8v:n vv-suodatinta...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

8v:n vv-suodatinta...

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Speedpartsilta löytyy tämmönen:
99/900i / T8 900 T16 Lucas 79- R.95149 465 kr B

Kokemuksia kellään? Näyttäis samalaiselta tuubilta kuin vakiofiltterikin eli menee ilmeisesti vakion K-Jetin koteloon? Näyttää nimittäin Speedpartsin Stage-1 olevan "modattu APC + JR vv suodin" Joilla saa 20 kaakkia (155->175hv) mutta ennenkaikkea vääntöä 240nm -> 290nm. Hintaa siis 1350 paikallista kissanpoikaa. Koska hyllyssä on toinen APC boksi niin vois itse tinata tuon RedBox-viritelmän ja ruuvata ton JR vv-suotimen ja saisi jotain tommosta sitten ulos?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Status..

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Soittelin tossa pro car serviceen ja myyjä oli yllättäen sitä mieltä että ei tuo JR:n vv paljoa auta, se on ns. viimesiä keinoja jos ei kone saa ilmaa. Ensin suositteli (!) modaamaan sitä K-Jetikan imukoteloa että sinne virtaisi paremmin ilmaa. SP:n Steg-1 8venaiseen tuntuu olevan tosiaan se "redbox"-viritys APC:lle ja sitten JR:n vv.

Taidampa säästää tuon vv:n hinnan johonkin tähdellisempään (65e)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Minä olen pähkäillyt asian näin, että johonkin väliin laitan sen paikalleen oli mikä oli.
Siitä vakiokoteloon tulevasta ei taida paljon hyötyä olla eli on oltava kartio.
Suunnittelun tulos ---->
Vakiokotelosta suodatin nevadaan ja siitä alkuperäisestä imutorvesta pois se lähtökaulus ja vähän matkaa putkea.
Siihen sitten suodatin kiinni.
Ongelmaksi muodostuu vain ilmansaanti tuossa kohdassa eli konepeltiin on tehtävä pieni scuuppi esim. astramalli
Myös kuuma ilma tekee konehuoneessa tepposia eli kartiofilsu on myös koteloitava esim. viemäriputken osilla suht. tiiviisti scuupin alle.
Luulis tuommosen tuovan jotain muutakin kuin imuääniä :roll:
Vakio ilmanotossa on edessä apc boksia, vakionopeussäätimen alipainepumppua ja muuta kivaa.
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

B201:n ilmansaanti...

Viesti Kirjoittaja turbojake »

No, ainakaan tuo ilmansaannin lisäys imuputkea modailemalla ei vaikuttanut yhtään mitään, kokeilin 1-2 kiihdytystä ja ei ollut mitään eroa. Kellolla tietty olis nähnyt onko edes 1-2% eroa, perstuntumalta ei.

No, tuli käytettyä APC irti ja huomasin että tuossa boksissa #7524119 ei sitten ollut vastusta 138 mitä käsketään ruotsalaisten APC-sivuilla muuttamaan R42:n lisäksi.. http://www.saabismionsairaus.net:ssä ei tosin siitä puhuta mitään joten jos tekisi sen "ekaksi". F-potikan voisi sitten viedä hyppylangalla kojelautaan??? Pitääpä ostella vastuksia huomenna ;)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ota suodatin pois kokonaan ja kokeile, siitähän tiedät onko sillä merkitystä vai ei. Pidempiä aikoja ja soratietaipaleita ei tietenkään kannata ilman ilmansuodatinta ajaa, mutta tuolleen saat selvän käsityksen olisiko vapaavirtaussuodattimesta jotakin iloa tavalliseen verrattuna.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Ekat testit ilman suodatinta

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Perstuntumalla ei MITÄÄN eroa. Tosin myös APC:n modausprojekti meinaa pahasti jäädä perhesovun jalkoihin (=terassin rakentaminen, perheen kesälomareissu audilla)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ja ainut vvsuodin mistä on todettu olevan jotain hyötyä on isojen poikien mukaan,olikohan se ny twister xxl mikä maksaakin sitte vaivaiset 275€! 8O :P Ja todettu hyöty on kuulemma ollut jopa 2-5hv!! :lol: 8)
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

pitäähän ne imuäänet saada joka tapauksessa hinnalla millä hyvänsä! Ja sitäpaitsi filsun mukana saa tarran.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin