen. Itselleni tein tuon virityksen edelliseen antenniin, nykyiseen en ole vielä ehtinyt tekemään, se tuntui helpottavan elämää talvella. Muuten helppo homma mutta mutteriin täytyy sorvata ura o-rengasta varten. Jos sorvi on tuttu väline ja sellainen on käsillä niin suosittelen kokeilemaan. O-rengas oli muistaaksi 8x1 tai 9x1 polyuretaanirengas, hiiliteflon tms rengas voisi olla parempi mutta tuollaisia oli käsillä, tosin tuollainen ei montaa euroa maksa teettää sealjet:llä.
