95E vai 98E

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Täytyypä seuraavan kerran tankata 98:a tankki täyteen ja kokeilla onko eroa suorituskyvyssä ja kulutuksessa :wink:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Aeroon 98E.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Kaksilitraisessa täyspainetubossa (-89) en ole huomannut eroa kulku- tai kulupuolessa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Shellin V-Power (98E) ei aiheuttanut nopeampaa kulkua, suurempaa ahtoa tai pienempää kulutusta. Autossa on Red Box, joten hieman ihmetytti.
Wege
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Wege »

Kyllä omassa Aerossa on kulkupuolessa huomattava ero esim. 95okt. vs. v-power.
Niin iso ero ettei 95 okt. viitsi juuri tankata. On kuin ajaisi eri autolla kun on v-poweria tankissa. 98:lla kulkee myös hyvin.

Jos tehokkaassa turbomoottorissa (aero) ei huomaa korkean oktaaniluvun tuomaa lisätehoa (vrt.95 okt.) voi jossakin olla vikaa, esim. ruiskutusjärjestelmä tai sytytys.

Tonnarissa aikoinaan kökköinen bensafiltteri teki sen ettei kone saanut bensaa tarpeeksi kuormitettaessa eikä huippuahtoja löytynyt millään bensalla.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Minne tuo V-Power tuo sitä "voimaa"? Alas vääntönä vai ylös huipputehoa? Sanooko perse mitään?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Raimo Miettinen kirjoitti:Minne tuo V-Power tuo sitä "voimaa"? Alas vääntönä vai ylös huipputehoa? Sanooko perse mitään?
Lappu lattias jos vetää vähä pisemmän siivun niin huomaa kun ei ala naputteleen eikä ahdot seilaa. Varsinki lämpösellä kelillä.
Kulutuksen muutosta ei huomaa heti koska kestää jonki aikaa ennenkun trionic on adaptoitunu. B234R suositusoktaaniluku on 98 mutta adaptoituuhan se alaspäin 95:lle.
Wege
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Wege »

9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

JouniCSE kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Minne tuo V-Power tuo sitä "voimaa"? Alas vääntönä vai ylös huipputehoa? Sanooko perse mitään?
Lappu lattias jos vetää vähä pisemmän siivun niin huomaa kun ei ala naputteleen eikä ahdot seilaa. Varsinki lämpösellä kelillä.
Kulutuksen muutosta ei huomaa heti koska kestää jonki aikaa ennenkun trionic on adaptoitunu. B234R suositusoktaaniluku on 98 mutta adaptoituuhan se alaspäin 95:lle.
Jep. Jos Aerolla ajaa 95:lla niin autohan on kuin tavallinen 2,3T. Kulutuskin korkeampi kuin 98:lla.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
JSLAAKKO
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 21:26
Paikkakunta: JOENSUU

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja JSLAAKKO »

Kun luin tätä vistiketjua tulipa mieleen kokeilla, ja tankkasin 30l 98 normaalin 95 tilaan ja hintaeroa syntyi tuolle 90 centtiä.
Matkaan eilen ja talvikelillä nopeuden ollessa 80-90km/h kulutusmittari näytti pitkään 5,7-5,9 kunnes motarilla 100 nopeudella nousi 6,2.
Aikaisemmin lukema pyörinyt 7,1-7,3 huitelemissa.
Eli kyllä minä vedän johtopäätöksen että kalliimpi onkon halvempi.
Lisänä vielä auto tuntui kulkevan keveämmin,paremmin,nopeammin vai oliko se mielikuvituksen tuotetta.

Epälijöiden kannattaa kokeilla
Autona saab 9000 cse -96 matalapaineturbo 2l koneella.
jyppe87
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 17:22

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja jyppe87 »

V-power vie voiton näistä
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

jyppe87 kirjoitti:V-power vie voiton näistä
Itsellä tarkoitus ajaa muutama tankillinen V-poweria läpi ja verrata sitä sitten 98. Tuloksia parin viikon päästä.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja ASTech »

En ole varmaan yli kymmeneen vuoteen tankannut 95:sta. Aina 98 tai 99.
900C -86
Saadisti
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 09:51
Paikkakunta: Parainen

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Saadisti »

Itse olen aina 95E tankannut mutta nämä viestit luettuani taidanpa vaihtaa vähintään 98Een. Onko V-Powerin ja 98:n ero suuri kulutuksessa ja tehoissa? Talvella tehoilla ei nyt ole niin paljon merkitystä mutta olis kiva tietää mikä bensa tulee halvimmaksi kun otta kulutuksen huomioon.
'04 9-5 Aero Wagon Biopower
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ASTech kirjoitti:En ole varmaan yli kymmeneen vuoteen tankannut 95:sta. Aina 98 tai 99.
Sama juttu. Se on myös suodatinkahvin kanssa, joko presidenttiä tai ei mitään.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin