Länsiauton ehdottamat tulpat ovat 6 lämpöarvolla ja platinat. Käyvät vakioon, mutta viritetty toimii paremmin 7:n lämpöarvolla. BCPR7ES on normaalilla kuparikärjellä ja vaihtoväli 10-20tkm viriasteesta riippuen. PFR6H on platina ja kestää kauemmin mutta maksaa myös vastaavasti paljon enemmän.
Laittaisin silti nuo BCPR7ES-11:t.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nämä platinatulpat tulevat manuskan mukaan myös perus-aeroon. Odottavat minulla hansikaslokerossa vaihtoa. Saas nähdä onko muuta hyötyä kuin pidennetty elinikä, mikä ei perustele vaihtoa kuparitulpista (60 000km vs. 30 000km). Hinta taitaa olla kolmin-nelinkertainen (13eur vs. 4 eur laaki) (?).
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Joo niinhän niitä aeroonkin suositellaan, itse siihenkin laittaisin kyllä seiskat. Mutta nakutusherkempihän tuollainen viritetty GT17-ahtimella oleva on joten siinä on enemmän tarvetta kylmemmälle tulpalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
En lähde väittelemään koska en muista "virallisia suosituksia", mutta laittaisin silti ne seiskat. Pienempi nakutusherkkyys niillä on eivätkä ole kutosia kalliimpia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Löytyisikö apua täältä? Minkälaiset tulpat kannattaisi laittaa
hieman piristettyyn 900S 2.0 turboon vm-97.
Tällähetkellä paikoillaan normaalit NGK BCPR7ES-11 ongelma on että
tahtoo nykäistä melko rajusti täyskaasu kiihdytyksessä.
Voiko johtua tulpista vai onko DI-kasetti kenties menny rikki?
Ilmeisesti Denson tulppia ei ainakaan kannata laittaa
jos olen ymmärtänyt oikein? Ongelma on ilmaantunut vasta (aiemmin ei nykäissyt).
Autoon on tehty ns. T7 magneettiventtiili modi.
Voihan se tietysti johtua magneettiventtiilistä siitä huolimatta.
Lueskelin palstan vanhoja topicceja ja monessa epäiltiin tulppia, magneettiventtiiliä tai DI-kasettia. Mistäpä näistä tietää sitten?
Voipi olla fuel cut silti jos on stagesofta, ja kovat ahtopyynnit. Laita ahtomittari ja katso meneekö ahdot 1,5 bar tienoille kun pätkäisee (fuel cut).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ahtomittari löytyy ja nykäisy tapahtuu kun ahdot n. 1,1-1,3bar
Paljon yli 1,3 ei nostakkaan kyllä. Nykäys tapahtuu joka vaihteella jos reilummasti kiihdyttää. Ehkä se on sitten fuel cut.
Softa on T5 suite5++ Mikä avuksi? Vika tosiaan ilmaantui äskettäin.