peruskysymyksiä turbotonnarista.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
vellu
"Koeajolla"

peruskysymyksiä turbotonnarista.

Viesti Kirjoittaja vellu »

Olen viime aikoina tutustunut Saabien ihmeelliseen maailmaan ja minua on alkanut kovasti kiinnostamaan Saab 9000 turbo, lähinnä 80-luvun lopun mallit. Haen tilavaa, nopeaa ja mukavaa käyttöauto, luotettavuus on tietysti aina käyttöautossa plussaa. Olen selaillut tätä foorumia jo jonkin aikaa mutta seuraaviin kysymyksiin en ole saanut selvää vastausta.

1. Onko turbotonnarin (T16? 2.0 turbo) kone kestävä? Suurin osa myynnissä olevista 80-luvun lopun turbotonnareistahan on melkos paljon ajettuja (300-400 tkm).

2. Kestääkö kori ruostetta? Siis onko herkkiä ruostumaan?

3. Kallis ylläpitää? kulutuslukemia ym.

4. Huonoja puolia? Kai joku nyt osaa rakasta autoaan objektiivisesti tutkailla? 8O

Tässä on tullut mietittyä kuumeisesti ennen ajokortin saantia vaikka minkälaisia peltilehmiä. Toivottavasti vastaukset helpottavat päätöstäni. Kysytään lisää jos jokin asia rupeaa askarruttamaan. Kiitokset jo etukäteen. :D
JouniCSE
"Hölösuu"

Re: peruskysymyksiä turbotonnarista.

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

vellu kirjoitti:Olen viime aikoina tutustunut Saabien ihmeelliseen maailmaan ja minua on alkanut kovasti kiinnostamaan Saab 9000 turbo, lähinnä 80-luvun lopun mallit. Haen tilavaa, nopeaa ja mukavaa käyttöauto, luotettavuus on tietysti aina käyttöautossa plussaa. Olen selaillut tätä foorumia jo jonkin aikaa mutta seuraaviin kysymyksiin en ole saanut selvää vastausta.

1. Onko turbotonnarin (T16? 2.0 turbo) kone kestävä? Suurin osa myynnissä olevista 80-luvun lopun turbotonnareistahan on melkos paljon ajettuja (300-400 tkm).

2. Kestääkö kori ruostetta? Siis onko herkkiä ruostumaan?

3. Kallis ylläpitää? kulutuslukemia ym.

4. Huonoja puolia? Kai joku nyt osaa rakasta autoaan objektiivisesti tutkailla? 8O

Tässä on tullut mietittyä kuumeisesti ennen ajokortin saantia vaikka minkälaisia peltilehmiä. Toivottavasti vastaukset helpottavat päätöstäni. Kysytään lisää jos jokin asia rupeaa askarruttamaan. Kiitokset jo etukäteen. :D

Selaamalla vanhoja viestejä kaikkii kysymyksyysi löytyy kyllä vastaus.. :wink:

Lyhyesti kuitenkin että ton ikäsistä osa on toivottomia ruosterytöjä ja sitten on niitä parempia. Eli tuon ikäsissä puhutaan aina yksilöistä. Kone kyllä kestää vaikka muu siitä ympäriltä katoaisikin. Kannattaa ottaa joku asiantuntija matkaan kun lähtee ostoaikeissa renkaita potkimaan..
Vastaa Viestiin