Sähköantenni

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Sähköantenni

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Mikä vikana, kun antenni ei mene aivan pohjaan asti, vaan jää siihen viimeiseen pykälään pystyyn töröttämään ja moottori kuitenkin vielä äänestä päätellen vetää alaspäin ???
Onks paha korjata vai vaihtaako uuteen antenniin...
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Todennäköisesti piiska on hieman vääntynyt tai sitten todella likainen.
Moottoriantennin avaus ja piiskan vaihto/puhdistus ei ole vaikeaa. Joku 10min menee.
BMW 320dA Coupe LCI
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Voipi olla hampaat kuluneet loppuun siitä muovinketaleesta (mikäköhän sille olisi oikea nimi) joka liikuttelee piiskaa. Uuden saa Motonetista, eikä ole kummoinen työ vaihtaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itellä oli sama homma et jäi sojottaan välillä enempi ja välillä vähempi.Tein asian helpoiten ja vaihdoin koko sähköantennin lyhkäseen normiversioon.Ei tartte enää miettiä meneekö alas.Ja radio kuuluu ihan samalla lailla.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Kiitos vinkeistä.

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Kiitos vinkeistä. Katsotaan saanko korjatuksi. :D
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

STOI! Älä vaihda ainakaan kiinteään vielä...vika on todella helppo korjata, haet esim. Länkkäriltä orkkis piiskan jossa on hammastettu nylonvaijeri mukana, ei makasnut maltaita -ainakin itse päättelin että on vaivan väärti vaihtaa uusi teleskooppipiiska. Vika piilee siinä nylonvaijerissa josta loppupää on sinullakin tod. näk. poikki ja tämä katkennut osa tukkii toimivan vaijerin reitin -siksi vain osa kulkeutuu sisään...joskus. Purku ja kasaus on helpoa noin 40min. Kasausvaiheessa kannattaa olla kaveri mukana napsauttelemassa radiota päälle ja pois koska sinä tarvitset molemmat kätesi tuon antennin nylonvaijerin syöttöön antennin reiästä. Äläkä hermostu jos ei "nappaa" ekalla kerralla minulta meni varmaan 5 syöttöä ennenkuin vaijeri suostui menemään kuten pitää. Ai niin, tottakai putsaat ja rasvaat sen vaijerin kelan kun sen kerran avasitkin, kyllä siellä on kaikkea oravaa pienempää... :wink:
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tässä Motonetin osa:

SEKALAISIA KORINOSIA SAAB 9000 --98
9000 "Saab"-Moottoriantennimasto. . . . . . . . . . . . . . 47-1297 15.81 ???


Kikkakakkonen jolla antennin saa toimimaan hieman varmemmin ja kestämäänkin (ehkä) hieman pidempään on asentaa antennin kiinnitysmutteriin o-rengas siten että se tiivistää antennin alhaalla ollessa nupin ja mutterin reiän välyksen ja ylhäällä ollessa alimman putken ja mutterin reiän välyksen. Itselleni tein tuon virityksen edelliseen antenniin, nykyiseen en ole vielä ehtinyt tekemään, se tuntui helpottavan elämää talvella. Muuten helppo homma mutta mutteriin täytyy sorvata ura o-rengasta varten. Jos sorvi on tuttu väline ja sellainen on käsillä niin suosittelen kokeilemaan. O-rengas oli muistaaksi 8x1 tai 9x1 polyuretaanirengas, hiiliteflon tms rengas voisi olla parempi mutta tuollaisia oli käsillä, tosin tuollainen ei montaa euroa maksa teettää sealjet:llä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

kiitos vinkistä.

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Kiitos vinkistä, täytyypä laittaa antenni toimimaan.
Jussi kirjoitti:Tässä Motonetin osa:

SEKALAISIA KORINOSIA SAAB 9000 --98
9000 "Saab"-Moottoriantennimasto. . . . . . . . . . . . . . 47-1297 15.81 ???


Kikkakakkonen jolla antennin saa toimimaan hieman varmemmin ja kestämäänkin (ehkä) hieman pidempään on asentaa antennin kiinnitysmutteriin o-rengas siten että se tiivistää antennin alhaalla ollessa nupin ja mutterin reiän välyksen ja ylhäällä ollessa alimman putken ja mutterin reiän välyksen. Itselleni tein tuon virityksen edelliseen antenniin, nykyiseen en ole vielä ehtinyt tekemään, se tuntui helpottavan elämää talvella. Muuten helppo homma mutta mutteriin täytyy sorvata ura o-rengasta varten. Jos sorvi on tuttu väline ja sellainen on käsillä niin suosittelen kokeilemaan. O-rengas oli muistaaksi 8x1 tai 9x1 polyuretaanirengas, hiiliteflon tms rengas voisi olla parempi mutta tuollaisia oli käsillä, tosin tuollainen ei montaa euroa maksa teettää sealjet:llä.
:D
Vastaa Viestiin