8v:n vv-suodatinta...
8v:n vv-suodatinta...
Speedpartsilta löytyy tämmönen:
99/900i / T8 900 T16 Lucas 79- R.95149 465 kr B
Kokemuksia kellään? Näyttäis samalaiselta tuubilta kuin vakiofiltterikin eli menee ilmeisesti vakion K-Jetin koteloon? Näyttää nimittäin Speedpartsin Stage-1 olevan "modattu APC + JR vv suodin" Joilla saa 20 kaakkia (155->175hv) mutta ennenkaikkea vääntöä 240nm -> 290nm. Hintaa siis 1350 paikallista kissanpoikaa. Koska hyllyssä on toinen APC boksi niin vois itse tinata tuon RedBox-viritelmän ja ruuvata ton JR vv-suotimen ja saisi jotain tommosta sitten ulos?
99/900i / T8 900 T16 Lucas 79- R.95149 465 kr B
Kokemuksia kellään? Näyttäis samalaiselta tuubilta kuin vakiofiltterikin eli menee ilmeisesti vakion K-Jetin koteloon? Näyttää nimittäin Speedpartsin Stage-1 olevan "modattu APC + JR vv suodin" Joilla saa 20 kaakkia (155->175hv) mutta ennenkaikkea vääntöä 240nm -> 290nm. Hintaa siis 1350 paikallista kissanpoikaa. Koska hyllyssä on toinen APC boksi niin vois itse tinata tuon RedBox-viritelmän ja ruuvata ton JR vv-suotimen ja saisi jotain tommosta sitten ulos?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Status..
Soittelin tossa pro car serviceen ja myyjä oli yllättäen sitä mieltä että ei tuo JR:n vv paljoa auta, se on ns. viimesiä keinoja jos ei kone saa ilmaa. Ensin suositteli (!) modaamaan sitä K-Jetikan imukoteloa että sinne virtaisi paremmin ilmaa. SP:n Steg-1 8venaiseen tuntuu olevan tosiaan se "redbox"-viritys APC:lle ja sitten JR:n vv.
Taidampa säästää tuon vv:n hinnan johonkin tähdellisempään (65e)
Taidampa säästää tuon vv:n hinnan johonkin tähdellisempään (65e)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Minä olen pähkäillyt asian näin, että johonkin väliin laitan sen paikalleen oli mikä oli.
Siitä vakiokoteloon tulevasta ei taida paljon hyötyä olla eli on oltava kartio.
Suunnittelun tulos ---->
Vakiokotelosta suodatin nevadaan ja siitä alkuperäisestä imutorvesta pois se lähtökaulus ja vähän matkaa putkea.
Siihen sitten suodatin kiinni.
Ongelmaksi muodostuu vain ilmansaanti tuossa kohdassa eli konepeltiin on tehtävä pieni scuuppi esim. astramalli
Myös kuuma ilma tekee konehuoneessa tepposia eli kartiofilsu on myös koteloitava esim. viemäriputken osilla suht. tiiviisti scuupin alle.
Luulis tuommosen tuovan jotain muutakin kuin imuääniä
Vakio ilmanotossa on edessä apc boksia, vakionopeussäätimen alipainepumppua ja muuta kivaa.
Siitä vakiokoteloon tulevasta ei taida paljon hyötyä olla eli on oltava kartio.
Suunnittelun tulos ---->
Vakiokotelosta suodatin nevadaan ja siitä alkuperäisestä imutorvesta pois se lähtökaulus ja vähän matkaa putkea.
Siihen sitten suodatin kiinni.
Ongelmaksi muodostuu vain ilmansaanti tuossa kohdassa eli konepeltiin on tehtävä pieni scuuppi esim. astramalli
Myös kuuma ilma tekee konehuoneessa tepposia eli kartiofilsu on myös koteloitava esim. viemäriputken osilla suht. tiiviisti scuupin alle.
Luulis tuommosen tuovan jotain muutakin kuin imuääniä

Vakio ilmanotossa on edessä apc boksia, vakionopeussäätimen alipainepumppua ja muuta kivaa.
B201:n ilmansaanti...
No, ainakaan tuo ilmansaannin lisäys imuputkea modailemalla ei vaikuttanut yhtään mitään, kokeilin 1-2 kiihdytystä ja ei ollut mitään eroa. Kellolla tietty olis nähnyt onko edes 1-2% eroa, perstuntumalta ei.
No, tuli käytettyä APC irti ja huomasin että tuossa boksissa #7524119 ei sitten ollut vastusta 138 mitä käsketään ruotsalaisten APC-sivuilla muuttamaan R42:n lisäksi.. http://www.saabismionsairaus.net:ssä ei tosin siitä puhuta mitään joten jos tekisi sen "ekaksi". F-potikan voisi sitten viedä hyppylangalla kojelautaan??? Pitääpä ostella vastuksia huomenna
No, tuli käytettyä APC irti ja huomasin että tuossa boksissa #7524119 ei sitten ollut vastusta 138 mitä käsketään ruotsalaisten APC-sivuilla muuttamaan R42:n lisäksi.. http://www.saabismionsairaus.net:ssä ei tosin siitä puhuta mitään joten jos tekisi sen "ekaksi". F-potikan voisi sitten viedä hyppylangalla kojelautaan??? Pitääpä ostella vastuksia huomenna

Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Ota suodatin pois kokonaan ja kokeile, siitähän tiedät onko sillä merkitystä vai ei. Pidempiä aikoja ja soratietaipaleita ei tietenkään kannata ilman ilmansuodatinta ajaa, mutta tuolleen saat selvän käsityksen olisiko vapaavirtaussuodattimesta jotakin iloa tavalliseen verrattuna.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ekat testit ilman suodatinta
Perstuntumalla ei MITÄÄN eroa. Tosin myös APC:n modausprojekti meinaa pahasti jäädä perhesovun jalkoihin (=terassin rakentaminen, perheen kesälomareissu audilla)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.