Samankaltainen ongelma mulla. Pikahuollossa iskivät uuden EGR venan kiinni ja sitten Techillä kuitattiin vikailmoitukset. Muutaman kilsan jälkeen CE valo syttyi jälleen. Onko minulla siis sama vika kun Harri M:llä? Mistä saa sopivia vastuksia? Kuvakin valaisisi paljon...
Minulla ilmenee vedossa todella selvä notkahdus kesälämpimillä n. 3 tonnin kohdalla. Tämä ominaisuus tuli kun vaihdoin uuden(ei ilmeisesti originaali) ilmamassamittarin eli olisiko minullakin tuosta kyse ja vika voisi poistua tuolla vastuksella?
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Teukka.k kirjoitti:Mulla tuo notkahdus katosi imusarjan ja siihen liittyvien tykötarpeiden puhdistamiseen.
Minä uskon että omassani johtuu nimenomaan ilmamassamittarista kun poratulla orkkisosalla ei tuota notkahdusta tule.
Tästä on monesti aikoinaan ollut täällä puhetta. Ei kannata laittaa muuta kuin orggis maffia viimeisen mallisarjan traktoriin. Niillä saa aikamoisen tehokuopan...mulla on jossain omasta vanhasta kotterosta teholappukin mutta ei tähän hätään löytynyt.
Esim. motonetistä saatavat mittarit http://personal.inet.fi/koti/spa/MAF.jpg eivät pelaa kunnolla. Ihan soivia pelejä volkkareissa muttei saabeissa. Itse kokeilin myös olikohan nyt mersun vai volvon maffia huonolla lopputuloksella.
Mitä egr:ään tulee niin siitä kannattaa puhistaa imusarjan lisäksi itse venttiilin kartio ja sen vastakappale. Pieni vuoto tästä saa helposti aikaan nykimistä ja ce-valon palamaan. Huoltoliikkeet pistää siitäkin surutta koko egr:n vaihtoon...
9-3Tid kirjoitti:
Tästä on monesti aikoinaan ollut täällä puhetta. Ei kannata laittaa muuta kuin orggis maffia viimeisen mallisarjan traktoriin. Niillä saa aikamoisen tehokuopan...mulla on jossain omasta vanhasta kotterosta teholappukin mutta ei tähän hätään löytynyt.
Esim. motonetistä saatavat mittarit http://personal.inet.fi/koti/spa/MAF.jpg eivät pelaa kunnolla. Ihan soivia pelejä volkkareissa muttei saabeissa. Itse kokeilin myös olikohan nyt mersun vai volvon maffia huonolla lopputuloksella.
Mitä egr:ään tulee niin siitä kannattaa puhistaa imusarjan lisäksi itse venttiilin kartio ja sen vastakappale. Pieni vuoto tästä saa helposti aikaan nykimistä ja ce-valon palamaan. Huoltoliikkeet pistää siitäkin surutta koko egr:n vaihtoon...
Voi kilin **ttu!! Minua on huijattu! Ostin nimittäin täältä myyntipalstalta heinäkuussa 2007 olevinaan alkuperäisen maffin ja ihmettelin jos sillon ku sitä imuputkea ei tullut mukana ja vedossa aaltoilua. Maksoin 120€. Nyt se selvisi, se on tuollainen niin kuin tuossa kuvassa vasemmalla ja maksaa 99€ Motonetissa. Hahaa! Mutta joo, tuo pierburg toimii kylmällä kelillä täysin normaalisti, mutta lämpimällä tulee notkahduksia vetoon. Eli olisiko sen NTC-vastuksessa se suurin vika?
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Noniin. EGR virtaumahäiriön syy paikallistettiin johonkin turbon alipaineventtiiliin joka vaihdettiin. Vanha EGR vena on taas paikallaan. Auto pelaa. Kaikki hyvin.
En päässyt katsomaan minkänäköinen tai missä se magneetti-alipaineventtiili on. Paikat oli kasattu kun noudin auton. Eipä silti, n. 40 km ajon jälkeen TAAS SYTTYI CE-VALO! Sammutin koneen viideksi minuutiksi ja ajoin parikymmentä kilsaa ilman CE valon syttymistä. Sitten se taas syttyi.
Kannattaa varmaan kokeilla tuota vastuksen laittoa. Vastus maksaa varmaan 5 senttiä ja asennus vie juuri ja juuri 5 minuuttia. Kohta on vuosi mennyt ko. remontista ja CE ei ole kertaakan ilmestynyt. Nyt on kuitenkin vissiin hehkuja pimeänä, kun ei meinää kylmänä käynnistyä kunnolla, vai liekkö muuten paska?
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Itse kypsyin myös tuohon CE valoon. Tukin EGR:n alipaineletkut ja laitoin 15kohm vastuksen. Ei vilkuta vikavalo enää. Suosittelen.
Joku kertoi että homman myötä saattaa tulla muutama lisäheppa. Itse en moista huomannut, vaikutus oli ehkä päinvastainen. Lisäksi polttoaineen keskikulutus nousi n.0,5L/100km. Onko muilla samoja kokemuksia?
En ehtinyt oikein ajaakaan ennen vastusremppaa, letkuja ei siis tukittu. Kulutus 4,7 - 7,3 SID mukaan, ajosta riippuen tietenkin. Tehoista en osaa sanoa, tiisseliksi kuitenkin ihan kivan pirteä on - tosin joskus ikävöin 225 heppaista tonnariania jonka annoin vaihdossa... Nooh, kohta tulee kesä ja pääsee Hondan sarviin...
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.